Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
272 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
6 günde okudu
“Kapalıçarşı”da Son Akşam Yemeği
Kapalıçarşı
Kapalıçarşı
Fuat Sevimay
Fuat Sevimay
“Son Akşam Yemeği” Kanonik İncil’lerde[1] anlatılan bir olay. “Son Yemek” olarak da biliniyor. Yahudilere özgü Fısıh (Pesah) Bayramı’nın ilk gününde İsa’nın, 12 havarisi ile yemek yediği ve orada “Size doğrusunu söyleyeyim, sizden biri bana ihanet edecek.” diyerek ihaneti haber verdiği bu son yemek, “ihanetin resmi” olarak,
Kapalıçarşı
KapalıçarşıFuat Sevimay · Hep Kitap · 2017393 okunma
Kutsal Ruh & Oğul İlişkisi
Hıristiyan inancında Oğul ile Ruh arasında karşılıklı bir ilişikinin varlığı kabul edilir. * Ruh, Oğul'un inkarnasyonunda, Mesihlik faaliyetlerinde ve ölümden dirilişinde aktif olarak görev yapmaktadır (Yuhanna, 15/26). * Oğul'un Meryem'in rahminde bedenleşmesine aktif olarak katkıda bulunan Ruh'tur: "İsa Mesih'in
Sayfa 90 - İsam Yayınları
Reklam
Hz İsa Tanrı Mı ?/Hristiyanlığa Reddiye
1)Size, ‘Gidiyorum, ama yanınıza döneceğim’ dediğimi işittiniz. Beni sevseydiniz, Baba'ya gideceğim için sevinirdiniz. Çünkü Baba benden üstündür. Yuhanna 14:28 Burada belirttiği üzere Yaratıcı Hz İsa'dan daha üstün durumda ama bir tanrıdan daha üstün bir tanrı olamaz 2)İsa, “Bana dokunma!” dedi. “Çünkü daha Baba'nın yanına
ŞEYTAN'IN ADLARI ONUN DOĞASINI VE KARAKTERİNİ AÇIĞA ÇIKARIR
Aden bahçesi'nde, Lusifer'in veya Cennet'ten kovulup düşmesinin ardından çağrıldığı adıyla Şeytan'ın kişiliğine ilişkin bir fikir edinmekteyiz. Bu metin ayrıca düşüşünden sonraki doğa ve karakterini bize göstermekte. Kutsal Kitap, "RAB Tanrı'nın yarattığı yabanıl hayvanların en KURNAZI YILANDI." (Yaratılış
Sayfa 11 - GDKKitabı okudu
ÇÖLDE SU
"Oysa benim vereceğim sudan içen sonsuza dek susamaz. Benim vereceğim su, içende sonsuz yaşam için fışkıran bir pınar olacak.”" (Yuhanna 4:13-14) Çölde nadiren yağmur yağar. Orada suya kolay bir erişim yoktur ve eğer bulunacaksa bile, kuyulardan ya da kaynaklardan çekilmelidir. Çöl kurak ve susuz bir diyardır. "Ey Tanrı, sensin
Sayfa 122Kitabı okudu
1 TÖVBE: GÜNAHLI VARLIĞIMIZLA YÜZLEŞMEK
Kutsal Kitap’ta insan günaha köle olarak tanımlanmaktadır. Eğer kişi kendi günahlı varlığını görmeyip bahanelerle vicdanını yatıştırırsa, kendisinde Tanrı’ya dönmeyi gerektirecek geçerli bir neden bulamayacaktır. Eğer insan günahın getirdiği ruhsal köleliğini görebilirse, ruhsal kurtuluş sonucunda gelecek gerçek özgürlüğü de isteyecektir. Kutsal
Reklam
KUTSAL KİTAP'TA KURTULUŞ KAVRAMI
"Çünkü Müjde'den utanmıyorum. Müjde iman eden herkesin –önce Yahudiler'in, sonra Yahudi olmayanların– kurtuluşu için Tanrı gücüdür." (Romalılar 1:16) Tanrı bize karşılıksız olarak İsa Mesih'te sonsuz yaşam sunar. Ancak bu yaşamı nasıl bir süreç dahilinde elde ettiğimizi anlamak bazen zordur. Bu nedenle Tanrı, kurtuluş
Sayfa 1540 - Yeni Yaşam YayınlarıKitabı okudu
TÖVBE NEDEN GEREKLİ ?
“Günahımız yok dersek, kendimizi aldatırız, içimizde gerçek olmaz. Ama günahlarımızı itiraf edersek, güvenilir ve adil olan Tanrı günahlarımızı bağışlayıp bizi her kötülükten arındıracaktır.” (İncil, 1. Yuhanna 1:8,9) Yabancılaşma, bozulan ruhsal ve bedensel durumu nedeniyle insanın, Tanrı’yı ve kendini tanıyamaz duruma gelmesi olarak tanımlanabilir. Bu nedenle insan hem Tanrı’yı hem yaratılışı (evreni) hem de kendisini özgün yapısına uygun algılayamaz. İnsan düşüncelerini oluştururken Tanrı’yı aramalıdır. Eyüp, Tanrı’yı tanıma sürecinde “Bilgelik ve güç Tanrı’ya özgüdür, O’ndadır öğüt ve akıl” (Eyüp 12:13) demekle, her türlü bilgi ve bilgeliğin kaynağı olarak Tanrı’yı görmektedir. Birçok Mezmur’un yazarı Davut “Senin koşullarına uymakla bilgelik kazanıyorum, bu yüzden nefret ediyorum her yanlış yoldan” (Mezmur 119:104) dediğinde, Tanrı’ya karşı olan her şeyden uzaklaşarak, O’nun ilkeleriyle hareket ettiğini anlatmaktadır. Yaratılış üçüncü bölümde insan Tanrı’ya isyan edip kendi yolunu çizerek, her şeyin kaynağı Tanrı’dan kopuk kalarak özüne yozlaşmıştır. Tanrı’yla kopan ilişkisini yeniden başlatmak, yaratılıştaki konumuna kavuşmak için İsa Mesih’e yönelmeli, tövbe etmelidir.
TÖVBE KELİMESİNİN ANLAMI
Tövbe kavramı için Tevrat’ta “İbranice naham (pişman olmak, düşünceyi değiştirmek) ve şuv (geri dönmek, sırt çevirmek); İncil’de Grekçe metanoia (düşünceyi değiştirmek, dönmek) sözcüklerinin anlamına uygun terimler kullanılmıştır.” Buna göre tövbe, insanın Tanrı’ya, Tanrı’nın düzenlediklerine, insanlara karşı hareket, isyan içeren düşünce ve
KORUNMA AMAÇLI DUVARLAR
"Gücenmiş kardeş surlu kentten daha zor elde edilir. Çekişme sürgülü kale kapısı gibidir." (Süleyman'ın Özdeyişleri 18:19) Gücenmiş bir kardeş veya kız kardeşi kazanmak, surlarla çevrili bir kenti kazanmaktan daha zordur. Güçlü kentleri çevreleyen surlar vardı. Bu surlar kentin korunmasını güvence altına alır ve kent
Sayfa 19 - GDKKitabı okudu
Reklam
KUZU'NUN KANI
"Kardeşlerimiz Kuzu'nun kanıyla ve ettikleri tanıklık bildirisiyle onu yendiler." (Vahiy 12:12) Ruhsal savaşta zafer kazanmak Kuzu'nun kanına dayanır. Kan yalnızca günahların bağışlanması ve kurtuluş sağlamakla kalmaz, Şeytan'ı yenmemizin temelini de oluşturur. Bazıları vardır ki, Rab yolunda olgunlaşmış inanlılar için
Sayfa 87 - AKARSU YAYINLARIKitabı okudu
İLAHİ RUH'UN OTURDUĞU YER
Yuhanna 3:6'da "...Ruh'tan doğan ruhtur." Bu ayet, iki ayrı "ruh"tan söz ediyor: Biri büyük harfle yazılmıştır, diğeri ise küçük harfle yazılmıştır. Sözün ilk kullanımı, Tanrı'nın Kutsal Ruhu'nu kastediyor, ikincisi ise, insanın ruhunu kastediyor. Bu iki "ruh"u gösteren başka bir ayet Yuhanna
Sayfa 25 - Akarsu YayınlarıKitabı okudu
RUHUN ÜÇ PARÇASI: VİCDAN, PAYDAŞLIK, SEZGİ
Tanrılık'ın üç Kişisi (Baba, Oğul ve Kutsal Ruh),insan varlığının üç parçası (Ruh, Can ve Beden), canın üç içsel parçası ( Zihin, İrade ve Duygular) ve ruhun üç parçası ( Vicdan, Paydaşlık, Sezgi) olduğunu fark etmek oldukça ilginçtir. Hepsi üç parçadan oluşuyor. Kutsal Yazılar, Tanrı'nın Çadırı'nda, yani Tanrı'nın konutunda
Sayfa 53 - Akarsu YayınlarıKitabı okudu
BABİL'İN DÜŞÜŞÜ
Vahiy 17:1-3 ve Vahiy 21:9-10'da sözü edilen iki kadından biri gelin, diğeri ise büyük fahişe olarak adlandırılır. Vahiy 17:1'de şöyle yazılıdır: "Yedi tası alan yedi melekten biri gelip benimle konuştu: “Gel!” dedi. “Sana engin suların kenarında oturan büyük fahişenin çarptırılacağı cezayı göstereyim." Vahiy 21:9'da
Sayfa 102 - AKARSU YAYINLARIKitabı okudu
70 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.