Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

》İşte insan,, ruhunun bedende mutasarrıf olması, Hak Teâlâ'nın âlemde mutasarrıf olması misalidir. Alemin bekası Hakk Teâlâ^ ile kâim olduğu gibi,.insanın bedeni de, ruh ile kaimdir. Âlemin eczâsı-na bakılınca, eflâk, anasır ve mevâlidin [türevlerinin] şekilleri, hâlleri ve renkleri çokluğundan nihayetsiz göründüğü, halbuki Allahü Teâlâ'nın vahdânıyyet-i zâtına göre hepsi bir Hakimin kudreti altında ve hükm-i tasarrufunda fiillerin, sıfatların ve isimlerin aynaları olduğu gibi, cismin eczasına bakılınca, kemik, sinir, damarlar ve onların şekil, hâl ve fiilleri çok fazla görülür. Halbuki hepsi, bir ruhun hükmü altında olan organlar, hisler ve kuvvetlerdir. İşte bellidir. Eğer Hakk'm hidâyeti erişir de, bu sıfatların çokluğu içinde Zâtını bulursun ve Hazret-i İbrâhim aleyhisselâm ve yerin melekûtunu gönülde, basiretle görürsün. Zira aramak ve Rabb'ini bilmek, ancak gönül âleminde hâsıl olur. Nefsi tanımaya kavuşan, Hakk'ı bilmeye erişir. Nitekim, -Nefsini bilen Rabbini tanır», remzi bu mânâyı anlatmaktadır. Zira insanın rûhu cilâlı bir ayna olup. onunla gönül tecelli yeri olur. Eğer sen beden zulmetinden geçip, kalp safâsını bulursan, aşk nûru ile dolup, vahdet âlemine gelirsin ve Hakk'ın âşinâsı olup onunla kalırsın.
·
1 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.