Selcan Dökmen

Selcan DökmenMimari yazarı
Yazar
9.3/10
3 Kişi
17
Okunma
0
Beğeni
554
Görüntülenme
Yaşamı algılamada, yeniliklere uyum sağlamada, neye baktığımız kadar, nereden baktığımız da önemlidir.
Geniş ve boş mekân, camilerde de görülür. Çadırın, geleneksel Türk evinin ve gerek Türk kültüründeki gerekse diğer kültürlerdeki camilerin iç mekânları arasında böylesine bir benzerlik vardır; yani geniş ve boş orta alan. Oysa geniş ve boş orta alanlar Avrupa evlerindeki odalarda ve kiliselerde görülemez.
Reklam
Çadırda, padişah otağlarında ve onların devamı sayabileceğimiz Türk evinde, medreselerde masa yoktur.
Çocuğa göre canlılar hareketlidir, hareketliler de canlı; bu durumda Güneş'in canlı sayılması gerekir. Yine çocuklar başlarını bir nesneye vurduklarında ve anneleri o nesneyi dövdüğünde animist düşünceden ötürü rahatlarlar; çünkü o nesneye bir takım canlı özellikleri yüklemektedirler.
animizm ve çocukluk
Mütayitler
Yapılan evlerin muhtemelen yüzde doksan dokuzu, mimar olmayan, inşaat mühendisi olmayan, yapı konusunda hobisi bile olmayan kişilerin elinden çıkan yozlaşma ürünü, kişiliksiz yapılar.
Günah keçileri, dürüstsüzlük konusundaki sözsüz toplumsal mutabakatın kilit taşlarıdır.
Reklam
Gecekondu
gecekondu bize, dağ çiçeklerini şehrin kenarında saksıda yetiştirme gayreti gibi geliyor. Köyünde, doğal ortamında insanca yaşayamayan köylü, şehrin kenarına sığınıp köy evine benzer bir ev yapıyor ama tarım yapamıyor, hayvancılık yapamıyor; âdeta şehrin kenarında köyde ''imiş'' gibi yaşıyor.
Resim