Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Kevser Karaman

Sabitlenmiş gönderi
Allah ve Resulü bir işe hükmettiği zaman, inanmış bir erkek ve kadına o işi kendi isteklerine göre seçme hakkı yoktur.Her kim Allah'a ve Resulüne karşı gelirse apaçık bir sapıklığa düşmüş olur. Ashab 33/36
Reklam
Kevser   Karaman
@kevkar·2023 okuma hedefini ekledi.
2023 OKUMA HEDEFİ
0/50 kitap - %0 tamamlandı
Henüz kitap okumadı
50 kitap
0 sayfa
0 inceleme
4 alıntı
Kevser   Karaman
@kevkar·Bir kitabı okumaya başladı
Konuşma Sanatı
Konuşma SanatıGerd Ammelburg
0/10 · 0 okunma

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Kim bir kötülük yapmaya niyetlenir de onu yapmazsa Allah ona niyetlenip yapmadığı kötülük sebebiyle sıkıntı, üzüntü verir.Bu onun kefareti olur. Hazreti Ayşe herhangi bir kul bir kötülük veya günaha niyet eder yahut onu kendi kendine söylerse Allah onu dünyada hesaba çeker o kişi korkar üzülür sıkıntısı artar fakat niyetlendiğini yapmadığı kötülük gibi bunlardan ona bir şey isabet etmez demiştir. Rivayetlerden anlaşıldığı kadarıyla kişi bir kötülük veya günah işlemeye niyet edip bunu yapmazsa niyetinin karşılığını üzüntü sıkıntı ve korku olarak dünyada görecektir.
Reklam
Kitabı sana o indirdi onun bazı ayetleri muhkemdir ki Onlar kitabın anasıdır Diğerleri de müteşabih birbirine benzeyen sonucu tam bilinmeyendir kalplerinde eğrilik olanlar fitne çıkarmak uyardığı sonucu uğrayıp belalı belalarını bulmak için onun müteşabih ayetlerinin ardına düşerler .Oysa onun tevili uyardığı sonucun ne zaman gerçekleşeceğini Allah'tan başka kimse bilmez. ilmde ileri gidenler ona İnandık hepsi Rabbimizin katındadır derler Sağ ol sahiplerinden başkası düşünüp öğüt almaz Kur'an ilimleri kapsamında değerlendirilen müteşabih konusu tabelinin aktardığı rivayetlerde de yer almaktadır. Müteşabih hususunda Kuran'ın en önemli ve temel vurgusu Ali İmran suresindeki ayettir.Hz Aişe Bu ayeti Hz Peygamber'e dayanarak Resulullah ayeti okuduğu ve müteşabih ayetleri tutup muhkem ayetleri bırakmak suretiyle Kur'an'la mücadele etmek isteyenleri gördüğünüzde Allah'ın işte kalplerinde şüphe bulunurlar sözüyle kastettiği insanlar onlardır onlardan sakının buyurdu .Ayrıca Hz Aişe mevzuyu biraz daha açarak onların ilimde bilgi sahibi olmaları muhkemine ve müteşabine iman etmelerinden tevini bilmemelerinden idi demektedir.
Hz Ayşe'nin evlilik yaşının o günün Arap topluluğunda bir problem olarak görülmemesi Ayrıca Hz peygambere karşı olanlar tarafından dahi herhangi bir şekilde söz konusu edilmemesi onun yaşının küçük oluşunu ispatlaması anlamına gelmemektedir Zira o dönem topluluğunda küçük yaşta evlenmek bir adet olabileceği gibi evlenen herkesin küçük yaşta olduğunu söylemekte isabetli değildir. Dolayısıyla Hz Peygamber Hz Ayşe İle Küçük yaşta evlenmediği için de muarızları tarafından böyle bir konu gündeme getirilmemiş olabilir.
ilgili kaynaklardaki rivayetleri incelemiş ve onun evlenme yaşının daha büyük olması gerektiği sonucuna varmışlardır onların tespitine göre Hz Aişe evlendiği zaman kaynakların gösterdiğinden 10 yaş daha büyüktür ablası Hz Esma 595 yılında doğmuş olup Hz Ayşe'den 10 yaş büyüktür bu bilgiyi dikkate aldığınızda Hz Aişe'nin 605'te dünyaya geldiğini ve hicretten hemen sonra evlendiği evlendiğinin ise 17-18 yaşa tekabül ettiği görülmektedir.Biz de her iki tarafını ortaya koyduğu fikirleri ve bu konudaki rivayetleri inceleyerek bazı kaynakların bildirildiğini aksine onun evlendiği zaman 18 yaş civarında olduğu kanaatine varmış bulunuyoruz.
240 syf.
10/10 puan verdi
·
1 saatte okudu
Tarihin Tahrifi
Tarihin TahrifiSıddık Korkmaz
10/10 · 8 okunma
1.106 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.