Bahar Coşan

Ferhat Ç

Ferhat Ç

@Ferhatt_
·
30 Nisan 18:22
Bazı kitapları okurken biz
Kitapları sadece okumakla kalmayıp onlarla seyahat ettiğini, onlar sayesinde başka ülkelere ve bilmediği kıtalara gittiğini, onlar sayesinde sürekli yeni insanlarla tanıştığını, hatta bazılarıyla arkadaş olduğunu anlatmıştı.
Sayfa 125 - Arkadya YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Sözde tıpkı insan gibidir.Nitekim"Uslûbu beyan ayniyle insan."denmiştir.Nasıl ki insanın iyisi,kötüsü,hayırlısı,şerlisi,güzeli,çirkini vardır."Güzel sözün misali güzel bir ağaç gibidir.Bu ağacın kökü sağlam, dalları göğe uzanmıştır.Meyvesi her zaman yenir.Mevsimi geçmez.Çirkin söz ise kötü bir ağaç gibidir köksüz ve kararsızdır.Meyvesi olmaz olsa da yenmez."
Sözün öncesinde niyet,irade ve düşünce;sonrasında iş ve davranış vardır.Kur'an 'ın ifadesiyle sahih söz Salih amel doğurur.Söz niyet ve düşüncenin neticesi,iş ve eylemin/amelin baslangıcıdır."Ameller niyetlere göredir."Ancak söz niyetlerin hem de amellerin ifade ve tercümanıdır. "Sağlam/sahih söz (kavl-i sedîd)söyleyin ki,Allah sizin amellerinizi Salih kılsın(33Ahzab,70)"ayeti bunun açık bir ifadesidir.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Hiç düşündünüz mü acaba? Resul-i Ekrem,bütün yeryüzü kendisine mescid kılındığı halde neden Medine'de ilk iş olarak mescid inşa ettirdi? Meseleye toplum kültür sistemlerinin gelişme seyirleri açısından bakıldığında Resulullah'ın toplumların inşası için gerekli olan bir sünneti icra ettiğini görmekteyiz.Teoriden pratiğe,müesseleşme safhasına ve oradan da insanlarla müşahhaslaşma merhalesine ulaşamamış hiçbir inanç, kültür ve değerler sisteminin kalıcı ve bütünleşmiş bir sosyal sistem haline geldiği görülmemiştir.
Mescidler ve camiler insan sosyalliğinin bir gereğidir.İslam'da ibadet bireyin kendi başına yapacağı bir arınma süreci değildir.İslam hayatın içinde olarak müminin tüm davranışlarına yansıyacak ahlaki bir arınma ve tekâmülü öngörür.Bu anlamıyla yetim hakkına riayet ve infakla namazı,toplumsal dayanışmanın gereği olarak sadaka ve zekâtla orucu bir görür.Hülasa ibadet sadece birtakım ritüellerle,menasikin yerine getirilmesi değil,hayatımızın her yönünü o menasikin ruhuna ve ahlaki öğretilere göre belirleyerek yaratıcının rızasına uygun hareket etmektir.
Reklam
"Hz peygamber'in dilinden sadakayı şu şekilde tarif etmek mümkündür:Sadaka kişinin Rabbine,kendine ve bütün insanlara karşı sadakatini gösteren her davranıştır.Yani sadaka,sıdk üzere olan sadıkların davranışıdır."
Ebu Hureyre'den nakledildiğine göre, Resulullah (sav)şöyle buyurmuştur;"Bir kişinin kalbinde aynı anda iman ile küfür,doğruluk ile yalancılık,hıyanet ile emanet bir arada bulunmaz."
"Dinin doğru ya da yanlış yorumlanmaya müsait bir zemini vardır.Din,eğer doğru yorumlanırsa insan hayatında su ve hava kadar önemli ve tabiidir.Ancak yanlış yorumlandığında bu tabiilik bozulur.Bu yanlış yorumlamanın vereceği zarar da dinsizliğin vereceği zararla eşdeğerdir."
Ebu Hureyre'den rivayet edildiğine göre, Resûlullah (sav) şöyle buyurmuştur:"Allah'a, kabul edileceğine gerçekten inanarak dua edin.Bilin ki Allah, ciddiyetten uzak ve umursamaz bir kalp ile yapılan duaları kabul etmez."
%33 (80/240)
Kalbin Erbaini
Kalbin ErbainiMehmet Görmez
8.7/10 · 330 okunma
Reklam
Bahar Coşan tekrar paylaştı.
Bir muamma olarak doğdum ve bir bilmece olarak öleceğim.
Sayfa 132 - Tiyo YayıneviKitabı okudu
"Kalp de ahsen-i takvim en güzel kıvamda yaratılan bu harikulade ülkenin sultanına benzetilir.Bu sultan da her hükümdar gibi hem çok zayıf hem çok güçlü bir sultan.Küçük bir öfke ile, basit bir arzu ile ülkesini harabeye çevirecek kadar zayıf; ilim, iman ve hikmet nuruyla bütün kâinatı abad edecek kadar güçlü.Her sultan gibi hem çok küçük hem çok büyük.Kin, öfke, intikam,kibir,haset gibi basit bir duygu ile ülkesini zillete düçar edecek kadar küçük, sultanlar sultanına ev sahipliği yapacak kadar büyük."
BEDEN ÜLKESİNİN SULTANI:KALP
"Kalp insanoğlunun bâtıni ve deruni idraklerinin tamamını ihata eden ilhamlar,anlamlar ve semboller kaynağıdır.Varlığı maddeden,hayatı dünyadan,insanı bedenden ibaret zannetmek ne kadar eksik,ne kadar yanlış bir düşünce ise kalbi de sadece vücutta kan dolaşımını sağlayan bir organ olarak tanımlamak o kadar eksik,o kadar yanlış olur. Bu sebepledir ki Kur'an,kalbi,imana,hakikate,bilgiye ve hikmete dair kavramsal çerçevenin merkezine yerleştirmiştir.Her şeyden önce Kur'an,tabibul-kulûb olan bir beşerin kalbine nazil olmuş ve bütün kalplerin basiretini açmayı gaye edinmistir."
248 syf.
·
Puan vermedi
·
137 günde okudu
İslam Düşüncesinin Yapısı
İslam Düşüncesinin YapısıSüleyman Uludağ
8.8/10 · 208 okunma
126 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.