Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Kifayetsiz zümre her daim çoğunluğu oluşturur. Neden? Çünkü -dediğim gibi - insanların çoğu ahmaklığa iman eder gönülden.
Sophokles, ki ne kadar övülse azdır, bu hakikate tanıklık edecek kadar yeteneklidir; bize bahşettiği olağanüstü ödül bilindiği üzere şöyledir: “Hayatın en saf mutluluğu cehalettedir.”
Reklam
Kasıtlı bir ilgisizlikle riyakarca davransalar ve halkın karşısında küfür kıyamet şeytanlaştırsalar da stoacılar da stoacılar bile hazzı dikkate almazlık etmezler; niyetleri bellidir: hazın bizzat daha fazla müptelası olabilmek için başkalarını konudan soğutmak. Fakat jüpiter aşkına! Bu şakşakçılar deliliğin tuzu biberi olan zevk ve eğlence katılmaksızın bana hayatının hangi evresinin hüzünlü, neşesiz , cazibesiz, yavan ve zahmetli olmayacağını söylesinler.
"Ahmak sokakta dolanırken rastladığı herkesi kendi gibi ahmak sanır."
Sayfa 108Kitabı okudu
İnsanlar kendilerine efendimiz diyerek saygı gösterince kendilerini tanrılara en yakın mertebeye ulaşmış hissederler
Zinhar yaşamamış birinin ölmesi de ne demek oluyor?
Reklam
Görmek ve duymak şölene katılmaz, zihin dans, kahkaha ve zevkle kendinden geçmezse, midenin enfes yemekler ve etlerle dolması neye yarar?
+1
Kendinden nefret eden bir kişi başka birini sevebilir mi? Kendi kalbi ile barışık olmayan birisinin başkalarıyla iyi geçinmesi mümkün müdür? Kendi kendisinden canı sıkılan, kendinden yorulmuş birisi içinde yaşadığı topluma mutluluk verebilir mi?
"Hafızası kuvvetli meyhane arkadaşından nefret ederim." işte ben onu "Hafızası kuvvetli dinleyiciden nefret ederim." diye değiştirmek isterim.
Sayfa 124
Aşk ne kadar kudretli ise cinnet o kadar mutlu olur.
Sayfa 122
Reklam
"Aşkın verdiği esriklik insanı en bahtiyar kılandır."
Sayfa 122 - esrik/sarhoş
..sanki ruhu bedeninden başka herhangi bir yerdedir.
Sayfa 118
"Gerçek mutluluğu alicenaplık getirir, dalaşmak değil."
Sayfa 111
..çünkü kitabe "tanınmayan Tanrı" için değil, "Avrupa, Asya ve Afrika'nın bilinmeyen, yabancı tanrıları" için yazılmıştı aslında.
Sayfa 110
Yani kıymetli olan saklanır, kıymetsiz olan ise öylece ortaya bırakılırsa, saklanmaması gereken bilgeliğin, saklanması gereken ahmaklıktan daha değersiz olduğu sonucu ortaya çıkmaz mı?
Sayfa 108
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.