Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Kendini Sıfırlamak
sunyata anlayışı, Budizm'de sahip olduğu özgün anlamdır. Bu şu soruyla akla geliyor: Boşluk neyin boşluğudur ? Alex Wayman şöyle açıklıyor: Ananda Buda'ya "Dünya geçersizdir" sözünü sordu. Buda şöyle açıkladı: "Benlikten ya da kendine ait olandan yoksun olduğu için, bu nedenle, 'Dünya boştur'." Buda şunu
Brahman'da Nirvana
Sufi terimi fena, "yok olma" veya "yok olma" anlamına gelir. Bireysel egonun aşkınlığını ifade eder ve Sufizm'de nirvana , "söndürme" (kelimenin tam anlamıyla bir mumun sönmesi) ile doğrudan eşdeğerdir. Bazı Sufiler, nirvanayı , Budizm'de Boşluğun Berrak Işığı olarak bilinen nur-u fana - Yokoluş Işığı ile
Reklam
AKIL VE RUH SAĞLIĞI
Zen Nedir? Zen Budizmi Nedir? Zen, Japonca’da “meditasyon” anlamına gelir. Ancak, sadece bir meditasyon yöntemi olarak değil, aynı zamanda derin bir felsefi yaklaşımı da temsil eder. Zen Budizmi, özünde Budizm’in bir dalı olup, öğretilerini anlamak ve deneyimlemek amacıyla doğrudan deneyime vurgu yapar. Sözlerle ifade edilemeyen bir gerçekliği
Kurtuluş Cengiz - Önder Küçükkural - Hande Gür "Türkiye'de Spiritüel Arayışlar - Deizm, Yoga, Budizm, Meditasyon, Reiki vb." Arkadaş neden her eli yüzü düzgün temiz semtte yoga salonu var? Beyaz yakalı plaza canlıları, orta-üst gelir seviyesinden bir sürü insan tüm bu "iyi yaşam" (wellness) endüstrisine niçin bu kadar düştü son 10 yılda? Acayip ve lezzetli bir müzik türü olmasının yanında, "yeni din/inanış hareketleri" anlamına da gelebilecek new-age, Türkiye'de ne oldu da aldı başını gitti? Doğum koçları, nefes ustaları, refleksoloji, zen budizmi vesair vesair... Ne oldu da aldı başını gitti gibi karışık bir meseleye işaret eden sorunun kısa ve basit bir yanıtı olmaz elbette. Ancak ecnebilerin tabiriyle kitaba yönelik bir "sneak peek" yapayım ve cevaplayayım. Başat sebep çuvallayan muhafazakarlığımız. Dini temsil gömleğiyle siyaset ve iş hayatında, ortalama müslümanın havsalasını zorlayacak derecede düşen homo sapiens kardeşlerimiz. Özetle sorun İslam değil, müslümanlar anacım. Kitapta yer yer asap bozan, okuyanların çok iyi bildiği akademik çeviri beceriksizliğinden doğan sevimsiz dilden bir miktar mevcut. "Olumlulamak" gibi. Hafif can sıksa da muazzam derecede bilgilendirici olması affettiriyor. Türkiye'de new-age incelemelerine dair en güncel ve dolu kitaplardan biri. Otur 100.
On yıllardır entelektüeller, aklın aciz olduğu, insanın hiçbir şeyi kesin olarak bilemeyeceği, usun güvenilmez olduğu ve insanın gerçekliğin niteliğini kavrayacak güçte olmadığını giderek artan bir oranda vaaz ediyor ve savunuyorlar. Kendilerini entelektüel olarak tanıtan bu kişiler, aklın hükmünü geçersiz kılmakla uğraşıp duruyorlar. Bir nevi intihardır bu. Günümüzde doğru düzgün felsefe bile denemeyecek Zen Budizmi ya da Varoluşçuluk gibi açıkça mistik ve anti-entelektüel doktrinlerin yükseldiğini görüyoruz. Bu öğretileri kabul edenler, entelektüel iflaslarını itiraf etmiş oluyorlar. Bir grup insan arasında kökeni M.Ö. 5. yüzyıla dayanan Zen Budizmi gibi bir teori aklın son sözü haline geliyorsa, onları kınayan ben olmuş olmuyorum, onlar kendi davranışlarıyla kendilerini kınamış oluyorlar Vazgeçmiş oluyorlar.Entelektüel iflaslarını duyuruyorlar ve Orta Çağ'ın mistisizmine geri dönüyorlar. AYN RAND
Zen Budizm vs Aborjinler
Zen ustası olmak için on yıldır eğitim alan Budist rahip artık hazır olduğuna inanıyordu. Yağmurlu bir günde ünlü üstadı Nan-in’i ziyarete gitti. İçeriye girdikten sonra öğretmeni Nan-in Budist rahibe sordu: – Şemsiyeni ve ayakkabılarını kapının dışında mı bıraktın? – Elbette, gittiğim her yerde dışarda bırakır. Bu bir kibarlık kuralıdır – O zaman söyle bakalım; şemsiyeni ayakkabılarının sağ tarafına mı, yoksa sol tarafına mı koydun?’ – Dikkat etmedim, hatırlamıyorum. – Zen Budizmi kişinin tüm hareketlerinin tamamıyla farkında olması sanatıdır. Dikkat etmediğimiz küçücük detaylar bir adamın hayatını tamamıyla mahvedebilir. Evinden aceleyle çıkan bir baba asla baltasını küçük oğlunun kolayca ulaşabileceği bir yerde bırakmamalıdır. Kılıcını her gün cilalamayan bir Samuray, en ihtiyaç duyduğu anda kılıcının paslanmış olduğunu görecektir. Sevdiği kadına çiçek vermeyi unutan bir erkek sonunda terk edilecektir. Budist rahip o zaman anladı ki ruhani dünyada uygulanan Zen tekniklerini çok iyi bilse de, önemli olan onları günlük hayatında da uygulamasıydı. Hayat akarken küçük detaylara dikkat etmek. Hayatı daha güzel veya çirkin yapar. Hayat detayda gizlidir. Önemsiz gibi gördükleriniz hayatınızı değiştirir.
Reklam
1. Pes etmenin cazibesi başarıya ulaşmadan hemen önce en güçlü halini alır. 2. Binlerce kilometrelik bir yolculuk yalnızca bir adımla başlar. 3. Yavaş gitmekten korkma, durmaktan kork 4. Tökezleyip düşmen yanlış yolu seçtiğin anlamına gelmez 5. Kahkahalarla dolu bir gecekondu, mutsuzlukla dolu bir saraydan daha zengindir 6. Her şeyin parlak tarafını gör. Eğer göremiyorsan, parlatana kadar cilala 7. Her şey vaktini bekler, vakti gelince olur 8. Kusurlarını gösteren biri ille de düşmanın değil. Meziyetlerini söyleyen birinin dostun olması şart değil. 9. Bir şeyi bilmemekten korkma. Onu öğrenmemekten kork 10. İyi bir öğretmen sana kapıyı açar ama odaya kendin girmelisin. 11. Rüzgar ne kadar güçlü olursa olsun, bir dağ ona baş eğmez 12. Sakince yaşa. Zamanı gelince çiçekler kendiliğinden açacak 13. Kusurları olmayan bir arkadaşa sahip olamazsın. Ancak kusurlarını bulmaya çalışırsan arkadaşsız kalırsın. 14. Mutsuzluk açık kalmış kapıdan girer 15. Hiç kimse uzun bir yolculuktan aynı kişi olarak dönmez 16. Utanmayı bilen bir insan kötü kalpli olamaz. 17. Bir günlüğüne birey olmak, bin gün gölge olmaktan iyidir 18. Bir ağaç dikmek için en iyi zaman 20 yıl öncesiydi. İkinci en iyi zaman ise şu an 19. Gerçek evin zihninin huzur bulduğu yerdir... Zen Budizmi 💙🐞
bir sayfaya 40 kez “kendini hiçbir şeye mecbur hissetme” yazdım, eğer tasavvufi hayattaki 40 işe yarıyorsa bu 40 da işe yaramalı. ya da psikanaliz, ya da ebu hanifenin şu meşhur bal olayı ya da zen budizmi bilmiyorum...
Ga-San bir gün müritlerine şöyle ders verdi: “Öldürmek aleyhine konuşanlar ve tüm bilinçli varlıkların yaşamlarını korumayı arzu edenler, haklıdırlar. Hayvanları ve böcek­leri bile korumak iyidir. Ama zamanı öldürenlere, serveti yok edenlere ve toplumların ekonomisini katledenlere ne demeli? Onlara göz yummamalıyız. Aynı şekilde, ay­dınlanmadan vaaz verene ne demeli? O kişi Budizmi öldürmektedir.” Yüz Bir Zen Öyküsü
Kutsal yürekte yaşamak yoluyla Zen mensubu yeni bir temel kazanmıştır. Daha önce kendisine mal ettiği şey pekiştirilmiştir ve böylece onda bir iç değişmesi ortaya çıkmıştır. Buradan bakıldı ğında yeni . murakabe temrinlerine yol açılmıştır ve şimdi. bu temrinler daha kolay . ve çabuk yapılabirecektir. Böylece bir tislup değiştirilmesine cesaret edilebilir: Belirli bir konu olmaksızın, yani Koan'sız buna yönelinebilir. Çünkü o zihnin konu olmadan uyanık kalmak noktasına varmıştır. Hatta tam uyanık kalması mümkün olur. O artık sorulan bir soruya değil, tersine söylenemez bir soruya da yönelmiştir. Sözcüklerle artık sorulamayan son soruya yönel miştir. Şimdi söz konusu olan bakış bakımından bir aydınlanış değil, tersine bir birleşme bakımından bir aydınlanıştır. Yani sadece zihni değil, onun içindeki her şey, vücudu, beş duyusu ve zihni. Güç alanında bir rol oynayan tüm melekeleri. Dalınça geçen kimse yaşamı duymasına bağlı olan bir bekliyen,kulak veren gibi tam uyanıktır, ama bu bilinçli bir kulak veriş değildir. (Böyle olsaydı belirli bir şeye takılıp kalacaktı) ; o, kulak verdiğini bilmeden dinler. Her şeyden önce boş hale gelmiştir, boşluk bilincine de sahip değildir. Ancak uzun murakabeler temrin eden kişinin içine düşe· bileceği bir ruh durumudur bu. zen budizmi yolu,eugen herrigel