Omar Cabezas

Omar CabezasDağdan Kopan Ateş yazarı
Yazar
9.7/10
3 Kişi
13
Okunma
1
Beğeni
916
Görüntülenme
Saçmalar toplumunda yaşıyorduk, yaşamımız büyük bir saçmanın yaşamıydı.
Reklam
Düşünce ve anı, başka kimsenin karışamayacağı , insanın en içten yönleridir.
önzöz'denKitabı okudu
Çalışma işin başında olduğumuz için çok zordu. Çok az olduğumuzdan çok sıkı çalışmak zorundaydık. Daha çok çalıştıkça gücünüz daha çok artar. Çok daha fazla şeyi yakalamaya başlarsınız, çok daha fazla şey keşfedersiniz. Yaratıcılığınızı geliştirmek zorunda kalırsınız, cevaplar bulursunuz, kendinizi daha iyi hazırlarsınız.
Hâlâ, bir başka gizdir, çelişkili bir şey, sert ve kaba olmamıza karşın şefkat doluyduk. Gözlerimizdeki sert bakışa karşılık, yüzeyi sıyrılıp geçerseniz, göz bebeklerimiz tersineydi, başka bir ifade görürdünüz. Bir tür ters sevgimiz vardı. Bir çocuğa, anneye veya kadına ifade edebilip de birbirimize ifade edemediğimiz bütün sevgiyi depolamış gibiydik. Depolanmış, birikmişti, çünkü içimizde şefkat kuyusu vardı. Şeker yokluğunun daha çok iç tatlılık yaratması gibi, yüreğimize işlemişti. Gördüğümüz haksızlıklardan yüreğimiz kopuyordu.
Bu savaş bize yalnızca yüzlerce kurşun, binlerce ateşe, binlerce ölü oğula mal olmadı, milyonlarca küfür de bunlara karıştı. Öfke, nefret, umut, kararlılığın bilenmesi olan küfürler. Milyonlarca kanlı canlı küfür. Orospu çocuğunun siyasal bir anlamı vardı, anasını satanın da.
Reklam
Dağ ve çamur gibi, çamur, yağmur ve yalnızlık gibi, bütün bunlar bizi burjuva pisliklerinden, bir dizi ayıptan arındırıyordu. Mütevazi olmayı öğrendik çünkü dağda bir başına bir bok olamazsın. Basit olmayı, ilkelere değer vermeyi öğrenirsiniz. Bu çevrede zorunluluk olan kesin insancıl değerlere bağlılığı öğrenirsiniz. Ve yavaş yavaş tüm kusurlarınız sönüp gider.
Çünkü yerinde kullanılan bir küfür, kaba söz, siyasal olarak patlayıcı olabilir diye ben de jeton düştü. Bir barrioya gidip mevcut siyasal yapı üstüne ders vermeye başlamak başka, zenginlerin kabarık cüzdanlarıyla Avrupa'da orospulara gittiklerinden söz etmek başka şeydir, tamam mı? Çünkü o zaman insanlar bu görüşle uyuşuyorlar, kendi kimliklerini keşfediyorlar. Çünkü kendi durumlarının bilincine varmada onlara yardımcı oluyorsunuz.
Buralarda arkadaşlık daha önemli, insan sözünün anlamı var .
Che'yi, Che'nin yeni insanını düşünürdüm ve Che'nin yeni insandan söz ettiğinde ne demek istediğini anladım, ortalama insandan fazla başkalarına veren insan. Fedakârlıklarla. Kusurların, pisliklerin tahribiyle. Baktık, Tello'nun haklı olduğuna ikna olduk. Bu piç bizi zayıf yerimizden vurmuştu. Çünkü hepimiz Che gibi. Julio Buitrago gibi olmak istiyorduk.
Reklam
Çünkü siyaset seni hapisten veya mezardan başka yere götürmezdi.
Tacho , yeni zenginliğini , okul gibi toplumsal programlara da yönlendirmiyordu 《 Bana eğitilmiş halk değil, öküz gereklidir 》 diyordu .
Şimdi seni kaybettiğime göre Anlıyorum ki, Kurşun olmamış olsam Bok olacakmışım. İspanyolcada kurşun (plomo) sözcüğünün Patria Libre O Morir (Ya Özgür Vatan Ya Ölüm) şiarının baş harfleri olduğunu söylemeliyim. Eğer bir yaşama nedenim, başka bir yaşama nedenim, yani Nikaragua'yı özgürlüğe kavuşturmak mücadelem olmasa bitmiştim. boka düşmüştüm.
Fakat Tello'nun derin bir yalnızlık içinde olduğunu anladım. Sonra bana, çok sevdiği bir kadını bırakmış olduğunu anlattı. Bu konuda konuşmak onun sinirlerini bozuyordu. Çok acele hareket eden, titiz, çevik biriydi. Çok güçlü, yüzeyden sert, havanın çarptığı bir adamdı. Ama bu yüzü kazıdınız mı, ağlama yeteneği vardı. İçerde ne kadar duyarlı olduğunu görürdünüz. Ne kadar şefkatli ve insancıl. Tello hayal kırıklığıyla ağlayabilen bir adamdı.