3 TÖVBE: SONSUZ YAŞAM GETİRİR
İncil’de Sonsuz Yaşam, İsa Mesih’tir. "Yaşam açıkça göründü, O'nu gördük ve O'na tanıklık ediyoruz. Baba'yla birlikte olup bize görünmüş olan sonsuz Yaşam'ı size duyuruyoruz." (1. Yuhanna 1:2) İsa Mesih, çarmıhta sağladığı kurtarışa iman edenlere sonsuz yaşam vermektedir. "Tanıklık da şudur: Tanrı bize sonsuz yaşam verdi, bu yaşam O'nun Oğlu'ndadır." (1. Yuhanna 5:11) Günahlı varlığımızdan tövbe etmekle, sonsuz yaşam hemen başlar; göksel yerlerde çürümeyen bir beden kazanılarak sonsuza dek Tanrı’yla birlikte sürdürülecek ilişki olarak devam eder. Aynı zamanda Mesih’in ikinci gelişiyle, yeni gökyüzü ve yeni yeryüzünün kurulmasıyla, ölümün bulunmadığı, acının ve ağlayışın bittiği yere dönüşecektir (Vahiy 21-22 bölüm). İnsanın sonsuz yaşama sahip olması için sağladığı kurtarışta öncelikle Tanrı’nın etkin olduğuna dikkat edilmelidir. Tanrı sonsuz yaşamı karşılıksız vermiş; İsa Mesih’e bağlı kurtarışı kabul etmekle ona sahip olmayı ya da İsa Mesih’i yadsıyarak sonsuza dek karanlık içinde yaşamayı insanın özgür iradesine bırakmıştır: “Çünkü sen O’na bütün insanlık üzerinde yetki verdin. Öyle ki, O’na verdiklerinin hepsine sonsuz yaşam versin. Sonsuz yaşam, tek gerçek Tanrı olan seni ve gönderdiğin İsa Mesih’i tanımalarıdır” (Yuhanna 17:2-3).
KUTSAL KİTAP'TA KURTULUŞ KAVRAMI
"Çünkü Müjde'den utanmıyorum. Müjde iman eden herkesin –önce Yahudiler'in, sonra Yahudi olmayanların– kurtuluşu için Tanrı gücüdür." (Romalılar 1:16) Tanrı bize karşılıksız olarak İsa Mesih'te sonsuz yaşam sunar. Ancak bu yaşamı nasıl bir süreç dahilinde elde ettiğimizi anlamak bazen zordur. Bu nedenle Tanrı, kurtuluş
Sayfa 1540 - Yeni Yaşam YayınlarıKitabı okudu
Reklam
İLAHİ RUH'UN OTURDUĞU YER
Yuhanna 3:6'da "...Ruh'tan doğan ruhtur." Bu ayet, iki ayrı "ruh"tan söz ediyor: Biri büyük harfle yazılmıştır, diğeri ise küçük harfle yazılmıştır. Sözün ilk kullanımı, Tanrı'nın Kutsal Ruhu'nu kastediyor, ikincisi ise, insanın ruhunu kastediyor. Bu iki "ruh"u gösteren başka bir ayet Yuhanna
Sayfa 25 - Akarsu YayınlarıKitabı okudu
YÜREĞİN DÖRT PARÇASI: ZİHİN,İRADE, DUYGULAR, VİCDAN
Peki ya yürek? Yürek can ve ruha ek olarak, ayrı bir parça değil, canın bütün parçalarının ve ruhun birinci parçasının bir oluşumudur. Zihni, iradeyi ve duyguları, artı olarak ruhun bir parçası olan vicdanı kapsar. Ruh (vicdan-paydaşlık-sezgi) => saklı parça Can (zihin-irade-duygular) => içsel parça Beden => dışsal parça Yürek
Sayfa 56 - Akarsu YayınlarıKitabı okudu
KİLİSENİN TANRI'NIN ÖNÜNDEKİ İŞİ VE SORUMLULUĞU
Efesliler 6:10-12 ayetlerini okuduğumuz zaman kilisenin işinin ve sorumluluğunun ruhsal savaş olduğunu anlarız. "Son olarak Rab'de, O'nun üstün gücüyle güçlenin. İblis'in hilelerine karşı durabilmek için Tanrı'nın sağladığı bütün silahları kuşanın. Çünkü savaşımız insanlara karşı değil, yönetimlere, hükümranlıklara, bu
Sayfa 64 - AKARSU YAYINLARIKitabı okudu
İSA'NIN SIFATLARI
Yuhanna Müjdesi'nde İsa'ya birçok sıfat atfedilir. Bu kitapta İsa'yı tanımlamak için en az altmış farklı sıfat kullanılır. Yuhanna İsa'nın adını neden bu kadar çeşitli sıfatlarla ifade eder? Bunun nedeni Yuhanna Müjdesi'nin ana amacıyla bağlantılıdır. "Ne var ki yazılanlar, İsa'nın, Tanrı'nın Oğlu Mesih
Sayfa 222 - Yeni Anadolu YayıncılıkKitabı okudu
Reklam
İSA NEDEN BENZETMELERLE KONUŞTU?
İsa Göklerin Egemenliği'nin sırları hakkında konuşurken sıklıkla benzetmeler kullandı. Ama neden benzetmelerle konuştu? Matta 13:10-12 ayetleri bize bunun yanıtını verir: "Öğrencileri gelip İsa'ya, “Halka neden benzetmelerle konuşuyorsun?” diye sordular. İsa şöyle yanıtladı: “Göklerin Egemenliği'nin sırlarını bilme ayrıcalığı
Sayfa 41 - Yeni Anadolu YayıncılıkKitabı okudu
Ölüm
Tüm insanlar, imanlılar ve iman etmemiş olanlar bir gün ölürler. Kutsal Kitap'ta "ölüm" sözcüğünün birden fazla anlamı vardır. İnanlının ölümün farklı anlamlarıyla olan ilişkisini anlamak önemlidir. GÜNAHIN SONUCU OLARAK ÖLÜM. Yaratılış 2-3'te ölümün yeryüzüne günah yüzünden girdiği öğretilir. İlk anne-babamız sonsuza dek
Sayfa 667 - Yeni Yaşam YayınlarıKitabı okudu
TANRI'NIN AHLAKİ SIFATLARI
Tek ve gerçek Tanrı'nın, özellikle ahlaki birçok vasfı insani niteliklerle benzerlik taşır; ancak bunlar bizim sahip olduğumuz düzeyle kıyaslanamayacak derecede yücedir. Örneğin insanlar da, Tanrı gibi sevmek yeteneğine sahiptir. Fakat hiçbir insan Tanrı'nın sevgisi kadar engin bir sevgiye sahip olamaz. Bu tür vasıflar taşımamızın,
Sayfa 798 - Yeni Yaşam YayınlarıKitabı okudu
O'NU ARARSANIZ
RAB'le birlikte olduğunuz sürece, O da sizinle olacaktır. O'nu ararsanız bulursunuz. Ama O'nu bırakırsanız, O da sizi bırakır. (2. Tarihler 15:2) 15:2 ONU ARARSANIZ. RAB'bi sadakatle aramanın harika sonuçları vardır: (1) RAB'bi arayan kişiler Tanrı'nın esenliğine kavuşacaktır; bu kavram sadece savaşların olmadığı bir
Sayfa 569 - Yeni Yaşam YayınlarıKitabı okudu
Reklam
RUHUN İYİLEŞMESİ
Bu tür bir iyileşmeyi açıklamak, tanımlamamıza da yardımcı olacaktır. Bazı Kutsal Kitap örnekleri, insan ruhunun nasıl bozulabildiğini ve onarım sürecinin nasıl başladığını göstermektedir. Ruhun iyileştirilmesine ilişkin bir bakış açısına sahip olmadan önce bazı noktalara değinelim. Ruhun iyileşmesi, kişinin yaşantısındaki tüm diğer alanları ve
Sayfa 158 - Yeni Yaşam YayınlarıKitabı okudu
RAB KORKUSUNUN KİŞİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
Rab korkusu sadece soyut bir Kutsal Kitap kavramı olmanın çok ötesinde, günlük yaşantımızla birçok şekilde doğrudan ilişkili bir öğretidir. (1) Öncelikle Rab'den gerçekten korkarsak, O'nun buyruklarına itaatkar bir yaşam sürer ve günaha "hayır" diyebiliriz. Tanrı'nın Sina Dağı'nda İsrailliler'e korku salmasının
Sayfa 252 - Yeni Yaşam YayınlarıKitabı okudu
Günahın Evrenselliği
Tanrı'nın yazılı sözü olan Kutsal Kitap günahın evrenselliği konusunda hiç kuşkuya yer bırakmıyor. Yeruşalim'deki kutsama töreninde dua eden Kral Süleyman, "günah işlemeyen tek kişi yoktur" der (1.Krallar 8:46). "Vaiz" Kitabında da şöyle yazar: "Çünkü yeryüzünde hep iyilik yapan, Hiç günah işlemeyen doğru insan
Sayfa 95 - Haberci Basın YayınKitabı okudu
İsa'nın İnsanlığı
İsa, Üçlübirlik Tanrı'nın İkinci Kişisi olmasına rağmen bu dünyaya bir insan olarak geldi. O tamamen Tanrı ve tamamen insandır. Bu kavramı insan mantığıyla anlamak zordur. Bu nedenle, Hristiyanlık tarihi boyunca İsa'nın insani zayıflıkları nedeniyle O'nun Tanrı olmadığını iddia ederek çarpık bir sonuca ulaşan bir çok kişi ortaya
Sayfa 61 - YAY YayınlarıKitabı okudu
26 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.