O sizin görmediğim, bilmediğim gözleriniz
Şiir sayfama bol bol bakarken
Belki bir noktada birden durarak, gürültüsüz
Gösterişsiz iki üç damlacık döker...
Ben bu umut ile hayatı uğurlamaktayım.
Adem şerr-i mahz ve vücud hayr-ı mahz olduğunu, ehl-i tahkik ve ashab-ı keşf ittifak etmişler. Evet ekseriyet-i mutlaka ile hayır ve mehasin ve kemalât, vücuda istinad eder ve ona raci' olur. Sureten menfî ve ademî de olsa, esası sübutîdir ve vücudîdir. Dalalet ve şerr ve musibetler ve masiyetler ve belalar gibi bütün çirkinliklerin esası, mayesi; ademdir, nefiydir. Onlardaki fenalık ve çirkinlik, ademden geliyor. Çendan suret-i zahirîde müsbet ve vücudî de görünseler, esası ademdir, nefiydir.
Zahiren vucudi gibi gözüküyor. Mesela hırsızlık yapıyor. Ama bir insanın yıllarca birikimini çalmış oluyor. Çalışıp kazanmak vucudi. Çalıp gasp etmek ademi oluyor.
Arabanın lastiğini tamir etmek vucudi,
Çivi sokmak ademi. Arabanın gitmesine engel çünkü.
Kumar oynamak ademi; adamın bir aylık çalışmasını 5 dakikada elinden haksız olarak alıyorsun.
Zahiren kumar oynamak vucudi gibi.. ama adem alemleri hesabına geçiyor.
Sonucunda ademe sebep olmuş oluyor.
Öğrenci kurallara uymadı kopya çekti, bi çaba sarfetti yüksek not almak için (vücudi gibi gözüküyor) ama sonucunda kimse aferin demez ona.
Kainattaki umumi kanunlara doğrudan uygun olmalı.