8.6/10
18 Kişi
85
Okunma
3
Beğeni
1.995
Görüntülenme

Peter-Andre Alt

85 okunma, 3 beğeni - Peter-Andre Alt kitapları, eserleri, Peter-Andre Alt kimdir, öz geçmişi, Peter-Andre Alt nereli gibi bilgiler, kitap incelemeleri ile yorumları, Peter-Andre Alt sözleri ve alıntıları detaylı profili ile 1000Kitap'ta.
İnsanın ruhsal durumunu sarsıntıya uğratan hayal gücünün bir ürünü olan kötülük beynin içinde mahpustur. Fantezi ile gü­nah arasındaki sınır eriyip dağılır burada, çünkü tüm edimler onları örten görünüşün eline geçmektedir.
Nitekim Baudelaire güzelliğin ne cennet ne de cehennemden geldiği fikrindedir; Kleist'ın eski düalizmlerin işe yarayıp yaramaması üzerine deneylerini hatırlatan bir yönelim­dir bu.
Reklam
Charles Baudelaire
Kötülük Çiçekleri'nin önsözü kötülükten güzellik "elde etme­yi" talep etmektedir. Bunu isteyen birinin takınacağı tavır, der­lemedeki metinlerden Lesbos'ta (20 Ağustos 1857'de mahkeme kararıyla yasaklanmıştır), iyinin ve kötünün ötesinde olarak be­lirlenmiştir: "Que nous veulent les lois du juste et de l'injuste?" ["Bizden ne istemektedir doğrunun (iyinin) ve yanlışın (kötü­nnün) yasaları?"].
Baudelaire lirik provokasyonlarını yaratırken "aklı ba­şında, bilinçli, analitik" hareket etmektedir, soyut kavram ve kategorilerle hesaplaşma içinde biçimlendirir onları. Camus'nün Baudelaire'in yazınsal duruşunun temel özelliği olarak gördüğü, burjuvaziye karşı radikal muhalefet tavrı, sarhoşluk çalımlarının ortasında bile salim kafayla yol almaya devam edebilmiştir.
Charles Baudelaire
Yapma Cennetler'de (1860) yer alan Esrarın Şiiri'nde ruhun her zaman hazır bekleyen ve uyuşturucuların etkisiyle kolayca aktifleşen bir "doğal bozulmuşluk" hali olarak tanıtılması rastlantı sayıla­maz. Kötülüğün kaynağı potansiyel bir bilinç bulanıklığıdır: Bilinçli seçenekleri devredışı bırakır, büyük ayrımları bertaraf eder ve kendini günahın karanlığı ile aklın ışığının ayırt edile­mez olduğu bir ara bölgede kurar.
Charles Baudelaire
Onun için bağlayıcı olan bir cezalandırma sistemi yoktur, çünkü ayrım­ların gücü yok edilmiştir: "Ama vız gelir bana Şeytan - o Kutsal Mihrap ve Tanrı!"T am da bu nedenle Baudelaire söylenenin aksine "modernliğin metafizikçisi" değildir, eski felsefi doku­nun ayrımlarını çözüp dağıtarak onun altını oyan bir yazardır.
Reklam
190 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.