Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Yorum

Emre Bulut isimli okurun asıl gönderisini gör
Zeynep Y. Kalyoncu okurunun profil resmi
Arkadaşlar paylaşımı ve yorumları okudum. Gerçekten öğrenmek isteyenler için yazıyorum. İnşaallah faydalı olur. Kimseyle laf kavgasına girmek için burada değilim. Bazı şeyler ben açıklamaya çalışsam da değişmeyecek bunu zamanla öğrendim ama yine de içimde muhasebe yapınca bildiklerimi yazmam gerektiğini düşündüm. Önce şunu söylemek istiyorum; gördüğüm kadarıyla malesef konu dine gelince doğru düzgün araştırmadan konunun dibine inmeden herkes mantığına yatanı söylüyor, kabulleniyor. Din bu değil ki. Şimdi asıl söylemek isteğim şeye geliyorum.. Bir adam Efendimize gelip, "biz deniz yoluyla sefere çıkıyoruz. Yanımıza az bir miktar su alıyoruz. Onunla abdest alsak susuz kalırız. Deniz suyuyla abdest alabilir miyiz?" Diye sorunca Efendimiz " Suyu temiz, içinde ölen canlıları (leşi) helaldir" buyuruyor. Mezhep imamları bu hadisten birçok hüküm çıkarıyor. Leş hükümleri bir tarafa bizim konumuza gelince Şafi ve Maliki mezhebi hem karada hem denizde yaşayan canlılar hariç, deniz canlılarının helal olduğunu söylerken Hanefi mezhebi, balığa benzeme şartı koymaktadır. Hanefi mezhebi der ki, balığa (şekline) benzeyen deniz canlıları helaldir. Benzemeyenler ise haramdır. Çünkü bu hükmü çıkardığı bir ayet vardır: "o peygamber onlara temiz şeyleri helal kılar, pis şeyleri haram kılar" Araf157 Hanefi mezhebine göre balığa benzemeyen su canlıları işte bu ayette geçen pis şeyler kategorisine girmektedir. Bunun da sebebi o hayvanların tabiatları gereği kendilerinde necaset (pislik) barındırmasıdır. Eminim doğru araştırma yaparsanız daha çok açıklama bile bulursunuz. Bir konunun Kuran'da geçmemesi ona istediğimiz gibi hüküm verebilme yetkisine bizlere vermez. Örneğin Kuran'da bir çok ayette içkinin haram olduğu yazar. Bunu hepimiz biliyoruz. Peki eroin? Bira? Ya da ismini bilmediğim içki çeşitleri? Bunların ismi kuranda hadiste yok diye helal diyor muyuz? Arkadaşlar din konularında biraz elimizi vicdanımıza koyalım ve diğer alanlarda yaptığımız gibi konuyu ehline bırakalım lütfen. Şimdi inşaallah kimse gidip bira falan içmez :) Selametle🌿
Bu yorum görüntülenemiyor
Emre Bulut okurunun profil resmi
Cok güzel yazmışsınız da Kuranla yetinmediğimi yazımı okudu iseniz görürdünüz..Maide 3/90 da yazar, sarhoşluk veren herşey haramdır der Sahihi Müslim..Eroin ile ilgili de Maide 5 te Hamr ifadesi geçer..Akli ve ruhi denge bozan ifadesi vardır..Yani durum aynısı değil..Kafamıza göre konuşmuyormuşuz gibi yazmışsınız..Selam ve dua ile..
Zeynep Y. Kalyoncu okurunun profil resmi
Kuranla yetinmediğinizi gördüm evet. Ancak yine de şunu fark ediniz ki bizler, kuran ve hadisten aklımıza yatanı ve nefsimize hoş geleni çıkarım yapamayız. Diyorsunuz ki, bira ve eroin aynı şey değil çünkü onların da haram olduğunu destekleyen ayet ve hadisler var. Ben de diyorum ki Hanefi mezhebinde midye, kalamar vs. De helal değil çünkü onların da haram olduğunu destekleyen ayet ve hadisler var. İlk yorumumda bunları zikrettim. Bira ve madde gibi herkesçe malum olan ve haram görülen bir şeye dil uzatmazken ve onlar hakkındaki ayetleri görüp inanırken, konu midyeye gelince niye böyle oluyor? Biraz düşünelim.. Mezheb imamlarının ne dediğine ve delillerine bakmadan, araştırmadan kuran böyle diyor hadis de böyle diyor o zaman bu şöyledir şeklinde korkusuzca fetva vermek inanın bundan kaç asır önce sahabelerin bile yapmadığı bir şey. Edille-i Şeriyye dörttür: Kuran, Sünnet (hadis olarak anlayabiliriz), İcma ve Kıyas. Bir konunun hükmü ancak bu dördüne bakmakla çıkarılabilir. Fıkıh alanında uzman olan Mezheb imamları bile ilk ikisiyle yetinmemiş kuran ve sünnette olmayanı icmada ve kıyasta aramış, ve biz avam tabakasının çıkaramayacağı hükümleri bizler için çıkarmış ve hizmete sunmuşlardır. Sadece bir konuya senelerce vakit harcamış ve ince eleyip sık dokumuşlardır. Neden? Çünkü konu mühim. Konu Allah'ın dini.. Kimse tıp alanında atıp tutmaz, konuyu uzmanlarına bırakırken kaldı ki bizler, konu dinimiz olunca imam kesilip üzerine beş dakika düşünüp bir iki ayet hadis okuyup bir fetvaya varabiliyoruz. Konunun tehlikesinin ve ehemmiyetinin bilmem farkında mısınız? Biz böyle olursak ileride bizim neslimiz ne olur? Her biri kendi İslam'ını yaşamaz mı? El insaf el vicdan...
Emre Bulut okurunun profil resmi
Haram olduğunu destekleyen ayeti yazar mısınız? Yazın bu ayeti herkesten özür dileyerek kaldıracağım yazımı..Midye yemeyin yazmışım zaten benim yazımı okudugunuza hemfikir miyiz gerçekten?
Zeynep Y. Kalyoncu okurunun profil resmi
Bu ayetin Araf suresi 157. Ayet olduğunu yazmıştım efendim. Yalnız dikkatinizi çekerim, ben kimsenin midye yiyip, yememesiyle ilgilenmiyorum. Ben aklımızca hüküm çıkarmayalım diyorum. Şunu da ekleyeyim; Eğer herkes her alanda konuşmayıp, kendi uzmanlarına bırakırsa, bu ülkenin geleceği ve gelişmesi hakkında güzel konular konuşulacaktır. Esselam... (Ayrıca bir önceki yorumunuzda maide 5te hamr ifadesi geçer demişsiniz. Ben hafızım efendim. Maide 5te hamr ifadesi yoktur.)
Bu yorum görüntülenemiyor
Yorum yapabilmek için giriş yapmanız gerekmektedir.