Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Şeyh Ahmed Es-Sıddıki

Şeyh Ahmed Es-SıddıkiŞah-ı Nakşibend yazarı
Yazar
9.6/10
50 Kişi
128
Okunma
20
Beğeni
669
Görüntülenme

Şeyh Ahmed Es-Sıddıki Sözleri ve Alıntıları

Şeyh Ahmed Es-Sıddıki sözleri ve alıntılarını, Şeyh Ahmed Es-Sıddıki kitap alıntılarını, Şeyh Ahmed Es-Sıddıki en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Sen... Yanında bulunan her şeyi, Ateşte yakmadikça, Hakikat olamazsın.
Reklam
Rabbim! Konuşması sen olmayanın, Susması, konuşmasının en güzeli... ~Şah-ı Nakşibend (ks)
Seni engelleyen perde nefsindir. Yolun kendisinde herhangi bir engel yok. Dolayısıyla kendi engelin, yine sensin. O hâlde kendini aşarak, Rabb'ine ulaşmalısın.
(...) Salih amellerin ve hayırlı işlerin özü, huzurla yenen helâl lokmadan kaynaklanır. Her zaman ve özellikle namaz sırasında manevî huzur elde etmek istiyorsanız, mutlaka kazandığınızın helal olmasına dikkat etmelisiniz.
Sayfa 79 - Semerkand, 16. Baskı, Ocak 2016, İstanbul.Kitabı okudu
- Bizim yolumuzda halvet ve sema' yoktur. Bu yolun en önemli özelliklerinden biri, Hace Abdülhalik Gücdevanî Hazretlerinin de buyurduğu gibi; dışı halkla, içi Hak'la olmaktır. Buna 'Halvet-der-Encümen' denir.
Sayfa 81 - Semerkand, 16. Baskı, Ocak 2016, İstanbul.Kitabı okudu
Reklam
Allah Teâla'yı seven kimsenin şeref ve derecesi ne kadar yüksek ise karşılaşacağı belâ, tehlike ve imtihanlar o kadar çok demektir. Resulullah Efendimize (s.a.v) bir kişi gelip 'Ben sizi seviyorum.' deyince, Sevgili Peygamberimiz bu kişiye, 'O hâlde fakirliğe hazırlan!..' buyurdu. Aynı kişi, 'Ben Allah Teâlâ'yı çok seviyorum.' demesi üzerine bu kez: Efendimiz (s.a.v), 'O zaman belâlara hazırlan!..' * buyurmuştur. *Tirmizi, zühd, 36; İbnü Hibban, Sahih, VII, 185 (H.no: 2922)
Sayfa 133 - Semerkand, 16. Baskı, Ocak 2016, İstanbul.Kitabı okudu
berceste'm
Bütün günah, gaflet ve şehvetlerin temeli, kişinin nefsinden memnun olmasıdır. Yine bütün itaat, iffet, haya hâllerinin esası ise kişinin nefsinden razı olmamasına bağlıdır. O hâlde, nefsinden razı olmayan bir cahille arkadaşlık etmek, nefsinden razı olan bir âlimle arkadaşlık etmenden daha hayırlıdır. Gerçek ilim, âlimi nefsinden razı etmez ve gerçek cehalet, insana nefsini tanıtmaz.
Çünkü hâlis altının güzellikleri, ateş olmaksızın ortaya çıkmaz. Bu sebeple, insanların güzellikleri de yük ve eza çekme ateşiyle ortaya çıkar.
Sayfa 123Kitabı okudu
Zikir suya benzer; kalp, balık gibidir Kalbi dirilten tek şey, zikirdir.
Sayfa 197Kitabı okudu
Reklam
Maşuk - Âşık
Maşuktan , âşıka bir meyl olmazsa Zavallı âşıkta , arzu meydana gelmez.
-İnsanlar hâllere, kerametlere bakar. Ancak hâller ise Şah-ı Nakşibend Hazretlerine bakar!
Sayfa 284Kitabı okudu
Atâullah İskenderî Hazretleri de şunu söyler: Tüm günah, gaflet ve şehvetlerin kaynağı, kişinin kendi nefsinden razı olduğu zamandır. Nefsini beğenip takdir etmediğinde, bütün güzellikler senden meydana gelecektir. O hâlde, nefsinden razı olmayan biriyle arkadaşlık yapmak, nefsinden razı olan âlim bir kimseyle dost olmaktan daha iyidir.
Şah- Nakşibend Hazretleri, veliliğin özelliklerine işarette bulunarak şunları anlatır: -İnsan, velilerle oturup dünyevî alâkalara duyduğu muhabbeti onların meclislerinin bereketiyle aştığında, ruh ve gönül paklığında muhabbet etme makamına hakikaten ulaşır. Böylelikle kişi, kalıbındaki tefrika ve parçalanmışlıktan kalbindeki birlikteliğe götüren huzuru keşfetmiş olur. Velinin üç özelliği vardır. 1-) Veliyi gördüğün zaman kalbin, onu hemen sever. 2-) Veli bir mecliste konuştuğu zaman, onun oradaki varlığı diğer tüm varlıkları gölgede bırakır. Böylelikle o, Allah'ın dışında var olan herşeyi unutturmuş olur. 3-) Velinin organlarının hiçbirinden, insanların hoşlanmadığı herhangi bir hareket ve davranış meydana gelmez.
400 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.