Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Advocatus Diaboli

Advocatus Diaboli
@Nomadian
Co-founder of WOSS Academy Interested in Agricultural Economics, History of Economics and Rural Sociology. Classic Liberal
Video İçeriği Üreticisi
Konya Food and Agriculture University-Department of Economics
Konya
Konya, 1 Nisan 2000
91 okur puanı
Şubat 2020 tarihinde katıldı
Harcama Coşkusu
Harcama coşkusu. İnsanların siyasi, ekonomik ya da sosyal ortamda gelişmeler ne olursa olsun, premium ürünleri satın almayı sürdürmeleri bizi şaşırttı.
Sayfa 14 - Akakçe
Reklam
Batı hukuku Hint veya Sünni İslam hukukundan daha fazla rasyonalize edilmişti. Bu geleneklerden hiçbiri, örneğin tüm dini fetvaları toplayıp kendi içinde tutarlı hale getiren Gratianus gibi birinin varlığına şahit olmamıştı.
Aşık insan, duyuları tam aksini söylese de "ben" ile "sen"in bir olduğunu iddia eder ve hakikat buymuşçasına hareket etmeye de razıdır.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Ruhlar insan şekline bürünmeden önce de bedenlerden ayrı olarak vardılar ve düşünme yetisine sahiptiler.
Sayfa 114Kitabı okudu
İktidar Süresi ve Yenilik
İktidarın yaşı arttıkça ve iktidar sürekliliğini korudukça, eskiden yapılmış yeniliklerin anılarını ve bunların gerekçelerini de siler; çünkü her yenilik ve değişim yeni bir değişim beklentisine de yol açar ve bir sonraki yeniliği kolaylaştırır.
Reklam
Carthaginian Peace of Germany For World War One
For a peace of magnanimity or of fair and equal treatment, based on such "ideology" as the Forteen Points of the President, could only have the effect of shortening the interval of Germany's recovery and hastening the day when she will once again hurl at France her greater numberst and her superior resources and technical skills
Sayfa 29 - Karbon KitapKitabı yarım bıraktı
Situation of the Laboring Society Before WW1
on the one hand laboring classes accepted from ignorance or powerlessness, or were compelled persuaded, cajoled by custom, convention, authority, and the well established order of society into accepting, a situation in which they could call their own very little of the cake that they and nature and the capitalists were co-operating to produce.
Sayfa 18 - Karbon KitapKitabı yarım bıraktı
Uygarlık Ölçülebilir mi?
Dünya'da bazı toplumlar diğerlerine nazaran daha ilerdedirler, daha rahat yaşamaktadırlar, insanlığın ortak kültürel mirasına diğerlerinden çok daha fazla olumlu katkıda bulunmaktadırlar. Bu toplumlarda hayat, diğerlerine nazaran daha iyidir. Bu farklılığı da ben tek bir nedene bağlayabiliyordum: Bazı toplumlar, her ne sebeptense diğerlerine nazaran daha başarılı bir kültür geliştirmişlerdir. Bu kültürel farklılık çok bariz bir şekilde toplumların yaşam düzeylerini belirlemekte ve kaderlerini tayin etmektedir. Kültürlerini geliştirebilen toplumlar, yaşam şekil ve düzeylerini de geliştirebilmektedirler.
“1770 yılında, yani İngiliz kaşif Cook’un Avustralya’yı keşfettiği yılda, İstanbul’daki Fransız elçisi,, Osmanlı vüzerasını Rus Baltık Donanması’nın Osmanlı Donanması’na saldırmak üzere yola çıktığı konusunda ikaz etmişti. Bizimkiler de Efendim Akdeniz nasıl olsa kapalı bir denizdir. Dolayısıyla Baltık donanmasının hareketi bizi tehdit edemez diyerek tedbir almamışlar sonunda Ruslar gelerek Çeşme de Osmanlı donanmasını imha etmişlerdi.”
Sayfa 603Kitabı okudu
Peki "Hiçbir delil-i mantıkiye istinad etmeyen bir takım ananeleri, akideleri" nasıl değiştirecektik? Bu konuda "akılcı bir gelenek kuramına doğru" başlıklı makalesinde Karl Popper, geleneklerin de akılcı eleştiriye açılmasının önemini vurgulayarak, geleneğin açık bir toplumda, gözlem ışığında eleştirilmesi gerektiğini söylüyor. Örneğin, gelinin mutlaka bakire olması gerektiği geleneği, kız ve erkek gençleri evlilikten önce her türlü cinsi temastan men eden bir yasadır. Halbuki evlilik ideal halde bir ömür boyu sürmesi beklenen bir birlikteliktir. Bu birlikteliğin tek bağı cinsiyet olmamakla berabe, cinsiyetin, hele erken yaşlardaki büyük önemi inkar edilemez. Bu nedenle henüze evlenmemiş gençlerin cinsiyet konusunda tecrübe edinmeleri önemli olduğu gibi, cinsi ihtiyacın biyolojik bir ihtiyaç olması nedeniyle, çeşitli nedenlerle evlenmek istemeyen veya evlenemeyen insanları da cinsi ilişkiden mahrum kılmak doğru değildir. Genç kızları evlenene kadar bakire tutma geleneğinin önünü kesebilmek için yasa dışı veya yasal çareler üretilmiştir. İslam toplumlarının bazı kesimlerinde uygulanan ve bugünlerde Türkiye'de ciddi bir tartışma konusu olan mut'a nikahı bunlardan biridir. Benzer tedbirlerin alınamadığı yerlerde, bekar olmak mecburiyetleri olan mesela bazı Katolik din adamlarının kendilerine din terbiyesi almaları için emanet edilen küçük çocuklarla cinsi ilişkiye girdikleri çok ender olmayan suçlar arasındadır.
Sayfa 488Kitabı okudu
Reklam
Bir Türk Devi, Bir İngiliz Devi ve Bir Burs Programı
Fikir ve devrimlerinin bazılarını eleştirdiği Atatürk ise bizzat onun Kars ve Ardahan üzerine artan üzerinde artan Sovyet tehdidine karşı milletvekili olmasını istedi. Köprülü kabul etti ve Atatürk'ün 1935'te gördüğü tehlike İkinci Dünya Savaşı'nda karşımıza dikilince Büyük Önder'in kendinden beklediği rolü, bilim adamlığından tek kuruş taviz vermeden oynadı ve Stalin'in öne sürdürdüğü düzmece bilimsel delilleri tek tek çürüttü. Bu Sovyet diktatörünü o kadar kızdırmıştı ki, Köprülü onun emriyle Sovyet Bilimler Akademisi'nden atıldı
Sayfa 472 - İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
Geleceğe bakış
Türkiye’de doğa bilimlerini ciddi anlamda ilk kez Atatürk ile başlatmak mümkündür. Akılcılık, doğa bilimi kaygısı ve anlayışına yönelik kurumlar onun zamanında kuruldu. Biz ne yazık ki, bu kurumları memura iaşe temin eden yapılara dönüştürdük ve bunlar politikacılarımızın kötü niyetli kullanımına hedef oldu, yaralandı. Türkiye’de yöneticiler ne yazık ki doğa bilimcileriyle konuşamıyorlar. Böylelikle deprem, seller, heyelanlar ve kuraklık Türkiye’nin başına daima dert oluyor. Bunun da en önemli nedenlerinden biri, Türkiye’de 1950’lerden sonra üniversitelerdeki eğitim sisteminin çökmüş olmasıdır. Çünkü Türk üniversitelerinde belli bir kalite kontrol mekanizması geliştirilememiştir. Bunun sonucu olarak da, Türk insanı başta söylediğimiz 10 ya da 20 yıllık gelişim sürecinden faydalanamayacak gibi gözüküyor. Bizim toplum olarak evrene bakışımız hala metafizik. Atatürk bunu değiştirmek için kendini parçaladı, kendi ömrünü feda etti. Onun 57 yaşında ölmesinin nedeni içkiden falan değildir, Atatürk kahrından öldü. Millete aklını kullanmayı, kendi sorumluluğunu almayı öğretmeye çalıştı.
Sayfa 398 - İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
Bilgi Üretimi
Bilgi üretimi genellikle daha önce üretilmiş bilgilerin değiştirilmesi yoluyla olur... bazen bilgi dediğimiz şeyden memnun olmayabiliriz: Ya gerçeği yansıtmadığı kanısındayızdır, ya da yansıttığı gerçekten hoşlanmamaktayızdır. O zaman bilgiyi değiştirmek için elimizden geleni yaparız. İlk halde doğru olmadığını sandığımız bilgiyi elimizden geldiğince gerçek bilgi haline dönüştürmeye çalışırız. İkinci halde de doğru olduğunu bildiğimiz bilgiyi bir yalana tahvil etmek için uğraşırız. Fakat her iki halde de bilgiye ihtiyacımız vardır.
Sayfa 198 - İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
Romalılar zafer peşinde koşarken acımasızca kararlıydı ve bedeli mağluplar için ürkütücü olabilirdi. Romalı tarihçi Tacitus'ta bir kabile şefi şöyle der: "Romalılar bir çöl yaratır ve buna barış der."
Artık bundan böyle insanlığın sınır tanımayan vektörel bir hız ile ileriye doğru mu gidebileceği yoksa daha önce tasarlanmamış bir gelişime ya da mutluluk ve sefalet arasında ebedi bir dalgalanmaya mı mahkum olabileceği ve hatta her bir çaba sonrasında ise hala istenilen/arzu edilen hedefe ölçülemeyecek bir mesafede mi kalınacağı, tartışmalardaki en büyük sorunu teşkil etmektedir.
276 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.