Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Adem ile Havva Her Yerde

Mineke Schipper

Adem ile Havva Her Yerde Gönderileri

Adem ile Havva Her Yerde kitaplarını, Adem ile Havva Her Yerde sözleri ve alıntılarını, Adem ile Havva Her Yerde yazarlarını, Adem ile Havva Her Yerde yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Havva: "Beni seviyor musun?" Adem: "Başka kimi sevebilirdim ki?"
Erkeklerin kadın cinsine duy­dukları korku, Lilith ve Havva karakterlerinin baştan çıkarma ve lanetlenme betimlenmesiyle ortaya çıkar.
Reklam
Karısı yaratılmadan önce Ademin Cennette mutlu olduğu ka­bul edilir çoğunlukla. İyice benimsenmiş bir kilise görüşüne göre, Martin Luther eğer yılan ilk olarak Adem'e yönelseydi, "Ademin galip geleceğine inanırdı. Adem yılanı ayağıyla ezecek ve şöyle diyecekti: 'Kes sesini!' Ancak Talmut ve Mid­raştaki hikayeler kadının sadece üreme amaçlı yaratılmadığında da hemfikirdi: "Eşi olmayan bir erkek mutsuz, neşesiz, uğursuz, hu­zursuz ve kefaretsiz, hayatı olmayan bir insandır.''
Kitab-ı Mukaddes ve Kuran'la son bulmayan Adem ile Havva hikayeleri, sözlü gelenekten beslenerek daha ileri tarihlerde kayıt altına alınıyordu. Yahudi, Hıristiyan ve İslami bakış açılarıyla ku­şaklar boyunca mantıklı ve mantıksız, bilge ve yüzeysel bir yorum çeşitliliği oluştu. Şu sorulara cevap arıyorlardı: Cennet nerede? Adem sünnet edildi mi? Adem ile Havva'nın göbek deliği var mıydı? Cennet Bahçesi'nde seviştiler mi ya da sadece Cennet Bahçesi'nden kovulduktan sonra mı seviştiler? Şeytan Cennet Bahçesi'ne nasıl gi­rebildi? Havvayı ilk çocuğuna hamile bırakan şeytan mıydı? Hiç Cennet Bahçesi'ne geri dönmeye çalıştılar mı?
Adem eve geç geldiğinde Havva ne yaptı? Onun kaburgalarını saydı.
O erkeğin kaburgasından yaratıldı, erkeğe onu dövme hakkı verildi. Canı yanabilir fakat itiraz ederse erkek basitçe cevap verebilir: "Kendi kaburgamı dövüyorum."
Sayfa 274Kitabı okudu
Reklam
Cidde "ilk ata/kadın ata" anlamına gelir ve on ikinci yüzyılda şehirdeki bir mezar Havva'nın gömüldüğü yer olarak belirlendi. Bazıları Adem'in de oraya gömüldüğünü söyler. Maalesef bu etkileyici yeri ziyaret etmek mümkün değil. Çünkü Suudi Arabistan hükümeti geçerli dini öğretiyi tehlikeye atabilecek yanlış yolda bir Hac faaliyetinden korkarak bölgeyi 1975'te betonla örttü.
Adem sakalını gördüğünde dedi ki: "Tanrım, bu da nedir? Ben cennetteyken bu yoktu." "Bu senin günahının bedeli" oldu yanıt. "Görünüşündeki değişiklik budur, böylece kadın ve erkek arasındaki farkı görebilirsin."
Bir Macar anlatısında, Havva'nın hiçbir şeyden, Adem'den bile korkmadığı belirtilir. Adem bundan hoşlanmadı. Havva'nın kendisinden çekinmediğine dair şikayette bulunmak için Tanrı'ya gitti. Ardından Tanrı ona dedi ki: "Git ve Dicle nehrinde kendini yıka."Adem yıkanmaya başlar başlamaz sakalı da uzamaya başladı. Hava onu görünce ilk kez şaşkınlık duydu: Kimdi bu? O zamandan beri, kadınlar erkeklerden çekinir.
Adem ile Havva'nın inançlı ve inançsız nesillerinin, her nerede olursa olsun birlikte barış içinde yaşamayı başardıkları ümit edilir; cennetin varlığı palavra olabilir.
Reklam
Bir gün Tanrı ziyarete geleceğini duyurdu ve Havva utanç duydu. Bu kadar çok çocuğun annesi olduğunu Tanrı'ya itiraf etmek istemedi. Bu nedenle dokuz yüz çocuğunu aldı ve onların beş yüzünü sakladı. Tanrı, Her şeyi Bilen Efendi, Havva'yı cezalandırmaya karar verdi. Ona sakladığı çocukları ortaya çıkarmasını emretti. Havva'nın kendisine gösterdiği dört yüz çocuğa soylarının sağlıklı, varlıklı ve mutlu olacağı sözünü verdi. Bununla birlikte, Havva'nın sakladığı beş yüz çocuk fakir ve mutsuz insanların ebeveynleri olacaktı. Ve işte böyle oldu: Bu dünyadaki mutlu ve zenginler Havva'nın Tanrı'ya gönüllü olarak sunduğu o dört yüz çocuktan gelir, oysa fakir ve mutsuz olanlar Tanrı'dan gizlemeye niyetlendiği beş yüz çocuğun soyundandır.
Sayfa 254 - Almanya ve Avustralya da anlatılan mitle “zenginlik ve fakirliğin kökeni”
320 syf.
·
Puan vermedi
Bu hikaye tarihin hatta zamanın ve ötesinin en kadim hikayesi. Her şeyin başlangıcı ve her şeyin sonu. Bu hikaye, Mansur'un En-el Hak'ı. İçinde yaratıcı gerçeği barındırdığı avazıyla sokak sokak dolaşması. Ve bu hikaye tarihte diri diri yakılanların, aforoz edilenlerin, taşlananların, katledilenlerin hikayesi. Adem. Topraktan Gelen.
Adem ile Havva Her Yerde
Adem ile Havva Her YerdeMineke Schipper · Ayrıntı Yayınları · 201531 okunma
Sözlü gelenek
Havva yaratılır yaratılmaz Şeytan ortaya çıktı. (İbrani) Havva emrettiği yerde Adem günah işlemeye başlar. (İtalyan) Havva yüzünden Adem Cenneti terk etmek zorunda kaldı.(Yemen)
Sayfa 271 - Ayrıntı YayınlarıKitabı okudu
...taşlaşmış fikirlerden nasıl kurtulunur?
Sayfa 270 - Ayrıntı YayınlarıKitabı okudu
Tarih boyunca hahamlar, papazlar, rahipler Hz Muhammed'in sahabeleri ulemalar ve diğer din alimleri, kutsal kitapların yetkili yorumcuları olarak görüldü...Havva'nın kaburgadan yaratılmasına ve itaatsizliğine atıfta bulunarak gitgide açık hale gelen cinsiyet hiyerarşisini pekiştirdiler. "Günah bir kadınla başladı ve onun yüzünden hepimiz ölümlüyüz" gibi söylemlere kolayca inanıldı ve bunlar hevesle aktarıldı.
Sayfa 270 - Ayrıntı YayınlarıKitabı okudu
75 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.