1000Kitap Logosu
Seyyid Ahmet Arvasi

Seyyid Ahmet Arvasi

Yazar
BEĞEN
TAKİP ET
9.4
497 Kişi
1.450
Okunma
325
Beğeni
6,8bin
Gösterim
Unvan
Türk Toplumbilimci, Pedagog, Yazar
Doğum
Doğubeyazıt, Ağrı, Türkiye, 15 Şubat 1932
Ölüm
Erenköy, İstanbul, Türkiye, 31 Aralık 1988
Yaşamı
Ahmet Arvasî (d. 15 Şubat 1932 - ö. 31 Aralık 1988) toplumbilimci, pedagog, yazar. Ağrı'nın Doğubeyazıt ilçesinde doğmuştur. Seyyid'tir. 56 yaşındayken, İstanbul'un Erenköy ilçesindeki evinde 31 Aralık 1988 - Saat: 11:00'da, daktilosu başında vefat etmiştir. Kökeni Arvaslar neslindendir. Atalarının Anadolu'ya gelişini kendisi şöyle anlatmaktadır: « ...Ailem "Arvasî" adı ile bilinir. 650 yıldan beri Anadolu'da yaşar. Orhan Gazi ile tanışan ceddim Hacı Kasım-ı Bağdadi adında bir zattır. Onun oğullarından biri Van Gölü'nün güneyine (Arvas Köyüne) yerleşmiştir. Biz ondan türemiş ve çoğalmışız... » "Arvasîler" olarak bilinen aile, Soyadı Kanunu'nun çıkmasıyla, "Arvasi" soyadını almıştır. Babası, Abdülhakim Arvasî'dir. Fakat, Necip Fazıl Kısakürek'in manevî hocası olarak bilinen Abdülhakim Arvasî ile aynı kişi değildir. Ahmet Arvasî'nin babası olan Abdülhakim Arvasi bu isim benzerliğini 18 Nisan 1980'de, Mehmet İlhan Bey'e yazmış olduğu bir mektupta şöyle anlatmaktadır: « Şu an Ankara'nın Bağlum nahiyesinde yatan S. Abdülhakim Arvasî hazretleri ile aynı ailedeniz. Kendileri aynı zamanda babamın da isim babalarıdır. Babama kendi adlarını vermişlerdir. » Hayatı Ailenin altı çocuğundan birincisi olan S.Ahmed Arvasî, ilköğretime Van'da başlayıp Doğubayazıt'ta tamamladı. Ortaokulu Erzurum'da okudu ve sonrasında Erzurum Erkek Öğretmen Okulu'nu bitirdi. 1952 yılında Konya'nın Doğanbeyli nahiyesinde ilkokul öğretmeni olarak göreve başlayan Arvasi, yurdun çeşitli yerlerinde öğretmenlik yaptı. Daha sonra Ankara Gazi Eğitim Enstitüsü -Pedagoji Bölümü'ne başladı ve buradan da 1958 yılında mezun oldu. Balıkesir, Bursa ve İstanbul'daki eğitim enstitülerinde hocalık yaptı. 1978 yılında İstanbul Atatürk Eğitim Enstitüsü'nden 24 arkadaşıyla birlikte siyasî amaçlar için sürgün edilen Arvasî, 1979 yılında emekli olmak zorunda kaldı. « Hayretle gördüm ki, bu ülkede Türk kelimesinden ürkenler var. Yine hayretle gördüm ki, bu ülkede İslam kelimesinden ürkenler var. Ve yine ürpererek gördüm ki, bu ülkede Türk ve İslamkelimelerinin yan yana gelmesinden dehşete kapılan kişi ve çevreler var. » (Seyyid Ahmet Arvasî) Emekli olduğu yıl, Milliyetçi Hareket Partisi Olağan Kongresi'nde "Genel İdare Kurulu Üyesi" sıfatıyla aktif siyasete atıldı. Diğer yandan çeşitli gazete ve dergilerde yazdı. Her gün Gazetesi'nde, "Türk-İslam Ülküsü" başlığı ile günlük makaleleri yayımlandı. 12 Eylül 1980 darbesine kadar partideki görevini ve yazılarını sürdürdü. Darbenin ardından Mamak Cezaevi'ne hapsedildi. Burada işkencelere maruz kaldı ve ilk kalp krizini burada geçirdi. Tahliye olduktan sonra ülkücü gazete ve dergilerde yazdı. Türkiye Gazetesi'nde Hasbihal başlığı ile makaleleri yayımlandı. Arvasî'nin Mamak'ta geçirdiği kalp krizini Alpaslan Türkeş şöyle anlatıyordu: « Tutukevinde geçirdiği kalp rahatsızlığı dolayısıyla Ankara mevki hastanesi'ne kaldırıldı. O gün, daha dün gibi hatırımdadır. Görevliler kendisini hastaneye gitmesi için aşağıya indirdiler. Biz, yukarıda kalmıştık. Odamın penceresinden dış kapının açıldığı merdivenleri görebiliyordum. Arvasî hocamızı hastaneye götürecek cankurtaran henüz gelmemişti. Ayakta bekleyecek hali yoktu, bitkin bir vaziyette taş merdivenlere oturarak cankurtaranın gelmesini bekledi. Yukarıdan askerlere seslendim. Bir binbaşı çıktı. Kendisine Arvasî Bey'in rahatsız olduğunu, bir sandalye getirilmesi için emir buyurulmasını rica ettim. Bu ricamdan sonra bir sandalye getirdiler. Daha sonra cankurtaran geldi ve uzaktan birbirimize el sallayarak ayrıldık, vedâlaştık. » Eserleri - Diyalektiğimiz ve Estetiğimiz - Doğu Anadolu Gerçeği - Eğitim Sosyolojisi - Hasbihal (6 cilt) (Hasbihal, daha sonra konularına göre şu isimlerde yayınlanmıştır:) 1- Emperyalizmin Oyunları 2- Devletin Dini Olur mu 3- Kadın Erkek Üzerine 4- İnsanın Yalnızlığı. - İleri Türk Milliyetçiliğinin İlkeleri - İnsan ve İnsan Ötesi - Kendini Arayan İnsan - Şiirlerim - Türk-İslâm Ülküsü (3 Cilt)
Türk İslam Ülküsü 1
OKUYACAKLARIMA EKLE
Kendini Arayan İnsan
OKUYACAKLARIMA EKLE
Türk İslam Ülküsü 2
OKUYACAKLARIMA EKLE
Doğu Anadolu Gerçeği
OKUYACAKLARIMA EKLE
Türk İslam Ülküsü 3
OKUYACAKLARIMA EKLE
İnsan Ve İnsan Ötesi
OKUYACAKLARIMA EKLE
Şiirlerim
OKUYACAKLARIMA EKLE
Sohbetler
OKUYACAKLARIMA EKLE
İnsanın Yalnızlığı
OKUYACAKLARIMA EKLE
İlm-i Hal
OKUYACAKLARIMA EKLE
Mamak Günleri
OKUYACAKLARIMA EKLE
Eğitim Sosyolojisi
OKUYACAKLARIMA EKLE
Hasbihal 1
OKUYACAKLARIMA EKLE
444 syf.
·
9 günde
·
Beğendi
·
10/10 puan
• Bu kitap hakkında ‘’Dünyanın en gereksiz kitaplarından biri.’’ yorumunu yapan bir okuyucu gördüm, kitabı okudum bitirdim ve şu yorumu yapmaya karar verdim: ‘’Bu yorumu yapan, dünyanın en gereksiz insanından biri.’’ Kitabın 1980 öncesi Türkiye’sinde yazıldığı ve yazarının 1988 yılında vefat ettiği gerçeği bilinmeli ve ona göre okunmalıdır. Günümüz Türkiye’sinde sosyolojiye, felsefeye, psikolojiye bu kadar hakim, ülkenin içinde bulunduğu sosyolojik ve siyasal durumu analiz edip gelecek nesillerimiz için bu kadar net ve sağlam temellere dayalı çıkarımlarda bulunabilecek kaç tane mütefekkirimiz vardır? Bu sorunun cevabı düşünülmeli. Evet, yazarımız eserini özellikle 80 öncesi Türkiye’sinin sosyal durumuna ve sorunlarına binaen yazmış ancak; dikkatli bir okuyucu ve düşünücü, günümüz Türkiye’si için muazzam çıkarımlarda bulunacaktır. Bu eser, Milliyetçiliği, özellikle Ülkücülüğü, tipik ırkçılık, kafatasçılık, etnik temellere dayalı dar kavmiyetçilik gibi göstermeye çalışan Kızıl ve Kara Emperyalistlere ve onların uşaklarına atılmış bir Osmanlı tokadıdır. Ülke sorunlarına o günden, tam on ikiden isabet ettirmek suretiyle yapılmış müthiş atışlardan ibaret görüşleri ihtiva etmektedir. Eseri okuduktan sonra siz de göreceksiniz ki, maalesef günümüzde bu sorunlar hâlâ çözülememiş, sorunlara ülke vicdanını huzura erdirecek kalıcı çözümler getirilememiştir. Ülke sorunlarımıza yazarımızın defaatle belirttiği bir hususla; ’’Her işte Allah rızası için hareket etmek, Allah’tan başkasına kul olmamak, O’nun emir ve yasaklarına uyup O’nun çizdiği sınırlar içerisinde hareket etmek’’ düsturuyla yaklaşmazsak, dünya görüşümüzü bu düsturla şekillendirmezsek Türk Milleti olarak –üzülerek belirtebilirim ki- üzerimizde daha çok oyunlar oynanacaktır, biz kendi sorunlarımızla boğuşurken Kızıl ve Kara Emperyalistler bu milletin öz kaynaklarını sömürecek, Müslüman ülkeler daha çok zulüm ve yıkım görecektir. Demem o ki: Bu kitabı okuyunuz, şiddetle, sindire sindire okuyunuz, özellikle milli ve dini hassasiyeti yüksek olan arkadaşlarımız ve dahi ülkesini seven ve ülke meseleleri zihnini meşgul eden arkadaşlarımız mutlaka okuyunuz. Şiddetle tavsiye edilir. Mutlu okumalar. 02.03.2019 01:33 Erciş
Türk İslam Ülküsü 1
Okuyacaklarıma Ekle
6
112
140 syf.
·
9 günde
·
Beğendi
·
10/10 puan
Seyyid Ahmed arvasi, soyisminden anlaşılacağı üzere Van Bahçesaray arvaslıdır. Bu mübarek soy, peygamrimiz(s.a.s)’e dayanmaktadır. Seyyid Ahmed arvasi, hayatını Türk- islam üiküsüne adamış Münevver bir şahsiyettir Allah kendisinden razı olsun. Kitaba gelince, diyalektik, akıl ve mantık yürüterek doğrulara ulaşma manasında felsefi bir terimdir. Estetik ise, genel manada sanattır. Şiir, , edebiyat, minyatür, mermer sanatı gibi geleneksel osmanlı sanat eserlerinin kıymet ve değerinden bahsetmektedir. Kitabın türü makaledir. Mutlaka okuyup kitaplığınızın baş tarafına koyun. Şimdiden keyifli okumalar!
Diyalektiğimiz ve Estetiğimiz
Okuyacaklarıma Ekle
1
14
140 syf.
bunaltmayan,kısa ve öz felsefe yazıları
Rahmetli yazarımızin mesleği öğretmenlik idi.Bu yönüyle,hem de idealizm ile,yetişen yeni nesiller için güzellikler,iyilikler anlatmak,kaleme almak,yazmak istedi.Cok sevimli bir üslubu vardı,bu kitapta.İfade ettiği konuyu,kısa ve öz olarak dile getirdiği için ,okur iken asla tasalanmadim.Bahsettikleri "âlemşumul",özellikle dikkatimi çeken tekrar tekrar kullandığı kelimelerden biri bu,yani uluslararası veya dünya çapında ,hatta tüm kâinata ait diyebilirim,kendi lugatimdan devsirebildigim kadarı ile. Bu kitabı yirmi üç yıl evvel okudum.Yeniden okuyacağım.Felsefeyi sevenler için potpori niteliği taşıdığini düşünüyorum. İyi ki yazmış,Allah rahmet eylesin...
Diyalektiğimiz ve Estetiğimiz
Okuyacaklarıma Ekle
1
8