Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Syf

672 syf.
6/10 puan verdi
·
405 günde okudu
Asrı saadetten sonra Allahın takdiri ile bu günlere kadar gelen Müslümanların çeşitli badireler savaşlar, ölümler vesilesi ile çeşitli ayrışmalara gşrmişlerdir. Bir kısım ayrışma insanlığa zarar gibi müspet olmayan bir hedefi gerçekleştirmek maksadı ile farklı odaklar tarafından meydana getirilmiştir. Bunlar farklı eserlerde incelenmiş ve batıl bidat guruplar olarak isimlendirilmişlerdir. Diğer kısım ayrışma yaşanan gelişmeler karşısında insanların hayatlarını kolaylaştırmak ve her ortamda dinin yaşanabilirliği maksadı ile nasslara bağlı kalarak oluşumlarını tamamalamışlardır. Bu bağlamda İslamın engin derinliğine vakıf olmak isteyen birey göz ucu ile dahi olsa mezhepler hakkında bir nebze bilgi sahibi olması gerekmektedir. İslam ilimleri ile meşgul olan arkadaşlar sadece bir alana kendilerini vermeyip zaman zaman çeşitli okumalar yaparak düşünce ufuklarını genişletme fırsatı bulacaklarına inanıyorum. Saygılar
İslam Mezhepleri Tarihi
İslam Mezhepleri TarihiKolektif · Grafiker Yayınları · 2013124 okunma
Reklam
144 syf.
8/10 puan verdi
·
405 günde okudu
İslam miras hukuku ve ashabı feraiz in 40 halini ele alan eser Hanefi mezhebi esaslı ve kolaylaştırıp anlaşılır bir uslupla miras hukukunu işlemektedir. Hukuk okuyan kardeşlerimizin biraz İslami hassasiyeti varsa okumalarını tavsiye ederim. Günümüz problemlerinden olan boşama sonuçlarından bir sonuç olması münasebeti ile de ehemmiyeti olan bir eser.
Teshilü’l-Feraiz
Teshilü’l-FeraizAli Haydar Efendi · Nadir Eserler Kitaplığı · 20167 okunma
%21 (365/1680)
6/10 puan verdi
Müellif 587 yılında vefat etmiş. Hanefi mezhebine çok önemli furuu fıkıh eserlerinden bir eserdir. 13 yılda yazılan eser imam Muhammedin camiussağiri ve Kudurinin muhtasar eserlerini bir araya getirmek hedeflenmiştir. Çok hacimli olarak büyüyen esere Müellif hideye eserini yazmıştır. 56 bölümden oluşan eser imam Muhammedin camiussağir sitemi esas alınarak yazılmıştır. Genel Olarak Hanefi mezhebinin görüşlerini beyan etmiş diğer mezheplerin görüşlerine fazla yer verilmemiştir.
El-Hidaye Tercemesi - İslam Fıkhı
El-Hidaye Tercemesi - İslam FıkhıEbu Bekir Merginani · Kahraman Yayınları · 016 okunma

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
7/10 puan verdi
Ashab İslam kültürünün ilk yaşayanları ve ilk muhataplarıdırlar. Peygamber( s.a.v)nin üstün meziyetlerinin beşer üzerindeki yansımaları. Herhangi bir meziyeti olmayan bir toplumdan nasıl üstün erdem ve ilkelere sahip bir topluluğun çıkarıldığı örneklerini önümüze sererek bu dinin üstün ahlak ilkelerinin zirvede her zaman ve her yerde yaşanabilirliğini ispatlamaktadır. Bu münasebetle ashabı tanıyıp hangimiz Ömer hangimiz Ali hangimiz Ebu Bekir hangimiz Osman hangimiz sad b. Ebi Vakkas hangimiz Talha hangimiz Zübeyr olduğunu bilmek ve seciyeleri mizaçları hangimizinkine uygun onları bilelim. Zira ashabı yıldızlar gibi olduğunu düşünecek olursak bu bağlamda hangisine uyarsak inşallah salaha ereriz. Ve herbiri farklı karakteri temsil etmektedirler. Bu minvalde sahane hayatı içerikli eserlerden her Müslümanın okuması elzemdir.
Hayatü's-Sahabe (4 Cilt Takım)
Hayatü's-Sahabe (4 Cilt Takım)M. Yusuf Kandehlevi · Huzur Yayınevi · 2018920 okunma
336 syf.
·
Puan vermedi
İslami ilimlerin herbirinin çalışma alanı vardır. Kelâm İlmi akaid İlmi olarak ortaya çıkmıştır. Konusu varlık, Allah, insan. İlk dönemlerde şeri ameli hükümlerle ilgilenen alan fıkıh iken daha sonra fıkıh daha çok ameli fiilleri incelemeye inanç boyutu ispat, ve diğer meseleleri kelâm İlmi işlemeye başlamıştır. Akaid İlmi Allahın varlığı Birliği insanın fiilleri ve sorumluluklarını rabbine karşı olması gerektiği gibi ispatla akli nakli istişhad ve delillerle serdetmektedir. Allah ulemamızdan razı olsun.
Kelam Tarihi
Kelam TarihiŞerafeddin Gölcük · Kitap Dünyası · 200931 okunma
Reklam
472 syf.
9/10 puan verdi
İslam dini hayat dinidir. Hayatta realiteye uygunluk ve insanların hayatarını islama uygun daha iyi nasıl yaşayabilirler sorusuna verilen cevaptır islam hukuku. Zira islam hukuku hayatı kolaylaştıŕma prensibine dayalı FORMÜL ve KAİDELERİ belirler. Bu kaidelerle insan kolyca dini hayatında yaşama fırsatı bulur. Dinde asıl olan usuldür. Usül bilmeden dinin emir ve nehilerini yorumlama çabasında akıl bocalar durur. Kendine uygun olanı alır uygun olmayanı almaz. Bir bakarsınız bugün kabul ettiğni yarın reddeder. Bu usulsüzlüğün tezahürüdür. Mesela külli kaideler yerleştirir hayat çerçevesi çizilir. Hukuk ibadet muamelat ahlak tan oluşur. Din emrettiği şeyi koruma altına almış. Nehyettiği şeyden sakındırmış ve müeyyidiler uygulamıştır. Zira zaruri haklar dediğimiz din akıl can mal namus esası hamse olarak belirlenmiştir. Bunları korumak için örneğin din için ibadetleri farz kılarak aklı sarhoşluk verici maddeleri yasaklayarak, canı da kısası koyarak, malı da mübah yolla kazanmanın önünü ticaret yaparak açmış haksız kazanç vesilesi olan faiz ve hırsızlığı yasaklamış namusu ve nesli muhafaza için evliliği mübah zinayı haram kılmış ve ağır cezalarla bu hakları koruma altına almıştır.
İslam Hukuk İlminin Esasları
İslam Hukuk İlminin EsaslarıZekiyüddün Şa'bân · Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları · 2017241 okunma
266 syf.
·
Puan vermedi
Din de hakikat felsefe de hakikat zira iki hakikat birbirine zıt olmaz düşüncesi ile felsefe ve dini ilişkilendirmeye çalışmış olan endülüslü islam alimi hayatının son demlerinde hakketmediği ile karşılaşarak önemli mevkilerde iken iftiraya maruz malarak zındık ve dinsiz olarak telakki edilmiş ömrünün sonlarında kurtubada cami önünde oturup insanlar yüzüne tükürerek geçmişlerdir...
Felsefe - Din İlişkileri
Felsefe - Din İlişkileriİbn Rüşd · Dergah Yayınları · 2012235 okunma
470 syf.
·
Puan vermedi
Davetçi için kaynak kitap. Davet yolunda ilk adım atacak olan islamın genç davetçilerinin baş ucu kitabı sayılabilecek bir kitab olma yanında hayatı anlamak için yaşadığımızı varsayacak olursak saf bir şekilde nasıl anlayabiliriz in cevabını bir nebze içerir.
Arınma Yolu 2
Arınma Yolu 2Abdulhamid Bilali · Buruc Yayınları · 2009172 okunma