Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Canan Akan

Canan Akan
@cananakan
Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Sivas
Sivas, 1996
11 okur puanı
Nisan 2023 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
Evrende herkes için babalık kaygısıyla dolu ve kendisine bağlı olan her şeyi iyi sonuca götürmekle uğraşan bir güç bulunduğu kabul edilmez gibi görünüyor.
Sayfa 206Kitabı okudu
Reklam
Canlı ve ruh taşıyan varlıklarla cansız doğa arasında kurulması gereken ayrılığın zihinlere yerleştiği gün ilkel animizm varlığını kaybetti
Sayfa 205Kitabı okudu
Büyüye inanma insanın kendi kendine yapma gücüne sahip olduğu zekasına aşırı önem ve değer vermesinden doğmaktadır.
Sayfa 203Kitabı okudu

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Belli bir çağ da tamrılar ve dinlerin bulunmadığı açıl bir gerçektir, bu animizm çağıdır. O zaman dünyada insana benzet ruhlar kaynaşıyorlardı. Leş demons(cinler)Dış dünyamızı oluşturan objeler baştan başa bunlarla doluydular, hatta onlarla karışmışlardı. Fakat yardım ve koruma istenecek hiçbir evrensel yaratıcı hiçbir üstün varlık bilinmiyordu. Animizmin cinleri genel olarak insana düşman görünüyorlardı.
Sayfa 203Kitabı okudu
Tanrı bu Dünyayı aynı cezalar ve armağanlar sistemiyle yönetmektedir . Her bireye tanınan koruma ve mutluluk bireyin bu ahlak kuralları karşısında gösterdiği itaatle orantılıdır. Tanrı için duyulan sevgi insana benzerlerini ve doğayı tehdit eden tehlikelerle savaşma gücü veren büyük ilahi g tarafından sevilme gereksinimidir. Son olarak dua göksel irade üzerine doğrudan doğruya bir etki yapma olanağı verdiğinden insana güçlü tamrıya olan ilgiyi sağlar.
Sayfa 202 - TutkuKitabı okudu
Reklam
Yaratıcı Tanrı baba olarak adlandırılmıştır psikanaliz bunun vaktiyle küçük çocuklara görünmüş olduğu gibi muhteşem bir baba olduğu yargısına varmıştır.
Sayfa 201Kitabı okudu
Bir dişil tanrıya anıştırma yapılsa bile o daima erkek bir varlıktır. Bazı mitolojilerde erkek tanrı canavarlar düzeyine indirilen bir dişi tanrının yerini alır ve dünya tarihi bu şekilde başlar.
Sayfa 200Kitabı okudu
Neyse ki saldırgan dürtüler asla yalnız değillerdir her zaman erotik dürtülerle birleşmişlerdir ve insanlar tarafından oluşturulan uygarlıkta yatıştırıcı be koruyucu bir rol bu sonunculara düşmektedir.
Sayfa 139Kitabı okudu
Böylece varlığı kabul ettiğimiz içgüdüleri şu iki grubu ayırabiliriz onlardan daha büyük birlikler kurmak için daima çok daha canlı maddeler toplama eğilimi gösteren erotik dürtüler ve bu eğilimin karşısında yer alan ve madde ile inorganik hale dönüştüren ölüm dürtüleri. Erotik dürtülerle ölüm dürtüsünün yarışmasından ve çatışmasından ölümün sonlandırıldığı yaşamın olayları doğar.
Sayfa 135Kitabı okudu
Bu arada gizemli bir uyum varmış gibi sadizmin erkekliğe mazoşizmin ise kadınlığı sıkıca bağlı olduğu da dikkatinizi çekmiştir.
Sayfa 131Kitabı okudu
Reklam
Cinsel bir doyum sağlamaya yönelik olarak cinsel nesneye acı çektirmeye , kötülük yapmaya onu aşağılamaya sadizm ve insanın kendisine başkaları tarafından sürekli olarak eziyet edilme gereksinimi duymasına mazoşizm diyoruz.
Sayfa 131Kitabı okudu
Ben de yalnızca aşkla nefret arasındaki karşıtlığı belki de öbürüyle karışan karşıtlığı kuralsam olarak denetlemekten başka bir şey yapmıyorum . Bu inorganik dünya da fiziğin varlığını kabul ettiği çekme ve itmedir.
Sayfa 130Kitabı okudu
Ağız aşamasında süt çocuğunun beslenme tarzı sayesünde yaşarın bu döneminde cinsel faaliyet denilebilen oluşa egemen şehvet uyandırıcı şey ağız bölgesidir. İkinci aşamada sadik ve anal dürtüler görülür. Bunlar ağızda diş çıkması kaşların gelişmesi ve halka kaşların işleyişine egemen olma ile birlikte görülürler. Bu şaşırtıcı döneme ilişkin olarak dikkat çekici gözlemler yapılmıştır. Üçüncü aşama fallus dönemidir. Bu dönem süresince erkeklik organı ya da kız çocuğunda buna karşılık olan organ her iki cinste de göz ardı edilemeyecek kadar önem kazanır. Kesin organlanmaya ise üreme aşaması adını verdik. Bu ergenlikten sonra ortaya çıkan ve erkeklik organının ve çok zaman sonra kadınlık organının belirdiği aşamadır.
Sayfa 125Kitabı okudu
Şehvet uyandırıcı bölgeler arasında bu defa da üreme organları sorunu ortaya çıkar , onların kışkırtmaya elverişli oldukları hazzı cinsel diye nitelemek olanak dışıdır. Hazza karşı bu eğilimlerin hepsi cinsellik mekanizmasının kesin düzeni içine katılmaz : Aralarından kimileri kullanılmayanlar , ya bastırma ile ya da başka bir biçimde çıkarırlar.
Sayfa 124Kitabı okudu
Fobilerde bu iç tehlikenin dış tehlikeye döndüğü açıkça görünür ve dolayısıyla nevrotik korku görünüşte bir gerçek korku gibi hareket eder.
Sayfa 108Kitabı okudu
106 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.