Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gönderi

İlim,nefsini ve Rabbini bilmesidir.Kibri izale için bu iki şeyi bilmek yeter.Kul kendisini bildiği zaman, her şeyden âdi ve her şeyden mahrum olduğunu anlar.Bu anlayişda olana yaraşan, tevâzudur.Kul Rabbini de bildiği takdirde,kibriyalık ve azametin yalnız O bin şanı olduğunu idrak eder,anlar. Rabbisinin ululuk ve azametini bilmesini izah babında söz çok fazla uzar.Çünkü mükaşefe ilminin son haddidir.Gerçi nefsini bilmekte de söz uzar,fakat tevazu u teninde faydalı olan kısmini anlatalım Bu hususta da Kur an ı Kerim'den bir ayet yeter zira basiret sahibi olanlar, geçmiş ve geleceklerin ve ahiretin ilimlerinin Kur an ı Kerim de olduğunu bilirler; Ayeti Celile : قُتِلَ الْاِنْسَانُ مَٓا اَكْفَرَهُۜ ﴿١٧﴾ 17 - Kahrolası (inkârcı) insan! Ne nankördür o! مِنْ اَىِّ شَيْءٍ خَلَقَهُۜ ﴿١٨﴾ 18 - Allah, onu hangi şeyden yarattı? مِنْ نُطْفَةٍۜ خَلَقَهُ فَقَدَّرَهُۙ ﴿١٩﴾ 19 - Az bir sudan (meniden). Onu yarattı ve ona ölçülü bir şekil verdi. ثُمَّ السَّبٖيلَ يَسَّرَهُۙ ﴿٢٠﴾ 20 - Sonra ona yolu kolaylaştırdı. ثُمَّ اَمَاتَهُ فَاَقْبَرَهُۙ ﴿٢١﴾ 21 - Sonra onu öldürdü ve kabre koydu. ثُمَّ اِذَا شَٓاءَ اَنْشَرَهُۜ ﴿٢٢﴾ 22 - Sonra, dilediği vakit onu diriltir. (Abese 80/17-22) Bu ayeti celile insanın hilkatine,neticesine ve arada geçirdiği safhalara işaret etmiştir.İnsan bunlara bakmalı ki,ayetin manasını anlasın.İnsanın evveliyati yokluk,yani hiç bir şey değildi.Uzun zamanlar yoklukta idi.Hatta yokluğunun başlangıcı bile yoktu.Yokluktan daha adî bir şey olur mu?Kadim olmakta böyledir.
·
17 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.