MÛSİKÎ’DE TASAVVUF VE REBAB
MÛSİKÎ’DE TASAVVUF VE REBAB Ev meşk meclislerinden ve fasıl gecelerinden bahseder misiniz? Hoca Câhit Gözkân(1909-1999), her zaman mûsikî meclislerini hocası Ahmet Mükerrem Akınca’ya tevarüssen devam ettirdiğini ifade ederdi. Hocasında gördüğü veçhile, haftanın bir günü umumi fasıl gecesi yapılırdı. Bu fasıl akşamına herkes sazını alıp
Yeni Aşka Gazel
Uçurumlardan geçerek gelirim sana Delice, uçarak gelirim sana Unutup kederle biteni nice kez Merak merak gelirim sana İçim şarkılarla dolup taşarken Dilim dolaşarak gelirim sana Aklım bir pazar yerinden karışık Gönlüm tepetaklak gelirim sana Yeniden öğrenmek için her şeyi Bildiklerimi unutarak gelirim sana Dünyaya henüz gelenden farksız Çığlık çığlık, çırılçıplak gelirim sana Kopar diye beni köklerimden yine Uçur diye ey aşk, gelirim sana
Ataol Behramoğlu
Ataol Behramoğlu
Reklam
beni yeni sevdalar paklar/çıldırasıya sarılmaklar/ yeni şiirler ve çıldırmaklar… * Ataol Behramoğlu /Yeni Aşka Gazel
Hasan Hüseyin
KIZILIRMAK Silâh ve şarkı ben bütün karanlıkları bunlarla yendim doğacak çocuğumun kanında esen emekçi karımın dimdik bakışlarında ve çetelerin sipsivri uykusuzluğu
ŞAIRBİL (Aşağıdaki bilgiler alıntıdır.)
Bakî (d. 1526 - ö. 1600) 1526'da İstanbul'da dünyaya geldi. 1600 yılında İstanbul'da öldü. Osmanlı Divan Edebiyatı'nda şiire biçim ve içerik açısından birçok yenilik getiren ve yaşarken "Sultanü'ş Şuârâ" (şairler sultanı) unvanını alan şairin asıl adı Mahmud Abdülbaki. Fatih Camii müezzinlerinden Mehmed Efendi'nin oğlu. Çocukluğunda bir