Şahin Güven

Şahin GüvenKonulu Tefsir Metodu yazarı
Yazar
Çevirmen
9.4/10
8 Kişi
40
Okunma
3
Beğeni
520
Görüntülenme
Kısacası iman, insanı Yaratacısının eliyle O'nun istediği "en mükerrem insan" haline getirme projesinin diğer adıdır.
Sayfa 288Kitabı okudu
Hucurât sûresi bir bütün olarak muttaki olmakla, fâsık olmak; sorumluluğunun bilincinde olmakla, sorumsuz davranmak arasında gidip gelen ahlaki ilişkileri, örnekler üzerinden anlatmaktadır.
Reklam
“Ey diliyle iman ettiği halde kalbine imanın girmediği kimseler! Müslümanların ayıp ve kusurlarını açığa çıkarmak için onların gizliliklerini araştırmayın. Her kim Müslümanların ayıp, kusur ve noksanlıklarını araştırırsa, bilsin ki evinin en gizli köşesinde bile günah işlese Allah onun ayıbını ifşa eder.”
Sayfa 235 - Marmara üniversitesi ilahiyat fakültesi yayınlarıKitabı okudu
Müslümanların, iki kişi arasında bile olsa en küçük problemleri dahi halledecek duyarlılığa sahip olmaları gerekmektedir.
Sayfa 198Kitabı okudu
Takva, bilmek, bilinç sahibi olmak ve iyi işler yapmaktan başka bir şey değildir.
Sayfa 256Kitabı okudu
Bilindiği üzere insanlar için dünya hayatının her ânı bir imtihandır ve bütün insanlarda bu imtihanın kapsamındadır. Dolayısıyla iman etmekle imtihandan muaf olmak diye bir durum söz konusu değildir. Hatta imanın kalplerde kök salabilmesi için mümin kalpler şiddetli sınavlardan geçerler.
Reklam
Sahabe, içinde yaşadığı hadise ve olaylara, Kur'an penceresinden bakmakta ve olayların birebir değerlendirilmesini bu perspektiften yapmaktadır. Çünkü onlar Kur'an'ı hem bilgi düzeyinde hem de hayatlarına tatbik düzeyinde öğreniyorlardı. Zira onlar, Kur'ân'la amel etme bakımından gerçekten nâsiplendirilmiş "altın bir nesil"di.
Sûrede dile getirilen bütün hastalıkların tek bir devasının olduğuna işaret etmektedir; o deva da takvadır.
Sayfa 255Kitabı okudu
Bu sûre bizlere bir "tebliğ dili" nin nasıl olması gerektiğini öğretmektedir.
Reklam
Eylemler, önce kalpte ve zihinde varlık kazanır sonra da uygulama alanına yansır.
Sayfa 134Kitabı okudu
Müslüman bireyin içe dönük ahlakını inşa etmesinin yanı sıra, aynı zamanda onun dışa dönük yönünü de inşa etmeyi hedefleyen "sosyal bir inşa" projesidir.
Kur’an-ı Kerim Allah kelamıdır. Arş’tan arza uzatılmış sağlam bir ip; tutunan hiçbir eli asla boşta bırakmayan kopmaz bir kulptur.
Söylediniz her şeyi işiten ve yaptığınız her şeyi bilen Yüce Yaratıcı’nın hakkı, kendisine itaatsizlikten sakınılması ve O’na karşı yanlış yapmaktan korkulmasıdır.
Sayfa 101
Seyyid Kutup her sureye yazdığı giriş bölümünde surenin “Mihver”inden bahseder.Çünkü onun düşüncesinde her sure temel bir düşünce etrafında (Mihver) dönmekte, dolayısıyla surenin bu mihver (ana konu) çerçevesinde anlaşılması gerekmektedir.
Sayfa 36 - Marmara Üniversitesi ilahiyat fakültesi vakfı yayınları
Resim