"Müneccim Kralların Secdesi, Hıristiyan
sanatında, Kral Herodes tarafından görevlendirilen kahinlerin Doğu'da gördükleri bir yıldızı izleyerek bebek İsa, Meryem ve Yusuf'un bulunduğu yeri bulup tapınmalarını gösteren sahne."
Nureddin'in Şêrko isminde yetenekli bir subayı vardı. Şêrko, Nureddin'in emri doğrultusunda Mısır'a gitti ve birkaç askeri ve diplomatik başarının ardından Fatimi Devletinin de yıpranmışlığından yararlanarak son Fatimi halifesi 'Adid'in (1160-71) veziri oldu. Ondan önce bu yüksek makamda oturan Sawar, bu makamı
_Sık ve çok gülmek, zeki insanların saygısını ve çocukların sevgisini kazanmak, dürüst eleştirilerin takdirine layık olmak ve yanlış arkadaşların ihanetlerine katlanabilmek, güzelliği takdir edebilmek, başkalarındaki en iyiyi bulabilmek, sağlıklı bir çocuk, bahçelik bir arazi ya da daha iyi duruma getirilmiş bir sosyal durum yoluyla bu dünyayı
Melis Pınaryolu
Hangisini anlamak zordur?
Sevdigimizi mi Yoksa sevildiğimizi mi?
Peki,hangisini yakınımızda tutmalıyız?
Dostumuzu mu yoksa düşmanımızı mı?
Sina,babasiyla yıldızı hiç barışmayan,anne özlemi çeken güçlü bir genç kızdı.
Yusuf ile yolları havaalanında kesişti.Telefonlarının karışmasıyla,kader iki genci kopmaz bağlarla birbirine
Kur’ân'ı kerim 114 sure'den oluşur. Bu surelerin 86'sı mekke dönemi, 28'i ise Medine dönemin de inmiştir.
- Fatiha Suresi Kur'an'ın ilk suresidir. Sure, 7 ayetten oluşur. Mekke döneminde inmiştir, ve iniş sırasına göre 5. suredir. Fatiha Suresi'nin ilk sure olması, surenin içeriğinde Kur'an öğretisinin bir
Kudüs şehrinin kutsiyeti Hz. Davud'un bir hükümdar olarak burayı ele geçirmesi ile başlar. Hz. İbrahim'in, oğlu Hz. İsmail'i kurban etmek istediği dağın kudüs'te olduğuna dair rivayetler yaygındır. Hz. İbrahim ve soyundan gelen Hz. İshak Hz. Yakup ve Hz. Yusuf gibi peygamberler, Kudüs ve çevresinde yaşadılar. Ayrıca Hz. Musa'nın israiloğullarını mısır'dan kudüs'ünde içinde bulunduğu vadedilmiş topraklara götürmek üzere yola çıkışı da Kudüs'e kudüsiyet kazandırmaktadır. Fakat "Davud'un şehri" olarak nitelenen Kudüs'ün yıldızı asıl, Hz. Davud ile parlar. Hz. Davud şehri ele geçirdikten sonra burada kale inşa eder fakat inşası için gayret gösterdiği mabedi yapmaya ömrü vefa etmez. Hz Davud'un tahayyül ettiği görkemli mabedi inşa etmek ise oğlu Hz. Süleyman'a nasip olur. Süleyman mı abidi ismi ile anılan bu Yapı, babili kralı Nebukadnezzar ve Romalı kumandan Titus'un saldırıları sonucu tahrip edilip ortadan kaldırıldı. Nitekim Yahudiler bu tarihi gelişmeyi istinaden Kudüs ve Süleyman mabedini İnşa ederek bölgede hükümranlık kurmak istemektedirler. Bu düşünceye sahip olan, dünyanın çeşitli yerlerindeki Yahudiler XIX. Yüzyılın ikinci yarısından itibaren Kudüs ve çevresine göç etmeye başladılar. Batıda başlayan Yahudi karşıtlığı (antisemitizm) onlara bir fırsat verdi. I. ve II. Dünya savaşları sonrasında bölgedeki gelişmeler pek çok toprağın Yahudilerin eline geçmesiyle ve 1948'de i*rail devletinin kurulmasıyla sonuçlandı. Bugün bu devlet Kudüs ve çevresindeki işgale dayanan varlıklarını pekiştirme ve genişletme faaliyeti sürdürmektedir.
Vatikan bu sırrı dördüncü yüzyılda örtbas etmeye çalışmıştı. Haçlı Seferleri'nin bir sebebi de buydu. Bilgileri toplayıp, yok etmek. Magdalalı Meryem'in eski kilisenin erkeklerine karşı oluşturduğu tehdit yıkıcıydı.
Mesih'in kilise kurma görevini verdiği kadın olmakla kalmıyor, kilisenin yeni ilan ettiği ilâhın aslında ölümlü nesiller dünyaya
Ülkemizde fantastik ve bilimkurgu türlerini ilk kez bir öykü seçkide bir araya getirilmiş. Bu seçki, Jules Verne adına düzenlenen öykü yarışmasında dereceye giren altı yazardan on dokuz ödülü öyküden oluşur. Daha önce Korku-Gerilim öykü seçkilerinden tanıdığım Işın Beril Tetik, Demokan Atasoy ve Ayşegül Nergis'i ilk kez onları tanıdığım tür
2- "yûsuf (a.s) babasına dedi ki : 'ben 11 yıldızı, ayı ve güneşi bana secde eder halde gördüm.' Yûsuf, kardeşlerini yıldızlar sûretinde ve pederini ve halasını güneş ve ay sûretinde görmüştür. "
Allah'ın iradesiyle oluşan hayalin ancak rüyanın gerçekleşmesinden sonra anlaşılabileceği hakikatidir. Bu tür rüyalar sadık rüyalardır ki, buna en kamil rüyalarda denilebilir. Çünkü hz. Yûsuf un bu rüyası kendi iradesiyle veya görünenlerden birinin iradesiyle gerçekleşmemiştir. Bu yüzden hz. Yakub, Yûsuf'u nu rüyayı sakınması gerektiği hususunda uyarmıştı. YÛSUF'UN RÜYASI, KALP MAKAMINDA YÛSUF'A AŞİKAR OLMADIĞI HALDE RUH MAKAMINDA YAKUB'A AŞİKAR OLDU. BU UYARI NEFSİN MAKAMLARINI TEMSİL EDEN KARDEŞLERİNİN BU MÂNÂLARI İDRAK EDEMEMESİYLE ALÂKALI OLUP, BU RÜYANIN HİLE VE TUZAĞA DÖNÜŞMESİNİ DE ŞEYTANA İSNAT ETTİ. ZİRA KARDEŞLERİ YÖNÜNDEN BAKILIRSA; HZ. YAKUB, YÛSUF'UN KALBİNDE ONLARA KARŞI KÖTÜ BİR HİSSİN OLUŞMAMASI İÇİN TUZAĞI ŞEYTANA İSNAT ETTİ. OYSA NEBÎLER İÇİN KALP TEMİZLİĞİ ÇOK ÖNEMLİDİR. BU ŞEKİLDE YA'KUB, YÛSUF'U HEM HABERDAR ETTİ HEM DE KORUMAYA ALDI. Ancak rüya aşikar olduğunda hz. Yûsuf, "işte bu rüyamın tâbiridir. Rabb' im onu hak kıldı." (yûsuf, 100) buyurdu.
#CEMALNURSARGUT HZ Yûsuf fassı