Düşünce Okumaları Üzerine 2.Etkinlik...
Değerli 1K Okurları!
Yaklaşık 1 ay önce İslam Düşünce Okumaları üzerine 1.Etkinliğimizi düzenledik.
Yapılan istişareler sonunda bu bağlamda 2.etkinliğimizi de düzenlemeye kara verdik:))
Amacımız;
1-Bir düşünürün kitabı belirlenip belli bir zaman diliminde okunması,
2-Veya kimde hangi düşünürlerin kitapları varsa onların okunması
3-Düşünürlerin bizlere verdiği mesajların en ortak bir paydada paylaşılması
4-ve sizden gelebilecek fikirler...

Örnek Listemiz ise;

CEMİL MERİÇ:
Umrandan Uygarlığa
Kültürden İrfana
Sosyoloji Notları
Bir Dünyanın Eşiğinde
Jurnal
Mağaradakiler
Kırk Ambar
NURETTİN TOPÇU
İslam ve İnsan mevlana ve Tasavvuf
Millet Mistikleri
Kültür ve Medeniyet
Reha
Mantık
Muhammed İKBAL
Vuruşu Hicaz Armağanı
Makaleler
Cebrail Kanadı
Hareket Zili
Medeniyet Aklı- Savaş Ş. Barçin
Felsefenin Arka Merdiveni- Wilhelm Weischedel
Modern Dünyaya Başkaldırı- Julius Evola
Korku Kültürü- Frank Furedi
Kutsal Sanat- Titus Burckhardt
Filozof Taşı- David Peat
Marifet Kitabı- İbn Arabî
İlahi Aşk- İbn Arabî
Fususu’l-Hikem- Muhyiddin İbn Arabî
İslam Medeniyetinin Geleceği- Ziyaüddin Serdar
Kapitalizm ve Modernlik- Jack Goody
Tarih Hırsızlığı- Jack Goody
Küreselleşme ve Din- Richard Falk
Yırtıcı Küreselleşme- Richard Falk
Oryantalizmin Kısa Tarihi- Yücel Bulut
Hikem-i Ataiyye- Ataullah İskenderi
Noktanın Sonsuzluğu (4 Cilt)- Lütfi Filiz
Çağdaş Küresel Medeniyet /Anlamı-Gelişimi-Konumu- Ş. Teoman Duralı
Felsefe-Bilim Nedir?- Ş. Teoman Duralı
İslam’da Modernleşme- Bedri Gencer
Modernliğin Hikmetinden Sual- Bedri Gencer
Ben, Öteki ve Ötesi- İbrahim Kalın
Akıl ve Erdem- İbrahim Kalın
Kendini Aramak- İhsan Fazlıoğlu
Kendini Bulmak- İhsan Fazlıoğlu
Üç Zor Mesele- İsmet Özel
Kalbin Aklı- Şavaş Ş. Barkçin
Modernleşme Kuramı- Fahrettin Altun
İslam Metafiziğine Prolegomena- Nakib Attas
Aklı Karışıklar İçin Kılavuz- E. F. Schumacher
Medeniyet Felsefesi 1- Albert Schweitzer
Mağaradaki Gölgeler- Graham Dunstan Martin
İnsanın Ölçüsü Olarak Makine- Michael Adas
Modern Dünyanın Bunalımı- Rene Guenon
Uygar Barbarlık- Stjepan G. Mestrovic
İlerleme ve Din- Christopher Dawson
Batı Uygarlığı Ütopya ve Trajedi- George Frankl
Kesin İnançlılar- Eric Hoffer
Sahnelik Toplum- Anton C. Zijderveld
Modernliğin Eleştirisi- Alan Touraine
Başaklar ve Ayrık Otları / Modernliğin Sahte Kutsalları- Tage Lindbom
Modern Dünyaya Başkaldırı- Julius Evola
İnsanın Anlam Arayışı- Victor E. Frankl
Özgürlükten Kaçış- Eric Fromm
Çürümenin Kitabı- E. M. Cioran
Aklın Muhteris Çağı- Eric Hoffer
İnsan Denen Meçhul- Alexis Carrel
İmparatorluk- M. Hardt, A. Negri
Dinle Küçük Adam- Wilhelm Reich
Tanrının Ölümü ve Kültür- Terry Eagleton
İmansızların İmanı- Simon Critchley
Sonsuz Talep- Simon Critchley
Tarihten Çıkan Siyaset- Wendy Brown
Yükselen Duvarlar Zayıflayan Egemenlik- Wendy Brown
Okumadığınız İçin Teşekkürler- Dubravka Ugresiç
Siyah Deri Beyaz Maske- Frantz Fanon
Yeryüzünün Lanetlileri- Frantz Fanon
Akla Veda- Paul Feyereband
Bilimin Tiranlığı- Paul Feyereband
Şarkiyatçılık- Edward W. Said
Kültür ve Emperyalizm- Edward W. Said
Avrupa Fikri- Anthony Pagden
Tüketim Toplumu- Jean Baudrillard
7/24 Geç Kapitalizm ve Uykuların Sonu- Jonathan Crary
Dünyayı Politik Düşünmek- Chantal Mouffe
Enformasyon Bombası- Paul Virilio
Modernliğin Beş Yüzü- Matei Calinescu
Akademik Aklın Eleştirisi- Pierre Bourdieu
İktidar Olmadan Dünyayı Değiştirmek- John Holloway
Eşitsizliğin Bedeli- Joseph E. Stiglitz
İnsanın Durumu- Lewis Mumford

Nasıl yapacağımıza dair örnek ise;

KİTABIN ADI:MÜSLÜMANCA DÜŞÜNME ÜZERİNE DENEMELER
YAZAR: Rasim ÖZDENÖREN
İNCELEME YAPAN: Zeynep DEMİR

"Müslüman çağın gözüyle İslam'a bakmaz . İslam' in gözüyle çağa bakar. "

Kitapta gördüğüm ana fikir bu. Özdenören' in düşünce yapimizdaki hataları gözler önüne serdigi ve Müslümanın nasıl dusunecegini ornekledigi bu denemeden yaptığım çikarimlar şu sekilde:

İnsan yaşadığı toplumdan ve zaman diliminden etkilenir. Bir yerde kültür ve alışkanlıklar dinin önüne geçebilir. Burada kişi kendisinin hayatını şekillendirecek duruşunu belirlemeli ve o pencereden dünyaya bakmalı.

Yazarın harika bir ifadesi var: Ebu Talip kompleksi. Yani iman ettiğini söyleme ancak mesele imanın gereklerini yerine getirmeye geldiğinde " bana dokunmayın" deme, alışkanlıklarindan, rahatından vazgeçememe... Halbuki iman bir bütündür.Ya iman edersiniz ya etmezsiniz. Iman ettiyseniz de bu imanın gereklerini yerine getirmeniz gerekir. Aksi takdirde tutarlı olamazsınız.

Dikkatimi çeken bir nokta da, Özdenören'in İslam'ın hayatın yalnızca bir noktasında çekilmeye çalışmasına duyduğu kızgınlık. 'Din adamı ' diyerek sanki din 'bazı adamların' görevi ve sorumluluğuyumuş gibi davranıyoruz. Halbuki biz de ruhban sınıfı yok. 'Dini ibadet' derken sanki dini olmayan ibadet varmış gibi soyluyoruz. Dini, hayatın içinden tecrit ediyoruz. Oysa bizde ibadet Hristiyanlıktaki haftanın bir günü Kiliseye gidip dönmek gibi bir anlayıştan uzaktır. Otururken, kalkarken, uyurken, konuşurken hep dinin içindeyiz. Annem sabah yatağından kalkarken "Allah'ım senin rızan için" der, yemeği yaparken, yemeğini yerken de... Onceleri garipserdim bunu; kendi ihtiyaçlarını sağlarken bile Allah'ın rızası iddiasını.Meger yemek yemeyi bile Allah'a kulluk için güç verici bir iş olarak görüyormuş.

Sonra bir de nihai hedef meselesi var. İslam'ın yaşanması bizim için aynı zamanda İktisadi ve sosyal fayda da sağlıyor. Burada şöyle bir soru soruyor yazar: Biz bu getirileri için mi Müslümanız, yoksa bunların hiçbiri olmadan da Müslüman olmaya devam eder miyiz? Yani materyalistik beklentilerimiz mi var yoksa hedefimiz sadece Allah'ın rızası mı?

Allah'ı ilah olarak tanımadığımızda ister istemez kendimize yeni ilahlar ediniyoruz: eşya gibi, şöhret gibi, makam gibi... Kime kul olacağımıza karar vermemiz lazım.

Son olarak İslam'ı tam anlamı ile yaşamanın ancak Müslüman bir toplumla mümkün olacağını hatırlatıyor bize yazar. Kendini ve yaşadığı dünyayı bilen bireylerden oluşan bir toplumla...
Kisacik bir deneme olmasına rağmen dönüp dönüp okunacak iyi bir başucu kitabı.
İyi okumalar

ALINTILAR
Bazi Genellemeler
...bugün problem alanı olarak önümüze getirilen konuların tümüne düzmece problemler diye bakılmalıdır. İnsanlar her neyi put olarak görmüşlerse, o putlar karşılarına problem olarak çıkmaktadır. Bu açıdan bakıldığında, günümüz dünyasında asıl problemlerin problem diye ugrasilan konular olmadığını,fakat asıl problemin kafa yapısından doğduğunu söylemek gerekecektir.
Müslümanca Düşünme Üzerine Denemeler, Rasim Özdenören (Sayfa 6)
Inanmanin Diyalektigi
Müslümanların dinin hükümlerine sırf dinin hükümleri olduğu için riayet eder, sırf Allah böyle dediği için riayet ederler. Şeriat, nefse zıt olarak gelmiştir diyen İslam büyüklerinin sözünü anlamak gerek. Nefse zıt olarak, yani onu terbiye için.
Müslümanca Düşünme Üzerine Denemeler, Rasim Özdenören (Sayfa 8)
Inanmanin Diyalektigi
Demek ki, insan dine Allah' in emri olduğu için ve sırf bunun için inanmalidir. (...) Bu yanlıştan hareket ederek dine varan veya vardığını sanan insan, aynı heveslerle ve aynı usulle dinden de çıkabilir.
Müslümanca Düşünme Üzerine Denemeler, Rasim Özdenören (Sayfa 8)
Inanmanin Diyalektigi
Dine Allah' in emri olduğu için ve sırf bunun için inanmak asal bir usul meselesidir. Bu yüzdendir ki, akla, mantığa yahut hikmete ve felsefeye uygundur diye dine inanmak küfür sayılmıştır.
Müslümanca Düşünme Üzerine Denemeler, Rasim Özdenören (Sayfa 9)
Inanmanin Diyalektigi
Bizim doğru veya yanlış diye kabul ettiğimiz şeyler, taşıdığımız zihniyetin dışa vuran yansımaları oluyor.
Müslümanca Düşünme Üzerine Denemeler, Rasim Özdenören (Sayfa 12)
Inanmanin Diyalektigi
Bugün yaşayan Müslümanlarda tuhaf bir biçimde bir Ebu Talip kompleksinin yansıdığına şahit oluyoruz.Ebu Talip kendisi için "Atalarının dininden döndü derler." diye kelimei şehadeti getirmekten kacinmisti. Şimdi bir başka biçimde baskalarimiz tıpkı Ebu Talip'in yürüttüğü mulahazalar içinde bulunuyoruz ve adeta onun gibi Resulullah(sav )'a "Sen doğru söylüyorsun,Allah birdir." diyoruz da, iş teslim olmaya gelince, Ebu Talip nasıl atalarının dini uğruna teslim olmaktan kacindiysa, biz de sanki atalarımızın diniymiş gibi baktığımız bir takım ilmi safsatalara bakarak teslimiyetten kaciniyoruz. En azından yaptığımız, bu ilmi safsatalarla Islam' i telif etmeye kalkismamiz oluyor.
Müslümanca Düşünme Üzerine Denemeler, Rasim Özdenören (Sayfa 14)
Yabanci Terimlerle Islam'a Bakmak
"Dinî ibadet" derken sanki dinî olmayan bir ibadet biçimi varmış gibi veya davranışlarımızin bir kısmı ibadet hükmünde, diğer bir kısmı ibadetin dışında kalıyormuş gibi bir izlenim uyandirmaktadir. İbadeti Hristiyanlikta olduğu gibi, bir seramoni, bir ayın olarak telakki edenler için mesele yok elbette. Fakat hakkını vererek yaşayan bir Müslüman için ibadet olmayan, ibadet hükmüne geçmeyen hangi davranış vardır?
Müslümanca Düşünme Üzerine Denemeler, Rasim Özdenören (Sayfa 20)
...Oysa Müslüman, çağın gözüyle İslam'a bakmaz, Islam'in gözüyle çağa bakar.
Müslümanca Düşünme Üzerine Denemeler, Rasim Özdenören (Sayfa 26)
Muslumanin Nitelikleri
...Fakat acaba bir Müslümanı Müslüman yapan husus, Islam' in gerek bu alandaki, gerek diğer alanlardaki üstün düzenlemesi mıdır? Yoksa İslam hiç bu türden düzenlemelere girmemiş bile olsaydı, Müslüman gene de Müslüman olmaya devam mı edecekti?
Müslümanca Düşünme Üzerine Denemeler, Rasim Özdenören (Sayfa 33)
Muslumanin Nitelikleri
...Müslüman bir takım materyalistik beklentiler ve umutlar sonucunda mi Müslüman oluyor? Yoksa Allah'in rızasını kazanmanın dışında ve onun önüne geçebilecek başka hiç bir beklentiye yer vermeden mi Müslüman oluyor?
Müslümanca Düşünme Üzerine Denemeler, Rasim Özdenören (Sayfa 33)
Müslüman, ne daha fazla gelir elde etmek, ne total gelirin adil dağılımını sağlamak, ne insanlar arasında barışı, sükûnu, kardeşliği tesis etmek için Müslümandır. Bu ve benzeri şeyler İslami bir hayat sürdürmenin doğal sonuçları olarak ortaya çıkarlar. Kendi başına bunların hiçbiri ulaşılacak bir gaye ve hedef diye alınmaz. Müslüman için, hedeflerinin en önünde ve en sonunda bulunan biricik husus yalnız ve ancak Allah' in rızasını kazanma faaliyetidir.
Müslümanca Düşünme Üzerine Denemeler, Rasim Özdenören (Sayfa 33)
Bugünün Müslümanları aslinda teslim olmanın anlamını kavramaktan daha çok Müslümanların geçmişteki tecrübelerine, geçmişteki başarılarına gözlerine dikmiştir.İslam'ın hakkını verdikleri zaman yeniden o aynı başarıları ulaşabileceklerini düşünmektedir. Çünkü bugünün Müslümanı, itiraf etmeli ki, zihnini materyalist anlayışlara da bulaştırmıştır.
Müslümanca Düşünme Üzerine Denemeler, Rasim Özdenören (Sayfa 41)

Mesele İlk Müslümanların İslam'a teslim olurken gösterdikleri hasbilikteki inceliği kavramakta ve onlara benzemeye çalışmakta yoğunlaşmaktadır. İslamî anlamda teslim oluşta hiçbir dünya kaygısının yeri olmadığın, gerçek anlamıyla iman etmenin insanlari zaten bu tür endişelerden münezzeh kıldığı idrak edilebilmelidir.
Müslümanca Düşünme Üzerine Denemeler, Rasim Özdenören (Sayfa 41)
Bugün yeryüzüne hakim olan hayat tarzının görülen en önemli özelliklerinden biri onun her alanda gittikçe daha çok aşırıliga batan durumudur. Bu hayat tarzı ifratla tefrit arasında gidip gelmektedir. Gereksiz önem vermelerle gereksiz ihmaller arasında Müslümana yabancı bir dokuyu geliştirmektedir.
Müslümanca Düşünme Üzerine Denemeler, Rasim Özdenören (Sayfa 60)
Bugün yeryüzüne hakim olan hayat tarzının görülen en önemli özelliklerinden biri onun her alanda gittikçe daha çok aşırıliga batan durumudur. Bu hayat tarzı ifratla tefrit arasında gidip gelmektedir. Gereksiz önem vermelerle gereksiz ihmaller arasında Müslümana yabancı bir dokuyu geliştirmektedir.
Müslümanca Düşünme Üzerine Denemeler, Rasim Özdenören (Sayfa 60)
Mevcut hayat tarzı içinde insan kendini eşyaya hükümran sanmaktadır. Fakat aslında eşyanın kendisine hükümran olduğunu bilmemektedi Her fert kendi ekonomik bağımsızlığıni istemektedir. Fakat bu yolla ekonomiye bağlandığını hissetmemektedir. Eşya hevesi gitgide artmaktadır da bu hevesine bir sınır çekmeye gücü yetmemektedir, daha doğrusu bu hevesi için bir sınır olabileceğini tahayyül edememektedir. Çok sayıda küçük küçük İlahları var da, bu ilahlara tapindiğının farkında değildir. Çünkü "kul"luğunu farkında değildir unutmuştur.
Müslümanca Düşünme Üzerine Denemeler, Rasim Özdenören (Sayfa 61)
...Gene unutmuştur ki, Allah' tan başka ilah tanıyana Allah her şeyi ilah kılar. Allah'tan başkasına kulluk edeni de Allah her şeye kul eder.
Müslümanca Düşünme Üzerine Denemeler, Rasim Özdenören (Sayfa 61)
İslam'ı hayatımız için her şey yapmamışsak, onunla hiçbir şey yapmadığımızı ve onunla hiçbir şey yapmak niyetinde olmadığımızi açıklamış oluruz.
Müslümanca Düşünme Üzerine Denemeler, Rasim Özdenören (Sayfa 61)
Mesele şudur: İslam'ın bir inanış ve yaşayış tarzı olarak bize öngördüğü hükümlerle amellerimizi icra ederken bu hükümlerdeki hikmeti İslam'ın bütününü gözeterek anlamaya çalışmalıyız.
Müslümanca Düşünme Üzerine Denemeler, Rasim Özdenören (Sayfa 88)
İslam'ın hükümlerini, gene İslam'ın emrettiği vasatı gözeterek uygulamalıyız. Bize bir hükmün uygulanmasında ne kadar katı olmamız emrediyorsa o kadar katı olmalıyız; daha fazla değil, daha eksik de değil. Yoksa ifrata veya tefrite düşmek tehlikesi önümüzdedir.
Müslümanca Düşünme Üzerine Denemeler, Rasim Özdenören (Sayfa 88)
Sözü şuna getirelim: İslam, İslamdışı dizgelerin ortaya çıkardığı sorulara cevap vermek zorunda değildir. Nasıl ki Öklit geometrisinin sorularına Öklidci olmayan bir mantık kurgusuyla cevap aramak da abestir. Günümüzde yürürlükte olan pek çok müessesenin İslam dışı alışkanlıkların İslami toplum düzeninde de mevcut bulunacağını farzeden bazı Müslümanlar ona göre müessese icat etmeye kalkişarak aynı yanlış uslamlamaya düşüyorlar. İslami kurumlar kendi iç mantığı içinde eksiksiz fazlasiz yeterli bir dizge meydana getirir.
Müslümanca Düşünme Üzerine Denemeler, Rasim Özdenören (Sayfa 90)
Bir hüküm veyahut bir uygulama İslam'a aykırı olmayabilir veya İslam'ın koyduğu hükümler ile çatışmayabilir; fakat buna rağmen o hüküme yahut uygulamaya genede İslamîdir demek imkanı bulunmayabilir.
Müslümanca Düşünme Üzerine Denemeler, Rasim Özdenören (Sayfa 92)
Bir hükmün, bir uygulamanın Islamî olup olmadığını söyleyebilmek için, başlica kistasimız, o hükmün Allah'ın rızası uğrunda yapılıp yapılmadığına bakmaktır.
Müslümanca Düşünme Üzerine Denemeler, Rasim Özdenören (Sayfa 93)
Batının kafa yapısı , dini de felsefe haline getirmiştir. Dinin hayata müdahale edecek, hayatı sevk ve idare edecek özünü iptal etmiştir. Marx, din afyondur, derken asıl bunu anlatmak istiyordu.Yani Hıristiyanlığın artık insanı harekete geçirecek sevk ve idare edici özünü yitirdiğini vurgulamak istiyordu. Oysa dinin hakikati zihnî bir spekülasyon (düşünce birikimi) olmak değil, doğrudan doğruya insana bir hayat tarzı getirmektir. Yani yaşanacak bir şeydir din. Vehimlerle, hayallerle, ilizyonlarla ilgisi yoktur.
Müslümanca Düşünme Üzerine Denemeler, Rasim Özdenören (Sayfa 97)
... Kuyruk altına üşüşmüş sinekleri "sinekler olmasaydı" diye düşünmek felsefenin işi iken, harekete geçip sinekleri kovmak dinin işlevi oluyor.
Müslümanca Düşünme Üzerine Denemeler, Rasim Özdenören (Sayfa 98)
Şuraya varmak istiyoruz: günümüz Müslümanları Bati aleminde üretilmiş bilim de dahil hiçbir dogmayı hesaba katmadan İslamî esaslara uygun bir hayatı yaşamayı göze almalıdır. Eger Bati ile hesaplaşmak isteniyorsa bu hesaplaşma ancak fiili bir ortam teessüs ettirildiğinde mümkün kılınabilir. Aslında bugünkü Batı da fikrî değil, fiilî gücüyle kendisini dinletebilmektedir.
Müslümanca Düşünme Üzerine Denemeler, Rasim Özdenören (Sayfa 100)
Bir İslam büyüğünün dediği gibi, "Bir insanın amelleri şeriata uygun değilse, onu uçarken bile görseniz inanmayınız."
İslam'da marifetlerin en üstünü ihlas ve takva ile hayatını sünnete uyarlayabilmektir. Böyle yapmaya gayret eden Müslümansa hayatında bunun dışında bir beklentiye yer vermez.
Müslümanca Düşünme Üzerine Denemeler, Rasim Özdenören (Sayfa 101)
Batıli her ne pahasına olursa olsun, kendi kültürün korunmasıni ister. Müslümansa her ne pahasına olursa değil, gerektiği ölçüde kendi geçmiş kültürünü sahiplenir, gerektiği yerde de bu kültürü reddetmesini bilir. Çünkü onun asıl amacı geçmiş başarılarına yaslanmakta değil, Müslümanca bir hayatın sürdürülmesinde odaklaşır. Böyle bir hayatı sürdürmeye yarayan kultür makbuldür onun için, yoksa atalarının bu kültürü yaşamış olmaları değil. Ataları yaşamış da olsa Müslüman o yasayisin yanlışligini duyumsuyorsa o kültürü reddetmekten çekinmez. Çünkü o sadece kendisine yüklenen emanetin bilinci uzerinde bulunmak ister.
Müslümanca Düşünme Üzerine Denemeler, Rasim Özdenören (Sayfa 107)
İnsan aklı Vahiy ile bildirilmiş temel kavramları idrak edecek bir güçte yetenek ve niteliktedir. Ne var ki, bu temel kavramların kaynağı insan akli değildir, yani bu bilgiler insan aklının bir icadı ya da keşfi olmadığı gibi onda doğuştan var olan şeyler de degildir. Akıl, Vahiyle bildirilenleri kabul ve idrak eder; fakat kabul ve idrak ettiği şeyler kendisi tarafından yaratılmamıştır.
Müslümanca Düşünme Üzerine Denemeler, Rasim Özdenören (Sayfa 108)

... aklın yerini ve fonksiyonunu dile getirmek sadedinde şu Hadisi Şerif dikkate değer. Mealen: İslam'da aklı aşan şeyler vardır, fakat akla aykırı bir şey yoktur.
Müslümanca Düşünme Üzerine Denemeler, Rasim Özdenören (Sayfa 108)
Ben merkezli insan anlayışı ile insanı eşrefi mahlukat olarak görme aynı şey değildir. Her iki anlayışta da, insan belki yaratıkların en şereflisi olarak kabul edilmektedir. Fakat İslam'da eşrefi mahlukat olan insan bazı kayıtlarla sınırlanmışken, antropocentrism'de de eşrefi mahlukat diye anılan insan bütün kayıtlardan boşanmıştır. Bu insan için son tahlilde, yararlanabilmesi için tabiat üzerinde her türlü tasarrufta bulunmak mubah sayılmaktadır
Müslümanca Düşünme Üzerine Denemeler, Rasim Özdenören (Sayfa 110)

Buyrun görüşlerinizi bekliyorum...:))

Nedim Kaya, bir alıntı ekledi.
21 Oca 16:15 · Kitabı okudu · 7/10 puan

Devletlerin ürettiği korku ve tehdit söylemleri, tebaaların duygularını yansıtır, sorgular ve düzenler.

Yükselen Duvarlar, Zayıflayan Egemenlik, Wendy BrownYükselen Duvarlar, Zayıflayan Egemenlik, Wendy Brown
Nedim Kaya, bir alıntı ekledi.
21 Oca 16:15 · Kitabı okudu · 7/10 puan

“Sınırda bana 15 metre yüksekliğinde bir bariyer gösterirseniz, ben de size 15.5 metrelik bir merdiven gösteririm, olur biter.” ABD Ulusal Güvenlik Bakanı Janet Napolitano

Yükselen Duvarlar, Zayıflayan Egemenlik, Wendy BrownYükselen Duvarlar, Zayıflayan Egemenlik, Wendy Brown

Okunması Gereken İslami 100 Fikir Kitabı
Çağ ve İlham-I-II-III-Sezai Karakoç
İnsanlığın Dirilişi-Sezai Karakoç
Diriliş Neslinin Amentüsü-Sezai Karakoç
İslam'ın Dirilişi- Sezai Karakoç
Bu Ülke-Cemil Meriç
Mağaradakiler- Cemil Meriç
Kültürden İrfana- Cemil Meriç
İdeolocya Örgüsü- Necip Fazıl Kısakürek
Batı Tefekkürü ve İslam Tasavvufu- Necip Fazıl Kısakürek
Müslümanca Düşünme Üzerine Denemeler-Rasim Özdenören
Yeni Dünya Düzeninin Sefaleti- Rasim Özdenören
Doğu ve Batı Arasında İslâm-Aliya İzzetbegoviç
İnsanlığın Medeniyet Destanı-Roger Garaudy
İslâm'ın Vadettikleri- Roger Garaudy
Geleceğimizde İslâm Var- Roger Garaudy
İslam’ın Yükseliş ve Çöküşleri- Roger Garaudy
Türkiye'nin Maarif Davası-Nurettin Topçu
Var olmak- Nurettin Topçu
Bilginin İslamileştirilmesi-İsmail Faruki
Sünneti Anlamada Yöntem-Yusuf el-Karadavî
İslâm'ın Vizyonu-William Chittick
Yoldaki İşaretler-Seyyid Kutup
İslâm Düşüncesi-Muhammed İkbal
Zamanın Kıymeti- Abdulfettah Ebu Gudde
Cahil Hoca- Jacques Ranciere
Okulsuz Toplum-Ivan Illich
Ezilenlerin Pedagojisi- Paulo Freire
İnsan- Dücane Cündioğlu
Hakikat ve Hurafe- Dücane Cündioğlu
Medeniyet Aklı- Savaş Ş. Barçin
Felsefenin Arka Merdiveni- Wilhelm Weischedel
Modern Dünyaya Başkaldırı- Julius Evola
Korku Kültürü- Frank Furedi
Kutsal Sanat- Titus Burckhardt
Filozof Taşı- David Peat
Marifet Kitabı- İbn Arabî
İlahi Aşk- İbn Arabî
Fususu’l-Hikem- Muhyiddin İbn Arabî
İslam Medeniyetinin Geleceği- Ziyaüddin Serdar
Kapitalizm ve Modernlik- Jack Goody
Tarih Hırsızlığı- Jack Goody
Küreselleşme ve Din- Richard Falk
Yırtıcı Küreselleşme- Richard Falk
Oryantalizmin Kısa Tarihi- Yücel Bulut
Hikem-i Ataiyye- Ataullah İskenderi
Noktanın Sonsuzluğu (4 Cilt)- Lütfi Filiz
Çağdaş Küresel Medeniyet /Anlamı-Gelişimi-Konumu- Ş. Teoman Duralı
Felsefe-Bilim Nedir?- Ş. Teoman Duralı
İslam’da Modernleşme- Bedri Gencer
Modernliğin Hikmetinden Sual- Bedri Gencer
Ben, Öteki ve Ötesi- İbrahim Kalın
Akıl ve Erdem- İbrahim Kalın
Kendini Aramak- İhsan Fazlıoğlu
Kendini Bulmak- İhsan Fazlıoğlu
Üç Zor Mesele- İsmet Özel
Kalbin Aklı- Şavaş Ş. Barkçin
Modernleşme Kuramı- Fahrettin Altun
İslam Metafiziğine Prolegomena- Nakib Attas
Aklı Karışıklar İçin Kılavuz- E. F. Schumacher
Medeniyet Felsefesi 1- Albert Schweitzer
Mağaradaki Gölgeler- Graham Dunstan Martin
İnsanın Ölçüsü Olarak Makine- Michael Adas
Modern Dünyanın Bunalımı- Rene Guenon
Uygar Barbarlık- Stjepan G. Mestrovic
İlerleme ve Din- Christopher Dawson
Batı Uygarlığı Ütopya ve Trajedi- George Frankl
Kesin İnançlılar- Eric Hoffer
Sahnelik Toplum- Anton C. Zijderveld
Modernliğin Eleştirisi- Alan Touraine
Başaklar ve Ayrık Otları / Modernliğin Sahte Kutsalları- Tage Lindbom
Modern Dünyaya Başkaldırı- Julius Evola
İnsanın Anlam Arayışı- Victor E. Frankl
Özgürlükten Kaçış- Eric Fromm
Çürümenin Kitabı- E. M. Cioran
Aklın Muhteris Çağı- Eric Hoffer
İnsan Denen Meçhul- Alexis Carrel
İmparatorluk- M. Hardt, A. Negri
Dinle Küçük Adam- Wilhelm Reich
Tanrının Ölümü ve Kültür- Terry Eagleton
İmansızların İmanı- Simon Critchley
Sonsuz Talep- Simon Critchley
Tarihten Çıkan Siyaset- Wendy Brown
Yükselen Duvarlar Zayıflayan Egemenlik- Wendy Brown
Okumadığınız İçin Teşekkürler- Dubravka Ugresiç
Siyah Deri Beyaz Maske- Frantz Fanon
Yeryüzünün Lanetlileri- Frantz Fanon
Akla Veda- Paul Feyereband
Bilimin Tiranlığı- Paul Feyereband
Şarkiyatçılık- Edward W. Said
Kültür ve Emperyalizm- Edward W. Said
Avrupa Fikri- Anthony Pagden
Tüketim Toplumu- Jean Baudrillard
7/24 Geç Kapitalizm ve Uykuların Sonu- Jonathan Crary
Dünyayı Politik Düşünmek- Chantal Mouffe
Enformasyon Bombası- Paul Virilio
Modernliğin Beş Yüzü- Matei Calinescu
Akademik Aklın Eleştirisi- Pierre Bourdieu
İktidar Olmadan Dünyayı Değiştirmek- John Holloway
Eşitsizliğin Bedeli- Joseph E. Stiglitz
İnsanın Durumu- Lewis Mumford

http://www.kitaphaber.com.tr/...ir-kitabi-k2909.html