Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Kahramanın yolculuğunun üç evresi şunlardır; ayrılış, serüvene giriş ve geri dönüş. Genç erkek evinden ayrılacak, bir serüvene dalacak ve olgun bir kahraman haline gelip başkalarına ilham veren bir yol gösterici olarak geri dönecektir. Kahramanın yolculuğu kendi sıradan dünyasında_yuvasında başlar. Burası kahramanın yolculuğunun başlangıç ve bitiş noktasıdır. Bu sıradan dünya aynı zamanda kahramanın birincil yol göstericisi ile_kahraman'ın babasının kendi ya da mecazi temsili_ilk karşılaştığı yerdir. Kahramanı yolcunun ilk evresi, serüvene çağrıdır. Bir şekilde bir çatışma kahramanı sıradan dünyasından çıkmaya ve serüven dünyasına girmeye çağırır. Serüvene çağrı genel olarak haberci figürünce yapılır yaygın haberci figürleri yol göstericilerle bağlantılı, yol göstericilerin kendileri, kutsal fikirler ya da tanrıdan mesaj getirenler olabilir. Kahramanın yolculuğunun 2 evresi, çağrı'nın reddedilmesidir. Kahramanın kendini davaya adamadaki isteksizliği, önemli yaşam tercihleri ya da geçişleri ile yüz yüze kaldıklarında herkesin yaşadığı evrensel korkuları gösterir. Çoğu kez isteksiz kahramanı harekete geçirmek üzere tehlikeyi ya da riskleri artırmak gerekir. Yolculuğunun 3 evresinde Kahraman, doğaüstü güçlerden yardım alır. Silah ya da güç kaynağı doğaüstüdür, Çünkü bu, kahramanın kimliği ve motivasyonu ile yakından ilişkilidir. Doğaüstü yardım kahramanı tinsel, duygusal ve psikolojik güç katar.
40 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.