“Sait Faik’in ‘Yazmasam çıldıracaktım’ sözünün en güçlü uyarlaması bana kalırsa; ‘Okumasam çıldıracaktım’ olur.”
Sait Faik, “Yazmasam çıldıracaktım” derken, mecburiyetlerin gölgesine sığınıp satırlarda istifliyordu çaresizliğini.
Sayfa 34
Reklam
Meselesini Sanata Dönüştürebilme Kabiliyeti
Sait Faik, "Yazmasam çıldıracaktım" derken mecburiyetlerin gölgesine sığınıp satırlarda istifliyordu çaresizliğini.
Sayfa 34 - KAFKAOKUR
Sait Faik, "Yazmasam çıldıracaktım" derken, mecburiyetlerin gölgesine sığınıp satırlarda istifliyordu çaresizliğini. Yazı, terapi olduğu kadar pansumandır da bu açıdan, insanı çıldırmaktan alıkoyan bir pansuman yöntemi bir başka söyleyişle. Meselesini sanata dönüştürmek, nihai bir çözüm olmasa da, bir savunma, bir direniş işte bütün savrulmuşluğuna rağmen.
Yazmasam delirecektim ya da yazmasam çıldıracaktım veya yazmasaydım delirirdim...
Okumasam çıldıracaktım
Sait Faik’in, Yazmasam çıldıracaktım, sözünün en güçlü uyarlaması, bana kalırsa, Okumasam çıldıracaktım, olur.
Reklam
Oya Baydar, 12 yıl boyunca Almanya'da sürgünde yaşadı. Bu yıllarda, Avrupa'nın çeşitli ülkelerinde ve Sovyetler Birliği'nde, Moskova'da bulundu. Berlin Duvarı'nın yıkılışını ve sosyalist sistemin çöküşünü bizzat içinde yaşayarak iz­ledi. Daha sonra "Hepimiz o duvarın altında kaldık," di­yecek ve hikayeci Sait Faik'in "Yazmasam çıldıracaktım" deyişini sık sık tekrarlayacaktı.
Sayfa 142
18 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.