Ziyaeddin Fahri Fındıkoğlu

Ziyaeddin Fahri FındıkoğluYunus Emre yazarı
Yazar
10.0/10
2 Kişi
19
Okunma
8
Beğeni
1.276
Görüntülenme
bu âlem, ancak öteki âleme geçmek için bir geçittir.
Reklam
Kur'an da esasen insanın aslen cahil olup, sonradan ilmi kazandığını tasrih ediyor.
Allah insanı fikirle diğer hayvanlardan mümtaz kılmıştır.
İbni Haldun, İslâm felsefesini etrafile hazmetmiş, tetkik edilmedik bir eser bırakmamış­tır. Mütefekkirimiz, Eflâtun ve Aristo sistemlerine ya­kından vâkıftır.
İbni Haldunun düşüncesinin mihveri şudur : Tarihin kıymeti.
Reklam
Hakimlerin kitaplarında elbette görmüşsünüzdür ki, insan tab'an medenîdir derler.
Maalesef İslâmî «Tarih» telâkkisi, kendinden evvel ne ise, kendinden sonra da aynı şekli muhafaza etmiştir.
O istiyordu ki ölü­münden sonra beşeriyet, ve onu idare eden siyaset ve idare adamları, tarih ilminin kudretine istinat ederek yürüsün, ve müverrihler bu yolun alemdarı olsun.
İbni Haldun lisanımıza ilk defa Pirîzade Sahib Efendi tarafından tercüme edilmiştir.
Reklam
Filhakika İbni Haldun Tarihini ve Mukaddemesini yazmadan evvel birçok ilim ve felsefe sahalarına müracaat etti.
Mamafih eserlerinde hayatında daima ilmi siyasete tercih eylediğini ısrarla söylemektedir. Buna rağmen gayri şuurî bir his onu bir düziye siyasî ha­yata çekmekte idi.
Ona göre fert­lerin itikat ve zevklerini tayin eden muhit ve ter­biyedir.
Zora geldikleri zaman küçük bir he­diye vererek kilisecilerden kendi günahlarının affını talep ederler!
Resim