Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Umut Aydın

Umut Aydın
@DoveFromtheBox
75 okur puanı
Kasım 2018 tarihinde katıldı
Tennesee Williams
Kendisini farklı kıldığı için bu lakabı yirmi sekiz yaşında resmi adı olarak aldı. Aynı yıl New Orleans’a taşındı ve eşcinsel oldu.
Reklam
Eğitimi gelecek zaman için hazırlık olmaktan çıkarıp onu şimdiki zaman için anlamlı hâle getirin.
John Dewey
Güneşte uçan rengârenk bir kelebek gibi yaşamak isterdim.
Mata Hari

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Shelley Ateist olmasına rağmen kalbi Roma’daki Protestan mezarlığına gömülmüştür. Mezarında Latince Cor Cordium (Kalplerin Kalbi) yazmaktadır.
bilgelik ortaya koyduğu işlerle doğrulanır.
Matta ¹¹ 19
Reklam
“Ne yiyip ne içeceğiz?” diye canınız için, “Ne giyeceğiz?” diye bedeniniz için kaygılanmayın. Can yiyecekten, beden de giyecekten daha önemli değil mi?
Matta 6 ²⁵
Birçok deneyimden bütün benzer durumlara uygulanabilecek genel ve eşsiz bir görüş elde edildiğinde ortaya sanat çıkar.
Sayfa 303
Yaşam için gerekli olan ve aileyle ilgili olan bir başka şart, “khrēmatistikē” adı verilen servet edinme arzusudur.
Sayfa 266 - Doğu Felsefesi’ndeki Paraleli “Arta” olarak görülebilir.
Cinsel yaşamı ile ilgili belirsizlikler (yönetmen Ray dahil onu tanıyan pek çok kişi biseksüel olduğunu söylemektedir) filmde de vurgulanmıştır ve onun gey topluluğunun ikonu haline gelmesine yardımcı olmuştur.
Sayfa 236
Platon’un “iyi olmayan” veya “kötü” gibi bunların karşılığı olan olumsuz eidosların varlığını göz önüne almadığı anlaşılmaktadır; bu niteleme kriteri görevi gördüğünden örneğin “iyi” eidosu, “iyi” olana katılım veya katılımsızlık temelinde (yani “iyi”nin varlığı veya yokluğu temelinde) iyi şeyleri iyi olmayan şeylerden ayırt etmeye yeter.
Reklam
Platon'a göre kadınların erkeklere göre alt düzeyde sayılması için hiçbir neden yoktur, görünürdeki zayıflık, oikos (aile halkı) içerisinde tarihsel olarak aldıkları yetersiz eğitimden kaynaklanır.
Sayfa 185
Eros ve Philia
Karı koca arasındaki sevgi olan philianın yanı sıra bir başka sevgi türü daha söz konusudur, o da eros, yani tutku veya tensel sevgidir. Eros evlilikte değil, gayri meşru ilişkilerde yaşanır. Ama erkeklerin bu tür sevgiyi tadabildikleri bir ilişki daha söz konusudur, o da bir paisle, yani bir oğlanla yaşanan sevgidir ve oğlancılık ilişkisinin adı
Sayfa 143
Kadınların zihinleri erkeklerin zihnine benzemediğinden cinsellikleri aşırıdır ve doğal olarak bastırılamaz.
Sayfa 140
Tanrı gece ve gündüz, yaz ve kış, savaş ve barış, tokluk ve açlıktır. Ancak o (tanrı), ateşin yaktığı bir tütsüden yayılan ve herkesin kendince ad verdiği koku gibi başkalaşır.
Sayfa 79 - Heraclitus
Demokritos toplumun ve polis’in hayatını düzenleyen kuralların kökenine iner: İnsanlar doğal hâllerindeyken birbirlerinden ayrı, yasalardan yoksun, daimi bir istikrarsızlık ve ihtiyaç hâlinde yaşarlardı. Dış dünyanın tehditleri karşısında, korkudan gruplar hâlinde bir araya geldiler ve toplumsal hayatlarını düzenlemeye yarayan yapay araçlar, teknikler ve özellikle dili geliştirdiler. İnsan son olarak da, bütün yurttaşlar için en iyi olanı, yani Demokritos’a göre azami haz ve asgari acıyı temin etmek için devleti ve yasalarını oluşturdu.
Sayfa 70
602 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.