Tanpinar ve Yahya Kemal, nostalji olsun diye günlerce Istanbulun eski mahallerinde dolasir ama hiçbir zaman oralarda oturup yemek yemezler; Beyoglu'nun en lüks lokantalarin da ye-meyi tercih ederler daima.
20. yüzyil toplumunun da kendine göre bir dengesi vardir.
Az ögrenciyle egitim yapilmasi gereken kuruma çok ögrenci alınırsa, egitim niteliksizleşir ve bunalımlı işsizlerin sayisi ar-tar... Diplomalı işsizin, eğitim görmemiş işsize
benzemedigi ve toplum icin daha büyük sorunlar yaratacagi açiktir.
Bu ayetlerde zikredilen Allah'i görmek talebi kesinlikle redde-dilmis ve Allah Teâla'nin Hz. Musa ya hitabindaki 'beni asla göre-mezsin' (vii i) ifadesine binaen böyle birseyin imkânsiz olduguna dair hükm-i ilahi kat iyyetle sübut bulmustur. O halde, degil sadece siradan insanlarn, peygamberlerin bile Allah Teâla'yi görmeleri mümkün olmadigina göre, Allah'in herhangibir insan veya pey-gamberle dogrudan/yüzyüze konusmasi da mümkün degildir. Ni-tekim Kur'an-1 Kerim, Allah Teâlâ'nin kullarni (peygamberlerini) hangi sekillerde kendisine muhatab alacagini, onlarla nasil ve ne surette konusacagini ortaya koymakta, Allah' in bir insanla, insanla-rn kendi aralarinda konustuklan gibi konusmasinin, O'nun sânima yakismayacagini açikça beyan etmektedir:
Cünkü Kur'an'a muhatap olan kimselerin, metnin, kendilerine ne söylemek istedigini kavramaya calismak yerine, arzularn1, beklen-tilerini, hatta saplantilarini o metinde arayip bulmaya çalismalar, hiç de nadir görülür hallerden degildir.