Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Belleğin yaşlanmasıyla kaçınılmaz olarak gerilediği inancı yanlıştır. Aslında, eski bilgi ve deneyimlerinizi anımsama kabiliyetiniz daha da iyileşebilir.
Reklam
Kişi anımsamayla her daim yalnızsa, o zaman her anımsama bir sırdır, gizdir.
Sayfa 20 - Pinhan YayınlarıKitabı okudu
Platonun erotik anamnezi (anımsama) olarak betimlediği devinim; nesneyi bir başka şeye ya da bir başka yere doğru götüren şey değil, kendi vuku buluşuna, kendi yer edinmesine, kendi İdeasına doğ­ru götüren şeydir.
Eğer düş görme uyanma tarafından bölünmezse, anımsama çok enderdir. Birçok insanın düşleri zorlukla anımsaması ya da hiç anımsamaması uykunun beynin etkinleştiği bu aşamalarında belleğin devreden çıkarılmasının bir sonucudur. Yakın tarihli anılardan sorumlu kimyasal dizgeler uyku esnasında beynin etkinleştirilmesiyle tamamen kapatıldıkları için, eğer beynin bu kimyasallara ulaşmasını yeniden sağlayacak bir uyanma gerçekleşmezse düşleri anımsamak güçtür.
Sayfa 26 - Dost Kitapevi Yayınları, Haziran 2012, Ankara
"Ama gitmek sıyrılmak, geride bırakmaktır. Savunmasız, çıplak, yaşayan varlığım ölü kabuktan sıyırmaktır. Ölü kabuğu atmak, geride bırakmaktır [ ... ] Ölü kabuk geçmiş değildir. Geçmişin de bir ölü kabuğu vardır, üstelik bu ölü kabuk da gelişir, kalınlaşır, tıpkı yaşayan her şey gibi büyür. Geçmiş kabuğun içinde canlıdır, nefes alır, bitmiş değildir, olmayı sürdürür, durmaksızın yeniden olur. Her anımsama ölü kabuğu soyma girişimidir, orada canlı olanı, yaşayanı, nefes alanı ele geçirme girişimi, hapsolmuş olanı salıverme çabasıdır. Belleğin kalınlaşan ölü kabuğunda bir tünel açmaya çalışmaktır. Böylece yalnızca geçmiş değil zamanın kendisi de orada öz varlığını serebilsin; kendini ölü olandan, ölü bir yılan gibi katılaşandan kurtarsın, her şeyi bir kez daha geri çağırsın, böylece orada yeniden yenileyici gücüne, özü olan unutuşun, durmaksızın kendini kendi üzerinde katlayışının sonsuz oyununa katılabilsin... "
Sayfa 82 - Metis YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Süleyman, Yeryüzünde yeni bir şey yoktur diye buyurur. Böylece nasıl Eflatun, bütün bilginin yalnızca anımsama olduğunu kurmuşsa; Süleyman da bütün yenilik, yalnızca unutuştur yargısını verir.
‘Anımsama bir buluşma şeklidir. Unutkanlıksa özgürlük!’
1.000 öğeden 981 ile 990 arasındakiler gösteriliyor.