Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Yasemin

“Non sufficit orbis.” “Dünya yeterli değil.”
Reklam
O halde ne yapmalı? Machiavelli ve Berlin’in hafif bir varoluşa sahip olmaları fayda sağlamıştır, çünkü cevapları aynıdır:Endişelenme. Çelişkilerle yaşamayı öğrenin. Berlin, Machiavelli’nin “ıstıraptan eser göstermediğini” belirtiyor ve kendisinin de öyle olmadığını ifade ediyor: “Ankoritler” her zaman “erdemlerini çölde uygulayabilirler”, “şehitler ise ödüllerini ahirette alacaklardır.” Machiavelli “kamu işleriyle ilgilenir; güvenlikle, bağımlılıkla, başarıyla, şanla, güçle, dinçlikle, cennetteki değil yeryüzündeki saadetle; geçmişle olduğu kadar bugünle ve gelecekle de ilgilenir; hayali bir dünyayla değil gerçek dünyayla ilgilenir.”
Genel olarak , “korkulmak sevilmekten daha güvenlidir.” Çünkü sevgi, “ insanlar kötü olduğu için her fırsatta kırılan bir yükümlülük zinciriyle, oysa korku, sizi asla terk etmeyen bir ceza korkusuyla tutulur.” Bununla birlikte, zulümler -böylece şok ve dehşet mantığı- gecikmeden uygulanmalı; faydalar ise “daha iyi tadılabilmeleri için” yavaşca dağıtılmalıdır. Bu yüzden bir prens ne zaman iyi olmayacağını öğrenmelidir:Zamanlama her şeydir.
Sayfa 121 - MachiavelliKitabı okuyor

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
İnsanın seçimleri kutuplar arasında yer alır, ancak hiçbir formül bu seçimlerin ne olması gerektiğini ortaya koymaz. Her “öldürmeyeceksin” ifadesine karşılık Augustine kutsal metinlerde tam tersi davranışlara dair övgüler bulur.
“Biraz kahkaha, biraz eğlenmek uğruna zarar vermekten mutluydum (…) çünkü başkaları ‘Hadi!’,’Yapalım şunu,’ dediğinde kendimizi tutmaktan utanıyoruz.”
Sayfa 104 - Augustinus- İtiraflarKitabı okuyor
Reklam
Birkaç kişinin direnişi, Thermopylae’de olduğu gibi birçoğunun güvenini sarsmak için yeterli olacaktır.
Dar görüşlü Artabanus yakın ufukta o kadar çok şey görür ki karmaşıklığın kendisi düşmandır. İleri görüşlü Xerxes, yalnızca hırsların fırsat olduğu uzak bir ufuk görür: Yolu aydınlatan basitliktir. Artabanus fikrini değiştirmeye devam eder. Onun için sapışları ve dönüşleri -tıpkı Odysseus’unkiler gibi - eve geri dönmesini sağlamalıdır. Xerxes ise Hellespont’u geçmesiyle Akhilleus’a dönüşecektir. Geleceğin onun kahramanlıklarıyla ilgili anlatacağı hikayelerden başka vatanı olmayacaktır.
Ölüm hayatın bedeliyse neden hayatları unutulmaz kılacak daha düşük bedelleri ödemeyesiniz?
Berlin, entelektüel açıdan silinmez olmanın en iyi iki yolunu bulmuştu. Birincisi Delphik olmaktır, kahinlerin her zaman bildiği bir süreç. İkincisi, Ezopik olmaktır:Fikirlerinizi hayvanlara dönüştürün ve onları ölümsüzlüğe kavuşturun.
Xerxes, yalnızca büyük şeylere kalkışanları “tanrının şimşekle çarptığını”, buna karşın küçüklerin “tanrıyı harekete geçirecek kadar kaşındırmadığını” görmüyor mu?
Reklam
Biri ya da diğeri olmak zorundaydınız… Her ikisi birden olup aynı zamanda da mutlu olamazdınız. Veya etkili. Veyahut bütün.
Tilki pek çok şey ama kirpi tek bir büyük şey bilir.
“Eğer her şeyi hesaba katacak olursan […] asla bir şey yapamazsın. Cesur bir kalbe sahip olmak ve bize dehşet veren korkuların yarısına olsun katlanmak, tüm korkuları [hesaplamaktan] ve hiçbir acı çekmemekten daha iyidir… Büyük şeyler, büyük tehlikelerle kazanılır.”
“İnsan sadece ekmekle yaşayamaz” (Matta4:4); doğrudur. Güzellikle, edebiyatla, sanatla yaşarız. İlahiyle bir bağımız olmadan yaşayamayız ve güzellik ilahidir, çünkü yokluğunda hayat çok kısa, çok kasvetli ve çok trajiktir.
Sayfa 173Kitabı okudu
Kuralları izlemek bu aynı kuralların amacını baltalamıyorsa kuralları izleyin; baltalıyorsa ahlaki olduğu konusunda üzerinde anlaşılmış olana aykırı davranma riski alın.
2.674 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.