Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Ertan Kürek

Ertan Kürek
@ertankurek
adana
adana, 1989
83 okur puanı
Ocak 2024 tarihinde katıldı
ZAMAN VE EDEBİ ESERLER
Edebi eserler, zamanda ortaya atılan vasıfsız ve düzensiz ilişkilerimizi yeniden an kavramlarında boyutsal bakımdan ortaya çıkarmaya yarayan farkındalık ilişkisini bizlere öğretmektedir. Evet ama zaman sorunları neden vardır? Yaratıcı bakımından zaman kavramı çok zaman önce ortaya atılan demolizasyon sonucu ortaya çıkmıştır. Çıkan ve kopan parçalar zamanı oluştururken, kısımlara ayrılan zaman anladığımız kadarıyla artık son bulmaktadır. Nedenleri açık ve nettir; Birincisi zamanda durumsal farkındalıklar tamamlanmaktadır. İkincisi; su sorunu çözülmektedir. Ve suyun yordamla ne ilişkisi var derseniz şunu söylemek isterim; Farkındalık, su kısımlarını an-zaman grafiğine bölen gıda ekzaktiriflerine açısal manada saplanmaktadır. Yani tükettiğimiz gıdalar yaratma formlarını etkilerken, uzun süre form açıları normsal alana kaymıştır. Saygılarımla...
Reklam
MATEMATİKSEL İLİŞKİLER
Matematikte seçimli ilişkiler ağında belirlenen nominal değişkenlik zaman sıkıntısını ortadan kaldırmaktadır. Matematiğin üç yapısı şu şekilde açıklanmaktadır; 1- Zemherinin yordam etkisi 2- Manasız form ilişkisi Tek anlamda açıklanmış matematiksel kuramlar bizlere seçimlerimizi nasıl yapacağımızı göstermektedir. Matematik ve formül çalışmaları şunu göstermiştir ki zamanın ne derece kullanımı konusunda başarılı olunmuştur? Sorusunu sorma gereksinimi duyulmuştur. Soru kısımları zamanı çözümlemek için vardır. Soru şu şekilde sorulursa sizler ne cevap verirdiniz? Üç ve dört sayısının bizlerin iç kişilik yapımıza uyan kısımlarını bilen durumda olduğu bilinmektedir. Peki bu sayılar nereden gelmiştir? Soru zor olsa da, faal sekimantasyon kısımsal düzeyler sayı kimliklerini kişilik varyantasyonlarına aktarma gereği duymuştur. Soruların hangi amaçla yazıldığı bilinen şu olacak ki, hangi sayının bilinmezliği açısal değer matematiğini ortaya çıkarmıştır? Açısal değer matematiği kanunların düzenlenmesi konusunu bizlere sunmaktadır. Kanun koyucu şahıslar açılar ve dizeler kısımlarını zor yapılı fizik kuramlarından mı almaktadır? Soru ve çözüm sizlere aittir. Saygılarımla...
UMRAN İLMİ KİŞİLİK VARYANTASYONLARI
Kişilik; teknik anlamda ifade tarzlarını bilen uçsuz bucaksız konuşma biçimleri arasından geçmiş zamanda ki tutarlılıktır. Tutarlılıkta kişiliğin ne önemi var derseniz ancak tek unsurların devamlı olarak uygunsuz ana denk gelmesinin önünü tıkamış olan konumda bulunmasıdır. Kişiliğin hangi dönemlerde ortaya atıldığını umran ilimlerinden bildiğimiz değişimlerden kaynaklanan riyakar formlardan yola çıkarak görmekteyiz. Umran'ın farzetlerine karşılık süreksiz matematiksel açıklamalar konumsal algılamamızı değiştiren yapıda olduğudur. Tutar ve tutarsızlık umran ilmini faaliyet dışına götürecek seçenek bırakmayan durumdadır. Sonuç olarak; Umran ilmi yarayış açısından matematiksel denklemleri nasıl anlayacağımızın yönünü bizlere göstermektedir. Saygılarımla...

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Karma
Karşımda duran gözlerin var bende Yaklaşan ânımızı bilen sözlerin var Değişen neyse sen O'sun Susan kimse ben O'yum. Anla artık benim gidişimi Ve de ki ansızın gidişin susuşun oldu Ve söyle sen bendesin utancın gölgesinde Sen gerçeksin her bitişinde.
Yaşamak
Halimizi bilen sensin hep buralarda Halden anlayan senin eserindim hergünlerde. Şuradan geçen utançları bir kenara bırak artık Buradan geçerken gelme yanıma Şu veya bundan dolayı alınma bana. Amalarda kaybol ve kaybolurken susuşun serinlesin tenimde Tutarken konuşmaları kaybolan zamana tut sevdanı Tut ki umut olsun tut ki aşk olsun sevgi olsun Sev ki beni en derinden sevda olsun...
Reklam
EPİSTEMELOJİ(BİLGİ FELSEFESİ)
Felsefe tarihinde bilgi felsefesi önemli yer almakla birlikte acabaları beraberinde getiren noktasal uç farkındalıklarını ele almıştır. Ele alınan tarihsel süreçler inanç ve gerçek kısmını tümevarım varlığıyla açıklamış akabinde ortaya atılan farksız geçişler bilgi olarak anlaşılır düzeyde olmuştur. Bilgi iki açıdan bilinebilir olmuştur. Birincisi diğer bilgi türlerinin farkındalığın ortamsal mekanizmalarına uygun aristo geçişlerinde teknik anlamda duyarsız olarak sağaltım çalışması yapmaktır. İkincisi duyarlı platon çalışmasının önünü tıkayan nedenleri bulmaktır. Platon ve Aristoteles farksız uç tekniklerini Arşimed'in sâde matematik kavramlarına harekat yaptıracak konumda olması onların lüzumlu pozitif psikolojiyi değişimsel anlamda karmaşık düzeyden alarak yönelim düzeyine dönüştürecektir. Aristo'nun konumsal açıları bilinmiş olsa da Platon'un uzak zamanlarda çıkacak insanlara diyeceği şu olmuştur; Bizler sizleri düşünecek halleri ortaya atan bireyleriz. Ancak sizler bizleri anmadan önce ölüm ve yaşamı bir bütün olarak görmeniz gerektiğini kendinizde bulmalıydınız. Evet, Aristoteles ve Platon ancak Lise tarzı yapılanmasını yürüme metodlarını kullanarak yapmış olacak ki, onların düşünce tarzları bizlere umut ışığı olmaktadır. Saygılarımla...
Üç Tarzı Siyaset
Başlık açısından bakıldığında huzursuzluk veren ilk şeyin yönelim bazlı üç tarzı siyasetin haklı olduğu yönündedir. Üç tarzı siyaset, değişik açılardan şekilsiz alanlarda geçmiş olan uzaysal monteleme sistemini açıkça belirli etmiştir. Yusuf Akçura ve arkadaşları kitap yazımında sistem tasarımlarını yaparken belirli alansal formüller yazarak değişimlerin açık tehdit unsuru olmaktan çıkan yapısal analizlerini yapmıştır. Yusuf Akçura'nın üç tarzı siyaset kitabında belirli ettiği devamlı matematiksel formüller uzun süreli hafızalardan silinmeyecektir. Farklı bakış açıları geliştirdiği devlet modellemelerinde Akçura'nın süresiz fizik sistemini ele geçirmek istediği bilinmiştir. Saygılarımla...
MAHREM KONULAR
Mahrem konuların konuşulması içerisinde bulunduğumuz çağın en önemli konularından biri olmakla birlikte karışık duygu ve düşüncelerin devamlı olarak seçmiş olduğumuz cinsel içerikli konulara yönelmesini engelleyememektedir. Mahremlik ve haram şeylerden sakınmak huzur verici pozitif etkileri onulmaz gecelere tercih etmektir. Tercihlerimiz bizleri
Ortam
Kaç senden bana gelen huzur vardı? Kaç utanç vardı uygunsuz gecelerde. Senin bu hayat Benim bu dediğim yaşam Gel bana sende kalan ne varsa Gel karşıma desen sığmazım gönlüne Uyuyorum geceleri şuhedanın fışkıran sokaklarında Amaları taşıyorum aşkının en kor safında...
KISA TARİHE BAKIŞ AÇISI
Kısa tarihimizde bizleri umursamaz yapan o saklı gerçeklerin sıkıcı taraflarını görmeden edemezken, ne açıdan konulara uzak olduğumuzu bilmek tarihsel süreci etkisiz kılacak durumları ortadan kaldırmaktadır? Tarih; lüzumsuz konuları bir kenara bırakan geçmiş zamanda ortaya atılmış hal ve harekatları bir bütün olarak bizlere sunan görsel sanattır. Tarihle edebiyat ilişkisi karşımıza çıkan sonuçsal farkındalığın huzursuz teminini detaylı bir şekilde ortaya koymaktadır. Sonuç olarak tarih, içsel mekanizmaları devreye alan huzur versede kısa tarihin devamlı olarak iyi yönde değişmemize yol açacağı kaçınılmaz bir gerçektir. Saygılarımla...
Reklam
FARKLI SEÇİMLER
Tek anlamda artık geçenle ve kalanla uğraşmayacak olan kendimizin öteki farzetleri bir kenara bırakan durumda olduğu bilinmiştir. Farzetler matematiksel açıklamaları seçmiş olduğumuz değerlere bağlanacak sözel çağrışım yapan tarzda olacaktır. Düşünce, iki açıdan bilinmiştir. Birincisi; sayısal aklın temeli olan nöronal artışlar düşünceyi olağanca
EDEBİYATIN İLK FELSEFİK YAZIMI
Edebiyatın karmaşık kısımları bilinen aşk üçgenlerini çözmüş, bağlı bulunduğu felsefe konularına kararlı yapıda bağlanmıştır. Aşk; sevginin içsel huzur getiren vasıflarını gören tarafta yer alırken, sevgi ve aşk ikilisi edebiyatın en derin uğraş alanı olmuştur. Edebi eser vermek bizlere sunulan açık görü tarzlarına vâkıf seçenek bırakmayan normları zor ve kolay olacak biçimde gösteren farklı dereceli açıların benzer yönlerine uygun düşmeyecek durumda olması gerektiğidir. Gerek edebiyat gerek sanat normsal dengeleri kullanan gerçek birey özelliklerini utanç kısmından çıkararak faal alana dönüştürecek model olma özelliği sunmaktadır. Matematiğin edebiyatta kullanılması edebi eserlerin fiziksel sisteme göre uygulanabilmesinin önünü açmıştır. Fizik; Aristo ve Platon yapılanmalarını edebiyatın zor sanat kısımlarına aktaran kararlı ve tam içsel mekanizma içeriğinde bulunan konumlama tekrarlarını Aristoteles sisteminin üç açı farkına bölümüyle bulunmuştur. Aristo ve Platon, Sokrates'in savunmasında bilinen zamanların en derin felsefik görüşü olan Tam tümevarımla ütopyanın edebiyatı nasıl etkilediğini göstermek istemiştir. Platon ve Plotinos, tekrar eden şaşırtıcı ve atrasyon gösteren formsal alanı iyi kullanarak zaman sorunlarını edebiyatın iç denge kısmında kullanmıştır. Herhalde zaman sorunları ortadan kalkmasa da, Platon ve Plotinos zamanın aktriktif yapısını çözerek hiç söylenmeyecek sözleri bizim zamanımızda bulunan harekât dizelerine uygulanmasını sağlamıştır. Saygılarımla...
İNSANIN VARLIK AMACI
İnsanın varlık amaçlarından birisi de çok uzun süredir bilinen tarihten eski bir alıntı olan zaman tekliğiyle alakalı olduğuydu. Zaman; değişim ve dönüşümler için kullanılan tekilsiz ve çoğulsuz uzayın derinliklerinde bulunan farklı iki tip montoryaran adlı iki çeşit ansal ve bazsal bozomları koruduğu için vardır. Zamanın görece kavram açısından
80 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.