Gazi Üniversitesi ve S. Demirel Üniversitesi’nde resim eğitimi aldı. İlk denemeleri Kırkmerdiven, Şehir Işıkları, Kent ve Sanat gibi dergilerde yayımlandı, 2000’lerin başında illüstrasyonlarından oluşan “Sanalçağa Eskizler” adlı bir dizi kişisel sergiye imza attı. 2007 yılından bu yana, Antalya merkezli Modern Zamanlar Sinema Dergisi’nin editörlüğünü sürdürmektedir. Yazıları; BirGün, Yurt, Cumhuriyet (Akdeniz) gibi gazetelerde, çeşitli dergi ve bloglarda yayımlanan yazar, 2013 yılında açılan Behlül Dal Sinema Müzesi’nin kurucu danışmanlığını yapmış ve kurumda “Film Analizi” ile “Dünya Sinema Tarihi” atölyelerini yönetmiştir.
Yayına hazırladığı kitaplar arasında, Veysel Atayman’ın Kaleminden Sinemamızın Komediyle İmtihanı, Sarayın Dalkavuğu Değil Halkın Soytarısı: İlyas Salman, Mizah, Muhalefet ve Demokrasi Ekseninde Komedinin Öyküsü, Yedinci Sanat’ın Şövalyesi: Rekin Teksoy ve Altın Portakal’ın Öyküsü bulunmaktadır. SİYAD (Sinema Yazarları Derneği) üyesi olan Çetinkaya, Antalya Ticaret ve Sanayi Odası Güzel Sanatlar Lisesi’nde Resim/Sanat Tarihi grubu dersleri vermektedir. Evli ve iki çocuk babasıdır.
O kadar çabuk unutuyoruz ki, "insan" kelimesinin kökünü bilenler için söylüyorum; bu kelimeninhakkını tam olarak veriyoruz. 28 Şubat bugün insanlar için geçmiş bir tarihten ibaretmiş gibi gelsede o sürecin çarkları arasında ezilenler, haksızlığa uğrayanlar için çok derin anlamlar ifade etmektedir. Fakat ne yazıktır ki 28 Şubatta ne oldu diye bugün sokaktan geçen on kişiye sorsak dokuz tanesi bilmiyorum diye yanıt veriyor. Okumuyoruz! Sadece başkalarının bizim için hazırlayıp servis ettikleri yayın ve görsellerden öğreniyor, bununla bildik sanıyoruz. 28 şubatı bilenler bir ülkenin kaderiyle nasıl basın yayın organları ile oynandığını çok iyi bilirler. İşte bu eser o gün yaşananları belgeleri ile sunan bir eserdir. Tarihin tekrar tekrar tekerrür etmemesi için okunması ve okutulması elzem olan eserlerden birisidir bu kitap.
En Uzun ŞubatTuncer Çetinkaya · Kaynak Kültür Yayınları · 200550 okunma