Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Aslında bu dünyada beni kim seviyor? O. Tüm kederlerimi kim teselli etti? O. Tüm umutlarım kime bağlı, şaşkın bakışlarım hep kime yöneliyor, kanayan yüreğim kimden destek alıyor? Ona, ondan, hep ondan...
İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okuyor
"Hoşça bak zatına kim zübde-i alemsin sen, Merdüm-i dide-i ekvân olan ademsin sen!" (Şeyh Galip, 1757-1799) “Ey insanevladı! Kendine saygıyla/hürmetle yaklaş; çünkü sen kâinatta yaratılmışların özü/göz bebeği olan insansın.”
Reklam
"Ölmek! Ah! Hayır," diye haykırdı, "bunca yaşanmışlıktan, bunca acıdan sonra ölmeye değer mi? Ölmek, eskiden, yıllar önce bir karara vardığımda güzeldi ama şimdi gerçekten sefil yazgıma yardımcı olmak anlamına geliyor. Hayır yaşamak, sonuna kadar mücadele etmek, elimden alınan mutluluğa yeniden kavuşmak istiyorum! Ölmeden önce cezalandıracağım cellatlarım ve belki de kim bilir ödüllendireceğim dostlarım olduğunu unutuyorum. Ama ölürsem beni burada unutacaklar ve zindanımdan sadece onun gibi çıkabileceğim."
İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okuyor
…kim olursa olsun bir adamın kaprislerine katlanmak bana göre değil.
İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okuyor
Sevgim acıyor Kimi sevsem Kim beni sevse
Sayfa 87 - Yapı Kredi Yayınları
Divan Şiiri
Ey nihâl-i işve bir nev-res fidânımsın benim Gördüğüm günden berü hâtır-nişânımsın benim Ben ne hâcet kim diyem rûh-i revânımsın benim Gizlesem de âşikâr etsem de cânımsın benim.
Ey işveyle salınan, bir taze fidanımsın benim Gördüğüm günden beri hatırımda iz bıraktın Su gibi akıp giden ruhumsun benim dememe ne hacet Gizlesem de, açıklasam da canımsın benim.
Reklam
TERKİB-İ BEND'LER...
Daha fikrî ve tasavvufî olan Tercî-i Bend'e göre Terkib-i Bend, kolay anlaşılır, çok ustalıkla nazm edilmiş hikmetli sözlerle doludur. Neredeyse her beyti, halk arasında atasözü gibi bilinir ve sık sık tekrar edilir. Yalnız, Divan edebiyatında, bu Terkib-i Bend'lere başlarken, ilk bend, bir gelenek olarak içkiden, badeden, meyhaneden filân bahsederek nazm edilir. Edebiyat tarihinde mevcut bütün terkib-i bendler böyledir. Onu için Ziyâ Paşa'da terkibe başlarken: "Sâkî, getir ol bâdeyi kim, mâye-i candır" diyor ve ilk bendini: "İç bâde, güzel sev, var ise akl-ı şuûrun, Dünya var imiş, yâ kî yoğolmuş, ne umurun" diye bitiriyordu. Bu insanlık dışı lâfların, sonraki on bir benddeki yüksek ve hikmetli fikirlerle alâkası yoktur. Ama işte an'âne belâsı bunları yazdırıyor...
Sayfa 337 - 2.Kısım, (Kahire, Ezher'de Okuduğum Yıllar), -Müderris Yozgatlı İhsan Efendi-, Terkib'lerin Girişi ve âki Bey'in Meziyeti, Kaynak YayınlarıKitabı okudu
"SORUN YOK" DİYEREK SORUNLARI YOK EDEN ADAM
Murat Menteş bir sabah korkulu düşlerden uyandığında, başucunda bir hamamböceği buldu. Böcek çemkirdi: "Uyan! Uyku hapını almamışsın!" "Emrah? Sen misin?" "Benim ya! Kim olacaktı?" -"İnsan 'Uyku hapını al' diye uyandırılır mı? Şaşkın mısın?"
Divan Şiiri
Şeb'i yeldâyı müneccimle muvakkit ne bilir Mübtelayı gama sor kim geceler kaç saat
Büyükbabam neredeyse yetmiş yaşında ve geçirdiği son felçten sonra ayağı biraz aksıyor, ağzı da biraz çarpık. Ama o çarpık ağzıyla bile hâlâ bir sürü doğru dürüst şey söyleyebiliyor! En azından ağzı yerinde olan birçok insandan daha aklı başında konuşuyor.
Geri199
1.000 öğeden 991 ile 1.000 arasındakiler gösteriliyor.