Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Ayşe

Ayşe
@TNayse
* Okumak ,devam eden en güzel huyum.. * Bu Çağın Şahidi * Bilmeye Cesaret Ediyorum ~Yeşile ve inceliğe hayran.. Kitap,Müzik, Film/Dizi’ye dair .. #42785460
“Saliha bir kadının diğer kadınlara göre misali, siyah kargalar içindeki beyaz karga gibidir. Kötü kadının misali ise, dışı süslü, içi harap olan ev gibidir.”
Taberani(8/238) Metalibu Aliye(1636) Deylemi(6452) Gazali İhya(2/46) Nesai İşratun Nisa(s.316 no;390)
Reklam
Eski Ahit'in ya da Yeni Ahit'in Manastırlar ve benzeri yerlerde kısa pasajlarının tercümeleri dışında, hiçbir Arapça tercümesi yoktu*. İbn İshak'ın, Muhammed'in hanımı Hatice'nin yeğeni Varaka b. Nevfel'in bir hristiyan olduğu ve kitapları bildiği ifa­desi, yalnızca Süryanice'de Eski Ahit'in bir kısmını okuduğu ya da kendisine okuttuğu anlamına gelir..
Athanasius'a göre Mesih'in faaliyeti iki yönlüdür. Günahkar beşeriyet adına ölüm cezasını kabul etmesi ve daha önemlisi, kendisiyle insan tabiatının bozulmaz olduğu ve ölümden sonra diriltildiği tanrısal Söz'ün lsa'ya enkarnasyonudur. Beşeriyetin kurtuluşunu gerçek­leştirmek için zorunlu olduğuhdan lsa hakikaten öldü; ancak onun bedeni Söz'le (logos) bir olduğundan artık, bozulmaya tabi değildi, bu yüzden, üçüncü gün diriliş gerçekleşti. Mesih'in be­ deniyle bir 9lmaları sayesinde hıristiyanlar, bu bozulmazlığı ya da ölümsüzlüğü paylaşırlar. Athanasius'un öğretisini özetleyen bir cümlesi vardır: "Mesih bizi tanrısal kılmak için bedenlendi". Bu düşünce çizgisinde, antik Mısır'ın ölümle ve ondan kurtul­mayla meşgul oluşunun hıristiyanlaştmlışmı görmemek mümkün değildir.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Temel inanç formülasyonlarının kabulü
İnançta tam bir uzlaşım, Hıristiyan cemaatinin birliği için temel kabul edildiğinden, Büyük Kilisenin doğu kısmının Ortodoks Kilisesi olarak tanınması tesadüfi değil­dir. Batı kısmı ise, daha çok kilisenin Katolikliğiyle yani, bütün. dünyada kilisenin birliği ile ilgilidir ve bu gerçek, havarilerden alınan hiyerarşinin otoritesinin kabulüyle devam ettirilecektir.
Ortodoksi
Grek kültürü, ruhun ger­çek, insan bedenini ise, yalnızca bir vasıta kabul edildiği düalistik bir insan (human person) anlayışıyla karakterize edilirdi. Grek düşüncesinde bedenin (soma), ruhun (sema) mezarı oldu­ğu bu yüzden de, gerçek hayatın yalnızca ruh bedenden kurtul­ duğunda başlayacağına dair bir gelenek bile vardı.
Reklam
Fevkaledenin fevkinde bir nasihat… Bayıldım ifade şekline ..
Okur, bir çakıp bir sönen ışık altında yürümüş gibi, ayrıntılara dikkat etmeli ve ipuçlarını, gözden kaybolmadan önce, not etmelidir. Kitabın bölümlerinin her birinde okur, tıpkı empresyonist bir romanda olduğu gibi, tüm karmaşıklığı ve teferruatıyla, aydınlık ve loş köşeleriyle, henüz tanıştırılmadığı bir aktör kalabalığının ortasında, isimlerin, yerlerin ve özgeçmişlerin yumak olduğu bir sahneyle karşı karşıya bulur kendisini .
Sözlerin Katli ..
Bilgi edindik. Edindiğimiz bilgiden sonra, haftalar geçti, aylar geçti. Bebeler öldü . Artık ölecek bebe kalmamıştı, karlar eri­yip yollar açıldığında. Bir gün, güneşli bir gün, at sırtında bir ebe, katır sırtında bir sağlık memuru köye geldiler. Öğ­retmeni buldular. ‘Bir dilekçe göndermişsiniz, çocukları aşı­lamaya geldik.’ Ölüleri de aşılayacak mısınız? diye sordu öğretmen. Açalım mı mezarları ?
Yeni Mottomuz :)
“Yolcu, her gün yolunu yitirirsen, artık eski yolu­nu bulmaya çalışma, yeni bir yol ara kendine. "
Dost seçer gibi kitap seçmek ..
Kitapları da dostlarını seçer gibi seçmeli kişi, öyle değil mi? Ben öyle yaparım. (Yeniden kendine döndü, seve­cen görünüşüne kavuştu.) İşte size on dost gibi on kitap ver­dim, dedi. Bakarsınız, karıştırırsınız, anlarsınız, seversiniz ya da kaldırıp atarsınız, unutursunuz.
Reklam
Kim olduğunun bilincine varmalı ..
Yaşamak, yaşamayı sürdürebilmek için kişiliğini bulmak zo­rundasın.
Çünkü anlamak bir ortak dil gerektirir. Ortak dil ise, ortak yaşam / ortak bilgi /ortak birikim / ortak düş kimi yerde, ortak düşüş demektir. Ortak değilse bile, yakın / benzer / gibi.
Düş ile gerçek ara­sında bir ayrım yoktur; düş gerçeğin kendisidir.
Bilinçten silip atmak , bilinçli bir ahlaki seçim sayılırken bastırma, kabul edilmeyen kararlardan kurtulmayı amaçlayan oldukça düşük ahlaklı bir eğilimdir. Bilinçten atmak, kaygıya, çatışmaya ve ıstıraba yol açabilir fakat asla sıradan bir nevroza neden olmaz. Nevroz, yasal acı çekmek gibi bir şeydir..
1.522 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.