Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Mehmet ŞirinBaba

Mehmet ŞirinBaba
@SIRINBABA01
İstanbul Üniversitesi - Felsefe
11 okur puanı
Nisan 2023 tarihinde katıldı
Sarsıcı olan,insanların çirkinliği değil,fikirsizliği.
Sayfa 154 - Yapı Kredi YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Bazı kişiler sadece konuşma ihtiyaçlarını tatmin etmek için kötülük yaparlar.Konuşmaları,salonlardaki sohbetleri,bekleme odalarındaki gevezelikleri odunu çabuk tüketen sobalara benzer;onlara çok yakacak gerekir ve yakacak malzemeleri de çevrelerindeki insanlardır.
Sayfa 214 - Cilt-1Kitabı okudu
Tasavvur Olarak Dünya
$1 "Dünya benim tasavvurumdur."Bu, yaşayan ve idrak eden her varlık için geçerli bir hakikattir. Lakin yalnızca insan, üzerine düşünerek bu hakikati soyut bilince taşıyabilir. Ve eğer bunu yaparsa o kişide felsefi basiret başlamış demektir. Artık ona, güneşle değil sadece güneşi gören gözle, toprakla değil sadece toprağı hisseden elle tanışıklığının olduğu; kendisini çevreleyen dünyanın yalnızca bir tasavvur olduğu; yani dünyanın sadece başka bir şeye -tasavvur edene- bağımlı olarak var olduğu açık ve şüphesiz hale gelir.
Sayfa 69 - DOĞUBATI

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Hepimiz dar görüşlüyüzdür ve genelde meselenin bir yönünden fazlasını göremeyiz; görüşümüz, onunla bağlantılı her şeye genişletilemez. Sanırım bu kusuru taşımayan insan yoktur. Görürüz, ama kısmen; biliriz, ama kısmen bu nedenle, bu kısmi görüşlerimizden hareketle doğru sonuca ulaşamıyor olmamız şaşırtıcı değildir.
Sayfa 40 - FolKitabı okudu
frıedrıch nıetzsche
Ahlaklılık, dünyadaki diğer her şey kadar "ahlaksızdır"; ahlaklılığın kendisi bir ahlaksızlık şeklidir. Bu görüş büyük özgürleşmeyi beraberinde getirir. Nesneler üzerindeki çelişki yok edilir ve bütün olayların bağdaşıklığı (homojenliği) korunur.
Sayfa 217 - Say yayınlarıKitabı okudu
Reklam
Felsefe ve Yöntemi Üzerine
gerçek anlamda felsefe yapmak için ruhun-dimağın hakiki manada serbest olması gerekir. Herhangi bir amacın peşinde olmaması dolayısıyla irade tarafından yönlendirilmemesi, fakat bōlünmemiş dikkatini sezgisel kavrayış dünyasının ve kendi bilincinin öğrettiği şeye vermesi gerekir. Halbuki felsefe profesörlerinin akıllarında kişisel çıkarları ve avantajları ve bunlara götüren şeyler vardır; onların ciddi oldukları nokta burasıdır. Bu sebepten ötürü bunca aşikar şeyi göremezler; aslında felsefenin sorunları onların akıllarına bile gelmez.
Sayfa 15 - Say yayınlarıKitabı okudu