İşitme ve görme duyuları, acılar ve hazlar onu rahatsız etmediği sürece ruh daha iyi düşünür.Bedeni hiç dikkate almadan ve mümkün olabildiğince onunla iletişime geçmeden, hatta ona hiç temas etmeden tamamen kendi içine çekilerek varlıklar hakkındaki bilgilere ulaşır.
— Gerçekten de öyle.— O hâlde filozofun ruhu bedeni açıkça hor görür, ondan uzaklaşmaya çalışır ve kendisiyle baş başa kalmak ister.
Platon
— Ya bedene ait olan bütün öteki hazların, sence böyle bir adamın gözünde herhangi bir değeri olabilir mi? Örneğin değerli elbiselerle ayakkabılar ve bedenle ilgili bütün diğer süslemeler, kullanmak zorunda bırakılmadıkça ilgisini çeker mi?
— Gerçek filozoflar böyle şeylere değer vermez sanırım, dedi Simmias.
— Demek ki, böyle bir insanın bedeniyle ilgilenmediğini ve mümkün olabildiğince ondanuzaklaşarak ruhuna yöneldiğine mi inanıyorsun?
— Evet öyle.
Platon, Sokrates'in Savunması.
14- Câbir b. Abdullah’tan (r.a.) rivayet edildiğine göre Resûlullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur: “Kendinize beddua etmeyiniz, çocuklarınıza beddua etmeyiniz, mallarınıza da beddua etmeyiniz. Dileklerin kabul edildiği zamana denk gelir de Allah bedduanızı kabul ediverir.” [Müslim, Zühd, 74; Ebû Dâvûd, Vitir, 27, H.no: 153