Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gönderi

%6 (25/381)
·
Puan vermedi
Selamun Aleyküm... Bu kitaba inceleme yaparken, 3 başlık altında inceleme yapmak istiyorum. 1. başlık adı altında kitaba başlarken ki olan bakış açım. 2. kısımda kitabın ortasında ki ve 3. olarak da kitabı bitirdiğimdeki bakış açım olacak. O halde başlayalım... Birinci bakış açısı; Sözlerime başlamadan önce şunu belirtmek istiyorum; Eğer haklı bir dava için mücadele ediyorsanız ve davanızın temelleri güçlüyse hiçbir şey sizi korkutamaz. Bu benim inandığım inanç(İslamiyet) içinde, özellikle Türk olmanın verdiği asillikte bunu gerektirir. Yani eğer haklı bir dava üzerine çalışıyorsan, tek başına bile olsan, ölümle bile tehdit ediliyor olsan amacın uğruna can vermeyi göze alırsınız. Halbuki sayın Arsel bey her hainin kaçtığı gibi(Fetö vs.) ABD’ye kaçıyor. Niye çünkü öldürülmekten korkmuş, baskılara maruz kalmış. Işte senin savunduğun dava bu kadar çürük ve temelsiz ki, davanı savunmak yerine, sana inanan insanları arkanda bırakıp kaçıyorsun. Ben şahsen ne yapıma ne de vicdanıma sığdıramazdım böyle bir şeyi. Her ne kadar benim peygamberime olmayacak hakaretlerde etse, iftiralarda atsa, her ne kadar ‘muhammed’ diye hitap etse de; ben onun gibi seviyesizlik yapmayıp ‘Sayın Arsel’ hitabını kullanmak istiyorum. Bunu da belirttikten sonra konuyu biraz daha açalım... Şunu da üzülerek belirtmek isterim ki; Sayın Arsel, sizin bildiğinizin ötesinde bir yaratıcının varlığına iman etmiş fakat kitabında ki(kur’an) olumsuzluklar aklına yatmamış gibi bir izlenim vererek 3 tane kitap yazmış. Ne gerek vardı ki! Yaratıcının olmadığına dair bir delil getir, yaratıcının olabileceğine dair de bütün delilleri çürüt kökten hallet. Ne diye yıllarını verip Kur’an-ı çürütmeye çalışıyorsun sonuçta inanmadığın yaratıcının tahrif edilmiş kitabı.[Kitabın okuduğum 30 sayfasına kadar -Kur’anı- Muhammed yazdı demiş.] Bu bile ironi çünkü yaratıcı yoksa kitap halihazırda beşer kelamı oluyor yani. :) Demek tartıştığı şey -Kur’an’nın- yaratıcıya mı yoksa beşere mi ait olduğu algısı. İnce detayı anlayabilenler yazıyı okumaya devam edebilir, anlamayan varsa da yorum yazamazsın çünkü kapalı.:) Mesela; ben bir ateist arkadaşla tartıştığımda, Kur’an’ın mucizeliğine dair bir delil gösterdiğimde otomatik olarak şunu söylüyor. “Ben yaratıcıya(Allah’a) inanmıyorum doğal olarak da kitapta(Kur’an) yazılanlara da inanmıyorum bana ondan örnek verme” Ama söz konusu olmadığına dair delil getirme çabaları olduğunda çok rahat Kur’an-ı kullanabilmeleri ya da kullanmaya çalışmaları çok gülünç bir durum. Eğer bir kişi Kur’an-ın açığı olduğunu düşünüyorsa, Kur’anı eleştiriyorsa, Muhammed uydurdu diyorsa bu onun yaratıcıyı kabul etmiş ancak yaratıcının kitabında anlaşılamamış gibi bir durumu ortaya koyuyor. Yaratıcıya inanmıyorsan ne diye kitabıyla uğraşasın senin için zaten yaratıcı yok. Bütün vaktini olmayan(!) bir yaratıcının olmayan(!) bir kitabıyla niçin harcıyorsun. Özgürsün işte seni kısıtlayan bir din yok. Git eğlen hayatını yaşa... Sayın Arsel bey’de bu bağlamda, 3 tane “Kur’an’ın eleştirisi” adlı kitap yazmış ama yokluğuna dair bir kanıt getirememiş. Şuan sorsam ki, “Yaratıcının olmadığına dair delilin nedir?”diye. Kur’an’dan örnek veremez çünkü Kur’an zaten olduğunun delili, sahibiliyet yaratıcıya ait zaten. Bu bağlamda Kur’an’ı eleştiriyor olması yaratıcının olup olmamasının delili değil, Kur’an’ın beşer ya da Allah kelamı olduğu bulvarına sürükler ki bu da başka tartışma konusu olur. Bunda ki amaç olsa olsa algıyı başka yöne çekip, ‘yokluğuna dair delil olmadığı’ gerçeğini örtmek istemesindendir. Bakın burası çok önemli; önce halletmemiz gereken “Allah var mı yok mu?” ispatını yaptın ve varlığını kabul ettin o zaman olaya şu saray[#70012039] örneğindeki gibi bakmak lazım. Işte biz o zaman Kur’anı tartışabiliriz. Onun haricinde bir yaratıcıya inanmıyorsan ve ispatlamışsan olmadığını o zaman olmayan bir yaratıcının olmayan bir kitabını tartışmak manasız. O zaman bende dinden çıkayım, Kur’an’da anlamadığım yerler var diye. Anlamadığımız yerler illaki olacak, bu bizim o an için o manayı kavrayacak derecede hazır olmadığımızı gösterir belkide. Bakın arkadaşlar yukarı da linkini verdiğim saray örneği çok önemli. Onun mahiyetini kavrarsak olaylara daha objektif bakabiliriz. Biz yaratıcı problemini çözüp saraya girdikten sonra Kur’anın içindekiler doğru veya yanlış diyebiliriz. Zira sarayın 99 kapısı kapılı olması, (1 kapısı açık kapıdan) saraya girilebileceği gerçeğini değiştirmez... 23.04.2020
Kur'an'ın Eleştirisi 1
Kur'an'ın Eleştirisi 1İlhan Arsel · Kaynak Yayınları · 1999155 okunma
··
607 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.