Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Necdet Cura

Ne yazık ki günümüzün ''İslamcılar''ı da ''laikler''i de Osmanlı siyasi ve askeri tarihini sistematik olarak yanlış anlayan konumlar almış durumda. Laikler Osmanlı İmparatorluğu'nun tek temel ögesinin İslam olduğunu düşündükleri için ondan korkuyorlar. İslamcılar ise yine Osmanlı İmparatorluğu'nun tek temel ögesinin İslam olduğunu düşündükleri için günümüz Türkiyesi'nde İslam'ın etkisini baskınlaştırmaya çalışıyorlar. Halbuki işin aslında Osmanlı'da en elzem olarak gözetilen, sınıflandırma sistemine girmeyecek İslami ögelerin sürekli olarak denetlenmesiyle birlikte devletin çıkarlarıdır.
Sayfa 156
Reklam
Türkler, bağlandıkları İslam ideolojisi uğrunda, İslamiyet'in yükselmesine çalışırlarken kendi temayül ve gayeleri olan cihan hakimiyeti fikrini daha kuvvetli bir şekilde canlandırdılar.
Sayfa 33
Çocukluğunda her Türk beyi gibi iyi bir eğitim alan bu Türk hakkında Çin vesikaları; Bengü(Böngü) Kagan’ın halk içinde itibarlı bir yere sahip, çok çalışkan ve bilgili, gök olaylarıyla yakından ilgilenen, cesur, alçak gönüllü, planlı hareket eden, çevresine kolayca uyum sağlayan bir kişi olduğunu söyler.
Sayfa 34

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Adlarının ne anlama geldiği bile kesin olmayan Juan-juanların, dili ve etnik yapısı da tam manasıyla açığa kavuşamamıştır. Bu nedenle zaman zaman Juan-juanların, Türk Avarlarla bir tutulmasının veya onları Türk soylu gibi göstermenin hiçbir ilmi delili olmadığını vurgulamak isteriz.
Sayfa 53
Bumın’ın önderliğindeki Kök Türkler, Juan-juan ülkesine hücüma geçti. Juan-juan ordusu ağır bir mağlubiyete uğratılınca, Anaguey üzüntüsünden kendi canına kıydı, oğlu ise Çin’e kaçmak zorunda kaldı
Sayfa 60
Reklam
Kök Türklerin temelini meydana getiren bu Börülüler ailesinin kahraman beyi Bengü (Böngü), muhtemelen 433’lerde ağır bir hastalığa yakalanarak, öldü. Ondan sonra devletin idaresini üstlenecek veliahtın yaşının küçük olmasından dolayı, meclis hanlığa Bengü’nün(Böngü) büyük çocuklarından biri olan Börü İçen’i (Mo-chien) atadı.
Sayfa 51
Kök Türk Kaganlığının Yükselişi
Kök Türklerin meydana getirmiş oldukları birliğe Hazar’dan başlayıp, Kingan Dağlarına kadar uzanan Türkistan’ın bütün Karluk, Basmıl, Türgiş, Uygur, Oguz, Çik, Çigil, Tarduş, Az, Kurıkan, Hazar, Bulgar ve Kırgızları ile isimlerini sayamayacağımız diğer başı boş Tölös boyları katılmışlardı. Bu kadar geniş bir sahaya sahip olmak elbette kolay değildi, ama Kök Türkler bunu başardılar. Onlardan önce Hunlar bunu denemişlerdi, fakat Hun hakimiyeti daha çok güce dayalıydı
Sayfa 62
Bunların dışında, Türk tarihine şöyle bir baktığımızda, başlangıçtan itibaren kuvvetli bir ata-erkil aile yapısıyla karşılaşırız. Ancak, Çin kaynaklarındaki Türklerin dişi kurttan türemeleri, en eski atalarından birinin on tane karısının olması ve doğan çocukların aile ismini annelerinden almaları gibi efsanevi izler ile baş ve Türk hatundan doğan evladın tahtta oturabilmesi durumları, Türklerde ana-erkilliğin de söz konusu olabileceğini hatıra getirmekir.
Sayfa 44
Necdet Cura
@NecdetC·Bir kitabı okumayı düşünüyor
Antep Harbi’ne Yeniden Bakmak
Antep Harbi’ne Yeniden BakmakHasip Saygılı
9/10 · 6 okunma
Necdet Cura
@NecdetC·Bir kitabı okumayı düşünüyor
Türkistan Rusya ile Çin Arasında
Türkistan Rusya ile Çin ArasındaBaymirza Hayit
7/10 · 4 okunma
Reklam
Yaygın bir biçimde Altın Orda olarak bilinen Cuçi'nin varislerinin toprakları o dönemde bu isimle anılmazdı. ''Altın Orda'' kavramı 16.yüzyılda Rus vakanüvislerin bu topraklara Zolotaya Orda(Altın Kamp veya Altın Saray) adını vermelerine dek kaynaklarda yer almadı.
Sayfa 398
İlhanlı Devleti Bir İslam İmparatorluğu Muydu?
Gazan, hem iyi bir askeri önder hem de iyi bir idareci olarak tarihte ender görülen kişilerden biriydi. İlhanlıların bu iki özelliğe de şiddetle ihtiyacı vardı. Gazan, sistemin çöktüğünü fark etmişti, ancak bunu fark eden ve belki de destekçisi olan diğer kişilerden bile daha devrimciydi. Gazan, İlhanlıları bir İslam imparatorluğuna dönüştürdü. Kaynaklar onu sufiliğe eğilimi olan bir Sünni gibi tasvir etseler de o, özellikle Ali'nin ailesine önem veriyor ve Şii mezhebine de sempati besliyordu.
Moğolistan'ın Ötesi
Moğolistan bozkırlarında Hıristiyanlar ve hatta Budistler de vardı, ancak en yakın Müslüman topluluk Orta Asya'da bulunuyordu ve Altay Dağları'ndan doğuda Amu Derya Irmağı'na dek uzanan Karahıtay İmparatorluğu'na (1131-1213) tabi durumdaydılar.
Sayfa 47 - Kronik Kitap
İlkel bir din olan Şamanizm'de dinin kurallarını ve inançlarını belirleylen, merkezi bir kutsal metin bulunmazdı. Hıristiyanlık, İslamiyet ve diğer dinlerin aksine Şamanizm'de her şeyin bu geçici dünyadan daha iyi olacağına yönelik aşkın bir ahiret inancı yoktu.
Sayfa 42
Beyazid'in İran şahına sığınması, onu sadece uluslararası bir rekabet dolayısıyla Tahmasb'ın oyuncağı yapmamış, aynı zamanda bundan istifade etmek isteyen herkesin iştahını kabartmıştı.
Sayfa 172Kitabı okudu
385 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.