Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

R. B. Sharma

R. B. SharmaBudizm ve Felsefe yazarı
Yazar
7.8/10
5 Kişi
33
Okunma
0
Beğeni
284
Görüntülenme

R. B. Sharma Sözleri ve Alıntıları

R. B. Sharma sözleri ve alıntılarını, R. B. Sharma kitap alıntılarını, R. B. Sharma en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Doğum acıdır, yaşlılık acıdır, hastalık acıdır, ölüm acıdır, sevilmeyenle birleşmek acıdır, sevilenden ayrı kalmak acıdır, istediğini elde edememek acıdır, kısacası; dünyevi olana dört elle sarılmak acıdır.
Sayfa 37
Budizmde, ne tanrı ne de vahyedilmiş bir kitabın yeri vardır. Ahlak, eylemin iyi veya kötü olması üzerine temellenmiştir. Tanrıya inananlar ahlakı tanrının ifadesine tabii kılarlar, tanrının buyurduğu şeyler iyi, yasakladığı şeyler ise kötüdür. Budizm, burada farklıdır; "çokluğun iyiliği, çokluğun mutluluğunu" iyi ve kötünün ölçütü kabul eder.
Sayfa 7
Reklam
Neden yok olduğunda, sonuçta yokolur...
Neden ve sonuç birbirine bağlıdır. Her dakika yüzlerce neden ve sonuç görürüz. Sonuç kendini nedene dönüştürerek başka bir başka bir sonuç yaratır. Nedenin sonuca dönüşmesi ve tersi sonsuz bir süreçtir...
Toplumsal Dönüşüm Yayınları
Buddha ruhu ve dolayısıyla da ruh göçünü reddetmiştir.
yaşam ölümle sona erer mi? Ya insanoğlunun yaşamında yaptığı iyilik ve kötülükler ne olacak? Onunla birlikte yok mu olacaklar? Süreç kavramı ne olacak? YAŞAM SONSUZ BİR SÜREÇTİR. Belli bir nokta nasıl sona erebilir?... BİREYİN VÜCUDU VE ZİHNİ YOK OLUR ANCAK TOPLUMA KATKISI YAŞAR VE SONSUZ İNSANLIK SÜRECİNİN BİR PARÇASI HALİNE GELİR...
Toplumsal Dönüşüm Yayınları
Buddha Dhammapa' sında şöyle demiştir: "Ey keşişler, yaşayan herşeyin öldüğünü bilin. Herşeyin bir nedeni vardır. Neden yok olduğunda, sonuç da yok olur. Kalıcı görünen şeyler, gerçeklikte geçicidir.Onlar geçecektir. Yaşamın oldugu yerde ölüm de vardır"...
Toplumsal Dönüşüm Yayınları
O varken (daha sonra) bu ortaya çıktı (ancak) o vardı ki bu oluştu. O'nun tamamlanmasıyla, bu doğar. Biten /tamamlanan neden, nedenden sonra ortaya çıkan ise sonuçtur. Sonuç neden var iken tümüyle namevcut idi, sonuç varolduğun zaman ise neden tümüyle yokolmuştur...
Toplumsal Dönüşüm Yayınları
Reklam
Din, ruhsuz bir durumun ruhu olduğu kadar, baskı altındaki yaratığın ahı, yüreksiz bir dünyanın yüreğidir.
Sayfa 40
Gerçek kendini nesnel bir deneyle kanıtlamalıdır ;hiçbir şey salt akıl temelinde gerçek kabul edilemez..."Eğer nesnelerin kendileri böyleyse, biz kimiz". Akıl mutlak değildir, yalnızca nesnel eylem veya deney gerçekliğin ölçütüdür...
Toplumsal Dönüşüm Yayınları
Buddha 'nın doğumu Upanishad' ların çağının kapanmasıyla aynı zamana rastlar. Upanishad'ların bilgileri en büyük önemi ruha atfeder--ruh maddi olmayan, sonsuz ve değişmezdir. Budizm, ilkin Upanishad'ların bu sonsuzluk felsefesini tahribetmeye yönelmiştir...
Toplumsal Dönüşüm Yayınları
Biz, düşündüklerimizin bir sonucuyuz: düşüncelerimiz üzerine temellenmişizdir, düşüncelerimizden yapılmışızdır
Reklam
Buddha, acının nedeni olarak, "zevk sususzluğu, varlık susuzluğu, güç susuzluğu"ndan sözeder
Beşli çete ile bir avuç azınlık dışında acıların müptelasıyız zaten...
Doğum acıdır, Yaşlılık acıdır, Hastalık acıdır, Ölüm acıdır, Sevilmeyenle birleşmek acıdır, Sevilenden ayrı kalmak acıdır, İstediğini elde edememek acıdır, Kısası (dünyevi olana) dört elle sarılmak acıdır.
İnsan dinginlik, ılımlılık ve denge haline yalıtılmış olarak değil, toplumsal görevlerini yerine getirmekle ulaşabilir.
124 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.