Patanjali

9.3/10
2 Kişi
18
Okunma
25
Beğeni
3.248
Görüntülenme
Nefret ettiğimiz veya korktuğumuz şeye, bağımlıyız demektir. Böyle olguları inceleme ve çözümleme yoluna gideceğimiz yerde, onlardan kaçtığımız veya karşı koyduğumuz sürece de; aynı sorunların, tehlikelerin ve zorlukların yaşamlarımızda tekrar tekrar ortaya çıkmalarının önüne geçemeyiz.
Sayfa 108Kitabı okudu
Vivekananda'nın dediği gibi, "her tür gelişme ve güç, zaten her insanda mevcuttur. Mükemmellik her insanın öz yapısında vardır, yalnızca kendine uygun olan akışı izlemesi engellenmiş ve önlenmiştir. Şayet kişi, barajı açabilirse, içindeki su, hızla doğru yöne akacaktır.”
Sayfa 191Kitabı okudu
Reklam
Çalışmaktan vazgeçmediğimiz zaman, başarısızlık, gerçek bir başarısızlık değildir. Aksine, bir ders dahi olabilir.
Sözler ve fikirler birbirlerinden aynlamazlar. Tanrı'yı ifade eden bir sözcük olmadan, Tanrı fikrine sahip olamazsınız. O halde, OM sözcüğünü kullanmanın niçin gerekli olduğu da ortaya çıkıyor: Çünkü Tanrı, evrenin temel unsurudur. Bu nedenle bütün seslerin en temel, en doğal ve en anlamlı olanıyla ifade edilmelidir. Hindular bu sesin OM hecesi (veya daha doğru telaf fuz edildiğinde AUM hecesi) olduğunu iddia ederler. Swami Vivekananda'ya göre: İlk harf (A) dilin hiçbir yere temas etme den telaffuz ettiği anahtar, kök sestir. (M) harfi, dudaklar ka palı iken oluşan, hecenin son sesidir. Ve (U) harfi, ses tahtası denen kökten, ağızm ucuna yuvarlanarak gelen sestir. Böyle likle, OM hecesi, ses yaratma olgusunun tümünü ifade eder. İçimizden birinin fonotik yönden bu varsayıma karşı çıkmaya çalışması, hiçbir anlam taşımaz. Çünkü OM hecesi, çağlan aşa rak günümüze kadar ulaşan ve Tanrı için kullanılmış hemen 52 hemen en eski sözcüktür. Milyonlarca insan tarafından, hiçbir özel niteliği ima etmeyen, hiçbir özel ilâha değinmeyen ve da ima en evrensel anlamda kullanılmış olan bir hecedir.
Bir şeyin özyapısını (temelini) bilmek, o şey üzerinde kudret sahibi olmayı gerektirir
Sayfa 39
Çalışmaktan vazgeçmediğimiz zaman, başarısızlık, gerçek bir başarısızlık değildir.
Sayfa 26
Reklam
"Bir Bilgelik Kitabı" adını verdik. Çünkü burada önce, insanın kendisini kontrol edip, bedenine hakim olmasının gerekliliği, Bölüm I: Aydınlanma’da anlatılıyor. Sonra bunun pratikte nasıl gerçekleştirilebileceğinin yollan ve yöntemleri, Bölüm II: Yoga ve Uygulamalan'nda açıklanıyor. Bölüm III: Kudretlerde ise işin boyutu, kişinin bazı "insanüstü" güçleri kazanmasına ve kimi "marifetleri" elde etmesine dek uzanıyor
İnsanın ve yaşam denilen olgunun var olmasının tek bir amacı bulunur: Bireylerin, Tanrısal olanla, ilk başlangıçtaki "bozulmamış" ve "farklılaştırılmamış" biçimdeki "süreklilik" ve "bütünsellik" durumlarına, "yeniden" ve "kendi istekleriyle" yönelmeleri ve ulaşmaları.
Patanjali, içsel özgürlüğün yolu
"Bir insanın gizli eğilimleri, geçmişteki düşüncelerin ve davranışların yarattığı sonuçlardır."
Sayfa 129 - Arıtan yayıneviKitabı okudu
Resim