Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Bir varmış bir yokmuş
Yunus'un "dem-be-dem"i, yakalanan ritmin birlik vuruşunu ifade ediyor gibidir. Öyle ki varlık ve yokluk, bir ikilik değil, aksine birlik ve bütünlük oluşuyla yürümektedir. Sanki "olmaklık" var-yok, var-yok ritmiyle bizim için ancak anlaşılabilir olabilmektedir. Eşrefoğlu Rûmi'nin muhteşem beyitleri Türk
Sayfa 95 - Post Kitap, Divan Edebiyatı Vakfı Keyfiyet Mahfili Türkçe Araştırmaları: 1, 1. Baskı, İstanbul 2020, TÜRKÇE BAKIŞ
( Eleştirel bir Bakış )
_Dinde zorlama yoktur. (Bakara 256) _Ama, kim İslamdan çıkıp başka bir dîn'e yönelirse sapkındır ve af yoktur. (İmran 90) _Çünkü, tek gerçek din islamdır. (İmran19) _İslam dışı tüm inançlar batıl ve sapkınlıktır.(Hadis) _İslam hakim gelene kadar kafirlerle savaşın.(Enfal39) _Kâfirler istemeseler de Allah nurunu tamamlayacaktır. (Saff 8)
Reklam
_İslam = Arapçılıktır. Asimilasyonla inananı araplaştırır. Her müslüman halk, araplaşmaya mahkumdur. Kuran’ın kendisi, Araplar için Arapça olduğunu söyler.(Şura 7) İnsanın tüm yaşantısı, giyimi, yemesi, içmesi, gezmesi, eğlenmesi, sevmesi, düşünmesi ve inanması “çöl bedevîlerinin kabile kanunu” ölçütlerine göre ayarlanmaktadır. İslamlaşarak milli
Kimler Aldandı Bu Dünyada?
Eûzü billâhimineşşeytânirracim. Bismillâhirrahmânirrahîm! Allah’ü Teâlâ’ya hamd, Rasûlü Muhammed Aleyhisselâm’a ailesine ve ashabının tümünün üzerine olsun! İlâhi yâ Rabbi! Aman yâ Rabbel âlemîn! Yâ Hayy, Yâ Kayyûm! Yâ zel celâli vel ikram! • Anlat bana güzel dost. Bu dünyada kimler aldandı? • Allah’ü Teâlâ’nın yarattığı her şeyi görüp de;
500 syf.
·
Puan vermedi
Şahsıma Notlar
Bismillahirrahmanirrahim Sondan bir önceyi de Allah'ın izniyle tamamlamış bulunuyorum. Bu ciltte Seyid Kutub, Talak, Tahrim, Mülk, Kalem,Hakka,Mearic, Nuh, Cin, Müzzemmil, Müddessir, Kıyamet, İnsan, Mürselat, Nebe ve Naziat surelerini tefsir etmiştir. Daha çok Mekki surelerin yer almasından dolayı Seyyid Kutub kendisine has Kuran
Fi Zılali'l- Kur'an 15.Cilt
Fi Zılali'l- Kur'an 15.CiltSeyyid Kutub · Araştırma Yayınları · 19931 okunma
605 syf.
·
Puan vermedi
·
185 günde okudu
Kur’ân'ı kerim 114 sure'den oluşur. Bu surelerin 86'sı mekke dönemi, 28'i ise Medine dönemin de inmiştir. - Fatiha Suresi Kur'an'ın ilk suresidir. Sure, 7 ayetten oluşur. Mekke döneminde inmiştir, ve iniş sırasına göre 5. suredir. Fatiha Suresi'nin ilk sure olması, surenin içeriğinde Kur'an öğretisinin bir
Açıklamalı Kur'an-ı Kerim Meali
Açıklamalı Kur'an-ı Kerim MealiEbu'l A'lâ el-Mevdudi · İnkılab Yayınları · 200441 okunma
Reklam
Ayetlerle bilimin ilişkisi
“Bir Müslüman için Allah’ın emirlerini yerine getirmek ve Allah’ı daha iyi tanımaya çalışmak, olabilecek en üst seviyede bir motivasyon kaynağıdır. Bu rasyonel temelli motivasyon para, şöhret, unvan gibi dünyevi hiçbir çıkar olmadan da evreni inceleme faaliyetinin gerçekleşme-sini destekler. Kuran’ın yüzlerce ayetindeki bu teşviğini birçok
616 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
14 günde okudu
Ben kitabı okudum ve bi çok bilmediğim bilgiye şaşırarak sahip oldum. Ayrıca Tanrı kavramıyla uyuşmayan bi çok örneğe ispatlarıyla okudum ve İslam tarihi hakkında da geniş bilgilere vakıf oldum herkese öneriyorum. Hz. Muhammed ilk başlarda Tanrı'nın her millete ayrı kitap ve peygamber gönderdiğini kabul etmiş (Yunus Suresi, Ayet 47 vs.) Daha sorna ise tek geçek islamdır diyip Hz İsa ve diğer peygamberlerin Müslüman olduğunu söylemiş (Ali İmral suresi, Ayet 19) ve bunla da çelişkili olarak Hz. Muhammed kendisini "İlk müslüman peygamber" olarak tanımlanmıştır (En'âm suresi 16 ve 163. Ayet, Zümer Suresi Ayet 12) Bütün bu olanlar şunu göstermektedir ki günlük çıkar uğruna ilk önce Hırıstiyan ve Yahudiler'in ayrı kitabı ve peygamberi olduğunu söylemiş, daha sorna bu söylem ile çelişerek tek gerçeğin İslam olduğunu ve Hırıstiyan ve Yahudi peygamberlerin aslında Müslüman olduğunu söyleyip, bunla da çelişerek "Ben müslümanların ilki olmakla emroldum" diyerek bi başka çelişki ortaya konmuştur. Bu günü birlik çıkarları göre tavır alan davranışlar Tanrı kavramıyla bariz şekilde çelişmektedir. Bir başka örnek ise ilk başta Yahudi ve Hırıstiyanları İslam'a davet etmek için İncil ve Tevrat Kuranla bağlantılı diyip, sorna aynı Kuran'a eğer İslama tabi olmazlarsa öldürün yada cizye'ye bağlayın denmiştir Kuran'da. Tanrı kavramına uymayan başka bir davranış. Yani Tanrı sözü dedikleri kitap da Tanrı kavramıyla bağdaşmayan bi çok uygulama vardır. Bu davranışları İlhan Arsel'in bu kitabında bulmanız mümkündür.
Arap Milliyetçiliği ve Türkler
Arap Milliyetçiliği ve Türklerİlhan Arsel · Kaynak Yayınları · 201592 okunma
Ben yazmadım ama sorgulamak için çok iyi
1. ⁠Köleliği yasaklamıyor. (Bakara: 177-221), (Nisa: 24-25-36-92), (Maide: 89), (Tevbe: 60), (Nahl: 71-75), (Muminun: 5-6), (Nur: 33-58), (Ahzab: 26-50-52-55), (Mucadele: 3), (Mearic: 29-30), (İnsan: 8 ), (Beled: 12-13), (Rum: 28) 2. ⁠Kadını dövmeyi emrediyor. (Nisa: 34) 3. ⁠Dünyayı düz olarak tasvir ediyor. (Hicr: 15), (Ra’d: 3), (Kaf: 7),
Yunus Suresi'nin 19. ayetinde (çeviri Diyanet'in) şöyle denir: "İnsanlar bir tek ümmettiler, sonra ayrılığa düştüler... " Bakara Suresi'nin 213. ayetinde de, insanların başlangıçta "tek bir ümmet", yani "aynı inancı paylaşan bir topluluk" olduğu anlatılır. Ayrıca anlatıldığına göre, "Tanrı isteseydi, tüm insanları BİR TEK ÜMMET yapabilirdi". (Bkz. Hud Suresi, 118 ayet; Nahl Suresi, 93. ayet; Şura Suresi, 8. ayet.) Kur'an'ın Tanrı'sı, "insanların tek bir ümmet olmamaları için" özel politikası olduğunu, "tek ümmet olmayı" özellikle önlediğini, mal mülk dağıtımını yaparken de bu politikayı güttüğünü açıklar. Diyanet'in resmi çevirisinden üç ayetin anlamı: "Eğer bütün insanların bir tek inkarcı ümmet olmakta birleşmelerini önlemek istemeseydik; Allah'ı inkar edenlerin tavanlarını, üzerinde yükseldikleri merdivenleri, evlerinin kapılarını, üzerine yaslanacakları kerevetleri GÜMÜŞTEN yapar ve ALTIN bezeklerle işlerdik. Bunların hepsi ancak, dünya hayatının geçimliğidir. Ahiret, Rabbinin katında, O'na karşı gelmekten sakınanlaradır." (Zuhruf Suresi, 33-35. ayetler.) Yani "bu dünya"da "kafir"lere daha büyük zenginlikler verebileceğini, ancak, "herkes kafir olur diye" bu yola gitmediğini, zenginlik dağıtımını bunu önleyecek biçimde yaptığını anlatıyor.
Sayfa 48 - Kaynak Yayınları
118 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.