Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Abdurrahman Şimşek

Abdurrahman Şimşek
@baysimsek
Onarılmaz ağrılarım babadan kalma Issızlığa boyanmış istasyondur hayatım
"Hayat herkesi yaralar ve sonrasında çoğu insan o yaralı yerlerinden güçlenir."
Ernest Hemingway
Ernest Hemingway
Reklam
"1) Görelilik sorunu: Tanrının varlığı tanrının tanımından bağımsız ele alınamaz. Tanrının ise farklı tanımları vardır. Tanrı kimine göre birdir, kimine göre birden fazladır; kimine göre maddeden oluşur, kimine göre tinseldir; kimine göre insanın yaşam işlerine karışır, kimine göre karışmaz. Birbiriyle çelişen bu tanımların hepsi doğru olamayacağına göre, bu tanımlardan hangisinin doğru olduğunu bilmemiz ve söz konusu göreli durumdan kurtulmamız için bir kanıta gereksinim vardır. 2) Kanıt sorunu: Oysa ortaya konan her kanıtın kendisi de bir kanıta gereksinim duyacağı için ve sonsuz sayıda kanıt ortaya koyamayacağımız için, başka bir deyişle, kanıt bulmak konususunda kendimizi bir sonsuz gerileme içinde bulacağımız için, tanrının varlığı konusunda bir kanıt geliştirmek olanaklı değildir. Tanrının kendi kendisini belirgin kılması ve bir kanıta gereksinim duymaması da iddia edilemez. Çünkü böyle olsaydı, tanrı konusunda farklı tanımlar ve tanrı bağlamında görelilik sorunu olmazdı." Sextus Empiricus
"Epikuros’un akıl yürütmesi özetle şöyledir: Tanrılar varsa, neden kötülük vardır? Tanrılar zayıf olduğu için mi, yoksa tanrılar kötü oldukları için mi kötülük vardır? Tanrılar zayıf oldukları ve kötülükleri engelleyemedikleri için mi kötülük vardır, yoksa tanrıların kendileri kötülük sıfatını da taşıdıkları için mi kötülük vardır? Bu akıl yürütme şöyle de özetlenebilir: Tanrılar her şeyin nedeni iseler, kötülüklerin de nedeni haline gelirler. Oysa kötü olmak tanrılara veya belli tanrılara özgü bir şey değildir. Eğer tanrılar kötülüklerin nedeni değillerse, her şeyin nedeni olamazlar. Tanrılar her şeyin nedeni değillerse, zayıftırlar. Oysa zayıflık tanrılara veya belli tanrılara özgü bir şey değildir."
Sayfa 15 - PropagandaKitabı okuyacak

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
"Antik Yunan filozoflarının, çoktanrıcı dine inanıp inanmadıkları konusuna gelecek olursak, filozofların büyük çoğunluğunun bu dine de inanmadıklarını söyleyebiliriz. Antik Yunan filozoflarının temel kaygısı, mitos anlayışından logos anlayışına geçmekti."
Sayfa 12 - PropagandaKitabı okuyacak
"Bazen travma yaşadığımızda zihnimiz, anılarımızı değiştirirdi. Benjamin bunun nedenini sordu, terapist de, 'Dayanmak için,' diye cevap verdi."
Alex Schulman
Alex Schulman
Reklam
Abdurrahman Şimşek
@baysimsek·Bir kitabı okumayı düşünüyor
Ateizm: Teori ve Pratik
Ateizm: Teori ve PratikTufan Çelebi
10/10 · 7 okunma
"Nereye gideceğini sormuyorum. Çünkü ikimiz de biliyoruz; gitmek gitmektir, neresi olduğunun önemi yok."
Mevsim Yenice
Mevsim Yenice
"Karşınıza bir şey çıkıyor ve sizi teslim alıyor, siz de kendinizi bırakıyorsunuz, artık hesap kitap yapmıyorsunuz, hiçbir şeyden çekinmiyorsunuz ve artık yarım kalan bir şeyle yetinmiyorsunuz, hiç düşünmeden, hiç kuşkuya kapılmadan, hatta ayrımına varmadan alıyor ve veriyorsunuz; tehlikeye gülerek, kendinizi unutarak bakıyorsunuz; takatten kesilen bir akıl ve yoğunlaşan bir ruhla ilerliyorsunuz…"
Lou Andreas-Salomé
Lou Andreas-Salomé
"el-Müseyyeb b. Dârim, Hz. Ömer’i elinde bir kamçı, başındaki başörtü düşünceye kadar bir cariyenin başına vurduğunu gördüğünü ve ona “Neden cariye hür bir kadına benzesin?” dediğini duyduğunu aktarmaktadır.” ...Cariyelerin tecavüze uğramasından da kimse şikâyetçi değildi. Sahiplerinin hakları bâki olduğu gibi, başkalarının cariyeleri ile yatmak da sahiplerinin engellemesi dışında bir müeyyideye tâbi değildi. Cariyeler bir mal gibi alınıp satıldığı gibi bir sex isçisi gibi pazarlanırdı. Sahipleri onları kısa ya da uzun süreli kiraya verebilirdi. Evine gelen misafirlerine odalık olarak ikram ederdi. İşte Ömer bu nedenle cariyelerin başörtüsü takmasını engellemiş, onlara bu konuda baskı uygulamış ve başörtüsü taktığı için tarihte ilk defa bir kadına şiddet uygulamıştır."
Sayfa 225 - e-bookKitabı okuyor
"Bütün hukuk sistemlerinde yalancı şahitlik yasaktır ve cezası vardır. Tabii ki yalancı şahitlik yaptığı kanıtlanırsa... Peki, sırf dört şahit olmaması o iki veya üç kişinin yalancı şahitlik yaptığının veya iftira attığının delili olabilir mi? Bir kişi bile görmüş olabilir. Siz hukuken bunu yetersiz bulabilirsiniz. İki, üç, dört şahit olmadan hüküm vermek yeterli olmaz diyebilirsiniz. Ama dördüncüyü tamamlayamadı diye o kişiyi iftiracı ilan etmek ve üstüne sopa atıp cezalandırmak hangi hukuka, hangi vicdana sığar. Allah’ın adaletine sığar mı, Allah böyle bir adaletsizliğe izin verebilir mi? Sadece bu ayet bile bu kitabın Allah’tan gelmediğini göstermek için yeterlidir."
Sayfa 223 - e-bookKitabı okuyor
Reklam
"Bir Yahudi kabilesiyle görüşürken kalkıp gidiyor, Cebrail geldi bana haber verdi, başıma damdan taş atıp beni öldüreceklerdi diyor ve onlarla olan antlaşmasını bozup savaş ilan ediyor. İyi de adamlar zaten senin Cebrail’den böyle bir haber aldığına inanmıyor; bu, nasıl geçerli bir gerekçe olabilir ki! Vehmediyor ve bunu gerekçe yapıyor."
Sayfa 219 - e-bookKitabı okuyor
4.363 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.