Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Ariflerin Mertebeleri

Abdulkerim el-Cili

Ariflerin Mertebeleri Gönderileri

Ariflerin Mertebeleri kitaplarını, Ariflerin Mertebeleri sözleri ve alıntılarını, Ariflerin Mertebeleri yazarlarını, Ariflerin Mertebeleri yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
98. Nazargah. Beht Nazargahı.
Allah kula bir tecelli ile tecelli eder ki, kulun aklı gider ve bilgisi yok olur. Hak'kın bulunuşunun nuru altında bağlarından kurtulmuş vaziyette şaşkınlık içinde kalır. Bu özel tecelli zati tecellidir. Bildiğin isimler ve sıfatlara bağlı değildir. Bu tecelli içinde bunlar derc olunmuştur ancak bağımsız bırakılmamışlardır. Bu meşhedde Allah'ın aklını koruduğu kişi büyüklerdendir. Ancak şaşkınlığa düşmüş olur.
Sayfa 170 - NefesKitabı okudu
45. Nazargah. Tezanduk (zındıklaşma) Nazargahı.
Hak Teala veliye özel bir tecelli ile tecelli eder. Bu tecellinin eseri, tecellinin egemenlik hükmü gereği velinin üzerinde belli olur. Bu yüzden onu bu halde iken bilen, gören ya da duyan herkes onu zındıklıkla itham eder. Cüneyd'in "Yetmiş sıddık onun zındık olduğuna şahitklik etmedikçe sıddık, sıddık olamaz" sözü bundandır.
Sayfa 96 - NefesKitabı okudu
Reklam
101. Nazargah. "İdraktan aciz olmak idraktır" nazargahı.
Bu nazargahta Cüneyd'e (r.a) nihayetten soruldu. Bunun üzerine Cüneyd "Başlangıca dönüştür" cevabını verdi. Çünkü kul yokluktan halk olunmuştur. Acizlik ise kula mülhaktır. İlahi kemalleri tahsil ettikten sonra acze ve yokluğa döndüğünde nihayet tarafına dönmüş olur.
Sayfa 175 - Nefes YayıneviKitabı okudu
47. Nazargah. Küfür Nazargahı.
Müvahhidin tevhidin hakikatine yükselişinde mutlaka küfür köprüsünden geçmesi gerekir. Aksi halde onun ulaşacağı bir tevhid yoktur. Kelime-i tevhide bakmaz mısın? Eğer kelime-i tevhidin ilk kısmında durursan küfür olur. Bu yüzden "la ilahe" deyip orada durmak doğru değildir. Bunun peşine hemen "illallah" eklemek gerekir. Şu durumda kelime-i tevhide ancak kelime-i küfürden sonra ulaşılır. Durum zahirde böyle ise, işin batını hakkında ne dersin? Zahir batının unvanıdır. Hüseyin bin Mansur el-Hallac'ın (r.a) bir dervişine "Allah sana küfrün sırrını açsın. Çünkü orada imanın hakikati vardır. İmanın sırrını da sana örtsün. Çünkü onda küfrün hakikati vardır." demesi bundandır.
Sayfa 99 - Nefes YayıneviKitabı okudu