Bu sene hem nitelik bakımından iyi kitaplar okudum hem de farklı alanlardan beslendim. Benim için verimli bir seneydi. Bende iz bırakan kitapları hem bütün olarak burada kaydetmek hem de ilgili okurlar ile paylaşmak istedim. Eserleri beğeni sırasına göre değil okunma sırasına göre listeledim. Okuduğum zamanlarda verdiğim puanları da dikkate aldım
Öğrenilmiş çaresizlik nedir ve insan ait olmak istediği hatta hak ettiğini bildiği yere nasıl yakıştıramaz kendini?
Kalben, ruhen ve zihnen insanın sınırlarını zorlayan bir kitap.
"Tara Westover"
Onda, kimsede olmayan bir gerçekliği bulacaksınız. Lakin bulunan gerçekliği kabullenmeniz kolay olmayacak.
Okurken aşırı derecede etkileneceğiniz; hüzün, öfke, mutluluk gibi pek çok zıt duyguyu size derinden hissettirecek, elinizden bırakamayacağınız gerçek bir başarı öyküsü. Çok büyük gönül rahatlığı ile söyleyebilirim ki uzun zamandır bu kadar etkilendiğim, bu kadar içine girdiğim bir roman okumamıştım. Tara ile mutlu oldum, Tara ile ağladım, bütün o
Mormon tarikatına mensup bir aile, çok tutucu ve katı muhafazakar bir baba, şifa dağıtıcı bir anne, psikopat bir büyük erkek kardeş, diğer kardeşler, bir dağın eteğindeki kırsal bölgede asosyal ve insanlardan uzakta bir yaşam ve böylesine bir alın yazısından kurtulmak için özellikle de aile fertlerine ve çevreye karşı verilen müthiş mücadele.