Paolo Belardi

Paolo Belardi

Yazar
7.5/10
4 Kişi
·
10
Okunma
·
0
Beğeni
·
76
Gösterim
Adı:
Paolo Belardi
Unvan:
Akademisyen, Yazar
1982 yılında Roma Üniversitesi "İnşaat Fakültesi" nden mezun olduktan sonra Perugia Üniversitesi'nde doçent ve Mimarlık ve Yapı Mühendisliği Yüksek Lisans programında Mimarlık Anketi, Dijital Tasarım ve Mimari Kompozisyon Laboratuarı 1 dersini veriyor. . Ayrıca Roma Üniversitesi "La Sapienza" ve Napoli İkinci Üniversitesi Mimarlık Fakültesi'nde ders verdi.
Ocak 2013'ten beri Perugia'daki Güzel Sanatlar Akademisi "Pietro Vannucci" nin direktörlüğünü yapıyor.
"Tecu Mimarlık Ödülü" (Bavyera Monaco, 2010), "Uluslararası Mimarlık Ödülü Dedalo Minosse" (Vicenza, 1999 ve 2001), "Uluslararası Mimarlık Ödülü Luigi Cosenza" (Napoli, 1992 1998) ve "Uluslararası Mimarlık Ödülü" Mimarlık Ödülü Andrea Palladio "(Vicenza, 1988 ve 1989).
Bratislava, Hanghzhou, Londra, Oxford, Pekin, Şangay, Wuhu, Zagreb'de ders verdi.
Bir oğlan çocuğu büyükannesinin mektup yazmasını seyrediyordu. Bir ara şunu sordu: Yaptıklarımızın hikâyesini mi yazıyorsun? Bu benim hikayem mi?
Büyükannesi yazmayı bıraktı ve torununa şöyle dedi:
"Aslında seninle ilgili bir şeyler yazıyorum, ama yazdığım kelimelerden daha önemlisi kullandığım şu kurşunkalem. Umarım büyüdüğün zaman sen de bu kurşunkalem gibi olursun."
Çocuk meraklandı, kurşunkaleme baktı. Kalemin pek özel bir yanı yok gibiydi.
"Ama diğer kurşunkalemlerden hiçbir farkı yok!"
"Bu, her şeye nasıl baktığına bağlı. Beş niteliği vardır bir kurşunkalemin, bunları benimsersen, dünyayla hep barışık biri halini alırsın.
İlk nitelik: Büyük işler başarabilirsin ama asla unutmamalısın ki, adımlarına kılavuzluk eden bir el var. Biz bu ele Tanrı diyoruz ve O her zaman bizi kendi iradesine göre yönlendirir.
İkinci nitelik: Arada sırada, yazmaya ara vermem ve bir kalemtraş kullanmam gerekir. Bu kurşunkalemin biraz acı çekmesine neden olur ama sonrasında daha da keskinleşir. Dolayısıyla, sen de bazı acılara ve üzüntülere katlanmayı öğrenmelisin, çünkü bunlar seni daha iyi bir insan yapacaktır.
Üçüncü nitelik: Kurşunkalem bize her zaman bir silgi kullanarak hatalarımızı silme olanağı verir. Bu, bir şeyi düzeltmenin illa kötü olmadığını gösterir ve adalet yolunda kalmamızı sağlar.
Dördüncü nitelik: Kurşunkalemde asıl önemli olan şey dışındaki tahta değil içindeki grafittir. Bu yüzden, kendi içinde neler olup bittiğine hep dikkat et.
Son olarak, kurşunkalemin beşinci niteliği: Her zaman bir iz bırakır. Aynı şekilde, hayatta yaptığın her şeyin bir iz bırakacağını bil, bu yüzden her eyleminde bunun bilincinde olmaya çalış."
En hafif deyimle tuhaf olan bu hikâyeye göre, Stevenson İskoçya' nın Highland bölgesinde Braemar köyünde, üvey oğlu Lloyd Odbourne dahil olmak üzere ailesiyle tatil yapmaktadır. Lloyd suluboya ile bir ada haritası yaparken, Stevenson bu resimden o kadar etkilenir ki haritadaki bütün hayali yerlere isim vermeye başlar, haritanın bir köşesine de "Define Adası" diye yazar. Hikâyeye göre üvey oğlu da,"Bu define adasıyla ilgili bir öykü okumak ne kadar eğlenceli olurdu!" gibi bir şey söyler.
O dönemde tam otuz yaşında olan Stevenson hemen işe koyulur. İlk on beş bölümü peş peşe kaleme alır ve Young Folks adlı dergide bunları tefrika eder. Öyle büyük başarı kazanır ki, Jim Hawkins' in maceraları birkaç yıl içinde her yerde çok satar haline gelir. Hâlâ da çok satıyor. İlginçtir ki, yayıncı kitabın yeni bir baskasında bütün hikâyeyi esinlendiren meşhur haritayı basmak isteyince Stevenson bunu bulamadığı gibi, neye benzediğini bile hatırlayamamaktadır. Şöhrete kavuşan haritayı yeniden çizmek için kendi kitabını satır satır baştan okumak zorunda kalır..
Başarıyla sonuçlandırdığı her soruşturmanın ertesinde mühür basar gibi söylediği sözü Jules Maigret'den ödünç alacak olursak, en önemli sorular, hiç cevabı olmayan sorulardır..
(Genel olandan özgül olana doğru giden) tümdengelim bir şey olmalı derken, (özgül olandan genel olana giden) tümevarım bir şey gerçekten var der.
(Algılanan bir etkiden hareketle nedensel bir hipotez formüle eden) abdüksiyon ise, bir şey olabilir, sonunda muhtemelen de olan şudur, der.
Holmes, Kızıl Soruşturma'daki bir bölümde Dr. Watson'a polis soruşturmasında sorunları çözmenin sırrının her şeyin başlangıcına dönmek olduğunu anlatır: "Hayatın günlük olaylarında ileri doğru akıl yürütmek daha faydalıdır, böylece diğer sonuçlar ihmal edilebilir... Çoğu insan, kendilerine bir dizi olay anlatıldığında sana sonucun ne olacağını söyleyebilirler... Ancak kendilerine bir sonuç söylediğinde, o sonuca nasıl adım adım gidildiğini kendi bilinçlerinde yeniden kurabilen insanların sayısı pek azdır."
Eskiz, hızlı, hemen el altında bulunan, yoğun, kendi kendisini yeniden üreten ve daha da önemlisi, olağanüstü iletişim gücüne sahip bir not alma sistemidir..
Yazara henüz inceleme eklenmedi.

Yazarın biyografisi

Adı:
Paolo Belardi
Unvan:
Akademisyen, Yazar
1982 yılında Roma Üniversitesi "İnşaat Fakültesi" nden mezun olduktan sonra Perugia Üniversitesi'nde doçent ve Mimarlık ve Yapı Mühendisliği Yüksek Lisans programında Mimarlık Anketi, Dijital Tasarım ve Mimari Kompozisyon Laboratuarı 1 dersini veriyor. . Ayrıca Roma Üniversitesi "La Sapienza" ve Napoli İkinci Üniversitesi Mimarlık Fakültesi'nde ders verdi.
Ocak 2013'ten beri Perugia'daki Güzel Sanatlar Akademisi "Pietro Vannucci" nin direktörlüğünü yapıyor.
"Tecu Mimarlık Ödülü" (Bavyera Monaco, 2010), "Uluslararası Mimarlık Ödülü Dedalo Minosse" (Vicenza, 1999 ve 2001), "Uluslararası Mimarlık Ödülü Luigi Cosenza" (Napoli, 1992 1998) ve "Uluslararası Mimarlık Ödülü" Mimarlık Ödülü Andrea Palladio "(Vicenza, 1988 ve 1989).
Bratislava, Hanghzhou, Londra, Oxford, Pekin, Şangay, Wuhu, Zagreb'de ders verdi.

Yazar istatistikleri

  • 10 okur okudu.
  • 1 okur okuyor.
  • 16 okur okuyacak.
  • 2 okur yarım bıraktı.