Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
166 syf.
9/10 puan verdi
·
Beğendi
Şeyleşmiş İmajlar, Çerçeveler ve Kirpiklerin Gölgesi
Görmek, seçmektir. Çevremizde uçuşan bazı gölgeleri yakalar, onları bir biçime sokarız. Farkında ya da olmadan gözlerimiz neredeyse her an deklanşöre basan bir kameradır. Görmek zamanla öğrenilen fıtri bir edim midir, kavramsal bir amaç mıdır, devinen ya da değişen bir hâl midir? Görmek, bir örüntü basamağı
Görme Biçimleri
Görme BiçimleriJohn Berger · Metis Yayıncılık · 20205,7bin okunma
120 syf.
·
Puan vermedi
·
5 günde okudu
Ön bilgi notu için: #132852573
Platon (Eflatun)
Platon (Eflatun)
’dan sonra
Aristoteles
Aristoteles
okuma serüvenimizin de sonuna gelmiş bulunmaktayız. Sırada Helenistik Felsefe var. Dolayısıyla sabırsızlık ve büyük bir merakla yolculuğa devam. Nitekim yolumuz uzun, bir o kadar da zengin. İncelememize gelecek olursak: Aristoteles, astronomi, fizik, felsefe, mantık ve diğer pek çok ilmî
Oluş ve Bozuluş
Oluş ve BozuluşAristoteles · Pinhan Yayıncılık · 201997 okunma
Reklam
84 syf.
·
Puan vermedi
·
Beğendi
·
24 saatte okudu
Aile Dergisi penceresini bütün insanlığı etkisi altına almış olan konformizm konusuna açarken bu konuda bir bilinç tazelenmesi ve tefekküre vesile oluyor. Dr. Lamia Levent Abul, “Konformizm Kıskacında İnsanlık” yazısında “Herkesin evlerine kapandığı bu karantina günleri, yaşadığımız dünyayı sorgulama ve zihinsel konforu bir yana bırakma zamanıdır.” dedi ve konformist zihin ve hayatın, hem yeryüzünü hem de insanı maddi ve manevi yönden tükettiğinin; kendinden, hakikatten ve yaşadığı dünyadan uzaklaşan insanın anlamı kaybettiğinin, kaybedilen anlamı da ancak inancımıza, değerlerimize tutunarak tekrar bulabileceğimizin altını çizdi. Bir Ayet Bir Yorum köşesinde Bayram Köseoğlu, Sebe’ suresi 34-36. ayetleri ışığında insanın servetiyle, makam ve mevkisiyle kibirlenmemesi, kendisine bir emanet ve imtihan vesilesi olmak üzere verilen refah ve zenginliğin, her türlü dünya nimetinin bir anda yok olup gidebileceğini unutmaması gerektiğini vurguladı. Bu ayki söyleşi “Her Anne Bir Okul” adlı eğitim programları ile adından söz ettiren Necla Koytak ile gerçekleştirdi. Kendisiyle aileyi korumak için bireysel ve toplumsal açıdan neler yapabileceği konuşulmuş.
Diyanet Aile Dergisi - Sayı 18
Diyanet Aile Dergisi - Sayı 18Diyanet Aile Dergisi · Diyanet Dergi · 20203 okunma
Paranın niyetinin olup olamayacağı konusunda fikirlerinizi soran sorumuza sizlerden gelen yanıtları paylaşıyoruz. Soru: Paranın dini imanı yoktur dendiğini çok işittik. Acaba, paranın "niyeti"nden söz edilebilir mi? Hayır ise, niçin? Evet ise, siz ne anlıyorsunuz? Cevap: Bence para kimin elindeyse onun niyeti vardır. O kişi belirler
Birçok Müslüman, modern Batı medeniyetini maddi zenginliğin peşinde aşırı koşması ve dengesiz ilerlemesinden mütevellit eleştirmektedir. Bizim görüşümüze göre, medeniyet fikri ve medeniyet inşasının anlamı üzerine tefekkür eden on dokuzuncu yüzyıl Batılı düşünürlerinin yaptığı, başlıca iki büyük entelektüel hata vardır. İlk hataları medeniyetin, ve aynı zamanda gelişimin, tanımlayıcı elementi ve karakteristiği olarak maddi zenginlik ve refah düşüncesini merkeze almalarıydı. Gelişime dair modern Batılı düşünce, maddi ilerleme ve refahla birlikte onu mümkün kılan bilimsel ve teknolojik kazanımlar bağlamında kavranmaktaydı. Böylece, özellikle manevi olanlar olmak üzere, gelişimin elle tutulamaz formlarının modern Batı entelektüel düşüncesi muhitlerinde artan bir şekilde marjinalleştirildiği gerçeği göz önüne alındığında; bu düşüncenin hızlıca yayılması hiç de şaşırtıcı değildir. Öte yandan, İslam medeniyetinin bakış açısından, ilerlemeyi ekonomik boyuta indirgemek ve sonrasında da bu ekonomik boyutu onun maddi ve niceliksel kısımlarına indirgemek, tevhit ilkesine karşı gelmek olacaktır ki bu ilke en başından onun temeli ve hedefidir.
Zenginliğin Manevi Anlamı
"Zenginler fakir insanların inandıklarının yarısı kadar mutlu olabilselerdi, çok mutlu olurlardı!"
Sayfa 27 - Charles TschoppKitabı okudu