Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
İnsanın kendi kendini suçlamasının keyif veren bir yanı vardır. Kendi kendimizi suçladığımız zaman başka birinin bizi suçlamaya hakkı kalmadığını düşünürüz. İnsanın ruhunu suçluluk duygusundan arındıran şey itiraf etme eyleminin kendisidir; günah çıkartan rahip değil. Dorian mektubu bitirdiğinde kendini bağışlanmış hissediyordu.
Sayfa 112
Daha şimdiden değişmişti; değişmeye de devam edecekti. Altın yaldızları solup grileşecek, pembe beyaz gülleri solacaktı. İşlediği her günaha karşılık güzelli- ğine bir leke düşecekti. Ama resimdeki figür asla günah işlemeyecekti; değişse de değişmese de onun gözünde bir vicdan abidesi olarak kalmaya devam edecekti. Dorian karar vermişti; bundan böyle nefsine hâkim olacak, asla şeytana uymayacaktı. Bir daha Lord Henry'le görüşmeyecek, ilk kez Basil Hallward'ın bahçesinde duyduğu, imkânsız şeyleri arzulamasına yol açan o zehirli fikirlerine kulak tıkayacaktı.
Sayfa 107
Reklam
Umarım benden bıkmazsın, seversin herkes önce sevdiğini söylerdi umarım sonra bırakmazsın. Söyledikten sonra ağzıdan bir laf çıktıktan sonra hele bir de inandırıcılığı varsa benim inanasım deli gibi kanacağım sevilmeye hasretle kaldığım zaman gelmişse, Yapamıyorum demezsin olmuyor demezsin senden önce başkası vardı seninle de onu unutma
Çünkü bir insanı etkilemek ona kendi ruhunu vermektir. Etkilenen kişi artık kendi fikirleriyle düşünemez, kendi tutkularıyla yanıp tutuşamaz hale gelir. Sahip olduğu erdemler bile gerçek değildir artık. Günahları bile ödünçtür; günah diye bir şey varsa tabii. Artık bir başkasının müziğındeki bir yankıdan, kendisi için yazılmamış bir rolü oynayan bir oyuncudan ibarettir. Oysa yaşamın amacı kendi kendini geliştirmek, tekâmül etmektir. Dünyaya gelme sebebimiz özümüzün farkına varmaktır. Bugünlerde insanlar kendilerinden korkar oldu. Görevlerin en ulvisini, kendilerine karşı olanı unuttular. Hayırseverler hayırsever olmasına, açları doyurup yoksulları giydiriyorlar. Gelgelelim kendileri çırılçıplak, ruhları açlıktan kıvranıyor. Cesaret denilen şey insan- lığı çoktan terk etmiş. Belki de hiç cesur olmadık. Ahlakın temelindeki toplum korkusu, dinin sırrı ise Tanrı korkusu: İşte bizi yöneten iki şey. Yine de..."
Sayfa 22
Sabır iyi bir vasıftır, doğru, ama sabrın açgözlülük yüzünden yitirilmesi günah değildir. Çocukları parçalayan kurtlara karşı silahlanmak günah değildir.
Sayfa 78 - Koridor Yayıncılık, 1.Baskı, NE MUTLU TÜRK ÜM DİYENE!Kitabı okudu
"Artık kendi hakkımda başka zamanlarda olduğu gibi kötü düşünmeyeceğimi biliyor musunuz? Artık, belki de, hayatımda suç ve günah işlediğimi, bu yüzden bu hayatın bir suç ve günahtan ibaret olduğunu düşünerek daha fazla hüzünlenmeyeceğimi biliyor musunuz?"
Reklam
O gelsin üstümü örtsün
Eski bir magirus bulsam girip içine ağlarım Ne yana dönsem karanlık bu ne biçim cumartesi İçimde bir gölge Bilmiyorum neyin lekesi Soğuk Ve yorgunum
Bir şey yapmak günah olabilir. Lakin düşünmek öyle değil…
Sayfa 72 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları 12. BasımKitabı okudu
İnsanlar “kötü” yü anlamak ister. Beyhude bir istektir. Kötülük gökkuşağı gibidir. Ne kadar yaklaşırsan o kadar uzaklaşır. Kötü anlaşılamadığı için kötüdür ya zaten! Ortaçağ Avrupa’sında eşcinsellik de köpek pozisyonu da günah değil miydi?
Sayfa 106Kitabı okudu
"Umutsuzluk, erişilmesi olanaksız bir şeyi amaç edinmenin bedelidir. Bunun bağışlanamayacak bir günah olduğunu söylerler. Ama dürüstlükten yoksun ve kötü olanlar, hiç işlemezler bu günahı. Çünkü hep bir umudu kalır kötülerin. Onlar, derecenin sıfır noktasına varıp, yüzde yüz başarısızlığa uğradıklarını hiç kavrayamazlar. Cehennemlik olma yeteneği, ancak iyi niyetli insanların yüreğinde bulunur her zaman."
Reklam
Əgər biri səni tərk edibsə onsuz da nifrət edirsən,yox əgər birini itirmək sənin öz günahındırsa,onda öz günahkarlıq hissin səni o qədər boğacaq ki,bu ağırlıqdan qurtulmaq üçün onda günah axtarmağa çalışacaqsan..”Elə dünəndən razı imiş ”, “o saat kimisə tapıb”, “vecinə də deyilmiş”, “hər şey yalan imiş” pərdələri asacaqsan gözlərinə.Və özünü rahatlatmağa çalışacaqsan.
Yalnızca tek bir günah vardır; o da hırsızlıktır. Onun dışındaki bütün günahlar, hırsızlığın bir çeşitlemesidir...
Tezkiye ve terbiyeden maksat önce nefsini temizlemek, onu şirk, günah, nifak, cehalet, kötu duygular ve her türlü pislikten temizlemek, sonra da onu Allah'ın emirlerine itaat edecek bir programa alıştınp terbiye etmektir. Onu takvalı olmaya sevk etmektir. Onu kontrol altına almak, onu ibadete, salih amele ve İslam'ı yaşamaya boyun eğen bir hale getirmektir. Yani İslamı iradeyi onun üzerinde ha kim kılmaktır.
Geri199
1.500 öğeden 1.486 ile 1.500 arasındakiler gösteriliyor.