Gönderi

104 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
Sodom yıkıldıktan sonra bilmem kaçıncı kez okudum Midas’ı. Hala “Hoşça Kal Komşum, Hoşça Kal Sevgilim” öyküsüyle sarsılıyorum. İki erkeğin aşkını anlatan en iyi kurgulardan biri, James Baldwin’in Giovani’nin Odası ile birlikte düşünüyorum. “Bırakın Şair Afrika’ya Gitsin” öyküsü favori öyküm, Roberto Bolano şairlerini çağrıştırdığı için mi bu öykü bu kadar özel, yoksa biçimine duyduğum hayranlık mı? “Ou va le monde” öyküsünün adını aldığı şarkıyı dinledim, olmayan fransızcamla şarkının sözlerinin Ahmet’in karakterlerini yansıttığını söyleyebilirim. Ahmet’in karakterleri ötekiler; eşcinseller, göçmenler, çocuklar, hayvanlar… Yaşam inadı olan tiplemeler. Mücadele bir varoluş biçimi karakterinde. https://1000kitap.com/ahmetosimsek Kıbrıs’lı bir yazar, kökleri Türkiye’de. KKTC vatandaşı da olsa bir göçmen. Var olmayan bir ülkenin var olan bir karasakal* vatandaşı. Güney’e geçmesi yasak. Öykülerde bu trajikomik duruma da epey değiniyor. Kıbrıs kültürü ekseninde yazılmış öyküler, bir de Kıbrıs masalı anlatıyor. Alegorik yönünü de çok beğendim. Ahmet ikinci kitabı Midas’da daha cüretkar geldi. Yeni teknikler deneyen, daha rahatsız edici konulara değinmekten çekinmeyen bir yazar bu kitapta. Fabl, oyun, masal gibi Farklı türler de var. Üstelik konu - biçim uyumunu mükemmel yakalamış. Öyküler bir o kadar bizden bir o kadar farklı. Bu arada Midas adını Ahmet’le birlikte koyduk demiştim değil mi:) İsterim ki çok okunsun, umarım okuru bulur *Kıbrıs’ta Türkiyeli göçmenlere karasakal deniyor.
Midas
MidasAhmet Şimşek · İthaki · 202321 okunma
·
328 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.