Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Fatma

Fatma tekrar paylaştı.
İnsan için önüne çıkan bütün yollar «yürünebilir» yollar ise o insan artık kaybolmuştur. Kaybolmak nereye gideceğini bilememek, yani her yere gidebilmektir.
Sayfa 17 - şûle yayınları, birinci baskı, 1995, çemberlitaş
Reklam
Hayvanlar gibi insanlar da yaradılıştan taklitçidir. Taklit, insan için bir ihtiyaçtır, yeter ki taklit kolay olsun, örneğin modanın yayılması bir ihtiyaçtandır. İster fikirler ister edebi eserler yahut sadece kostümler söz konusu olsun, modanın hüküm ve etkisi dışında kalmayı başaran kaç kişi vardır?
Sayfa 113
Önderler çoğunlukla fikir adamı değil aksiyon adamıdırlar. Onlar yarı aydın insanlardır. Aydın olmak insanları genellikle insanları tereddütlü davranışlara ve hareketsizliğe sevk ettiğinden, tam olarak aydın olamazlar.
Sayfa 106

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Her devirde sayıları az olan bazı kişilikler, eylemlerinin izlerini bırakır ve onları şuursuz kitleler taklit ederler.
Sayfa 113
Kitleler her zaman, bireyler çoğu defa hazır fikirlere muhtaçtırlar. Bu fikirlerin beğenilip kabul edilmesi, onlardaki gerçek veya batıl payı ile ilgili değildir. Bu başarı duygusu onların nüfuzunda gizlidir.
Sayfa 116
Reklam
Hükumet olma sanatı, avukatlarinki gibi kelimeleri kullanmasını bilmektir. Bu ise güç bir sanattır, toplum içerisinde aynı kelimeler çeşitli toplumsal tabakalar için başka başka anlamlar ifade ederler. Toplumun çeşitli tabakaları görünürde aynı kelimeleri kullanırlar fakat konuştukları lisan aynı değildir.
Sayfa 96
Kavimler her zaman karakteristik özelliklerine göre yönetilirler. Bu karakteristik özellikler üzerine tamamen uymayan bütün kurumlar ödünç bir elbise altında geçici kıyafet değiştirmektir.
Sayfa 82
Günün birinde aklın nurlarıyla aydınlanan nihilist, küçük kilisesinin mihrabını süsleyen tanrı ve azizlerin resimlerini kaldırdı; mumları söndürdü; biraz sonra da o resimlerin yerine Tanrı tanımaz filozofların resimlerini koydu; mumları tekrar yaktı. Dini inançların konusu değişmişti fakat dini duyguların da değiştiği söylenebilir mi?
Sayfa 70
Şüphesiz kitleler çoğu defa aşağı bir ahlak seviyesinde bulunduklarını göstermişlerdir. Fakat bu neden böyledir? Cevap sadece şudur; tahrip edici gaddarlık içgüdüleri, her birimizin ruhunda uyuyan, toplumsal dönemlerin mirasıdır. Tek başına fert için bu içgüdüleri tatmin etmek tehlikeli olur. Halbuki bireyin sorumsuz ve cezasız kalacağına emin bulunduğu bir kitleye karışması, kendisine bu içgüdülere uymak için bütün serbestlikleri verir. Bu tahrip edici içgüdüleri kendi cinslerimize tatbik edemediğimiz zaman, onları hayvanlara yönelterek gideriyoruz. Av merakı ve kitlelerin gaddarlığı aynı kaynaktan çıkar. Müdafasız bir zavallıyı paralarken kitleler pek alçak bir gaddarlık gösterirler fakat bu alçak gaddarlık, filozofun gözünde, köpeklerinin zavallı bir ceylanı nasıl paraladığını görmekten zevk alan ve bunun için toplanan avcıların alçak gaddarlıklarının yakın akrabasıdır.
Sayfa 55
Kitleler isimsiz ve dolayısıyla mesuliyetsiz oldukları için, fertleri daima, her yerde zaptedici rol oynayan kendi mesuliyet duygularından tamamen uzaklaştırırlar ve onları içgüdülerine daha kolayca teslim ederler.
Sayfa 32
Reklam
Bir psikolojik kitlenin en çok göze çarpan özellikleri şudur: kitleyi meydana getiren fertler kimler olursa olsun; yaşama tarzları, işgüçleri, karakterleri yahut zekaları ister benzer ister ayrı olsun, kalabalık durumuna gelmiş olmaları onlara bir nevi kolektif ruh aşılar. Bu ruh onları her biri tek başına, ayrı ayrı bulundukları halde duyacaklarından, düşüneceklerinden ve yapacaklarından tamamıyla başka hissettirir, düşündürür ve yaptırır. Bazı fikirler, bazı hisler önce kitle halinde bulunan fertlerde zuhur eder veya fiil sahasına çıkar. Psikolojik kitle, bir an için birbiriyle kaynaşmış, farklı unsurlardan toplanma geçici bir mahluk gibidir. Tıpkı canlı bir vücudun hücrelerinin bir araya gelerek, bu hücrelerden her birinin sahip olduğu niteliklerden oldukça farklı nitelikler kazanmış bir varlık oluşturması gibi.
Sayfa 30
Önder bazen zeki ve bilgili olabilir fakat bu durum onun için genellikle faydalı olmaktan çok zararlıdır. Olaylar arasındaki giriftiliği göstererek açıklayan ve anlatan zeka, insanı şefkatli yapar, yeni bir düşünceyi yayan önderler için gerekli şiddet ve hiddeti zeka körlettir. Her dönemin özellikle devrimin en büyük önderleri pek dar kafalı olmalarına karşılık büyük etkiler meydana getirmişlerdir
Sayfa 25
Fatma tekrar paylaştı.
En derin inançlarınız mantıklı olarak tartışamadıklarınızdır; çünkü bunların kaynağı bilinciniz değil, bilinçaltınızdır.
Sayfa 102Kitabı okudu
1.195 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.