Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Türk Popüler Müziğinde Kültürel Mahrem

Aşk Cumhuriyeti

Martin Stokes

Aşk Cumhuriyeti Hakkında

Aşk Cumhuriyeti konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.
10/10
1 Kişi
4
Okunma
3
Beğeni
365
Görüntülenme

Hakkında

Balkanlar, Ortadoğu ve özellikle Türkiye'deki popüler müzik ve kültür üzerine çalışmalarıyla tanınan Martin Stokes, son kitabı Aşk Cumhuriyeti'nde Zeki Müren, Orhan Gencebay, Sezen Aksu ve popüler müzik üzerinden Türkiye'nin 1950'lerden itibaren geçirdiği dönüşümü mercek altına alıyor. Bunu yaparken de kültür bilimlerinde görece yeni bir bakış açısını yansıtan, duygusallık ve kişiselliğin nasıl toplumsallaştırıldığına, iktidar ilişkileri ağına nasıl sokulduğuna odaklanan "kültürel mahrem" perspektifini temel alıyor. Türkiye'nin yakın tarihinde artık birer ikona dönüşmüş bu üç sanatçının müziklerinin Türkiye'de "aşk" kavramının gelişimine katkılarını inceliyor. Müren, Gencebay ve Aksu Türkiye'de müzik dünyasında da gündelik yaşamda da derin, çoğalan bir etki yaratmalarına rağmen ne akademik ne entelektüel ortamın ilgisine mazhar olmuş üç önemli isim. Stokes kitabında, bir yandan bu üç ikonun müziklerini özellikle taşıdıkları duygusal boyut üzerinden anlamlandırmaya ve kamusal kişiliklerini çözümlemeye girişiyor, bir yandan da popüler kültürde yarattıkları derin etkiyi tarihsel, toplumsal bir çerçeveye oturtup Türkiye'de yaşanan liberalleşme, küreselleşme süreçlerini, iktidarın işleme biçimlerinde yaşanan dönüşümleri kurcalıyor. Yazar, bu üç ulusal ikonun resmi Türk kimliğinden daha samimi ve değişken bir Türklük kavramı çağrıştırdığını öne sürüyor. Anlatısını resmi kültür, kamusal kimlik, yurttaşlık bilinci, kozmopolitleşme, küreselleşme, köyden kente göç, İslami hareket, toplumsal cinsiyet, aşk, duygunun siyaseti gibi temalar üzerinden dokuyan Stokes, kuru bir akademik çalışmanın çok ötesine geçerek meselesinin izini sokaklarda, gazinolarda, odalara asılan posterlerde, belediye bültenlerinde, parklarda, bahçelerde, kaset kapaklarında, radyo programlarında sürüyor. Uzun yıllar Chicago Üniversitesinde çalışan Prof. Dr. Martin Stokes, 2007'den bu yana Oxford Üniversitesi St. John's College'da etnomüzikoloji dersleri veriyor.
Çevirmen:
Hira Doğrul
Hira Doğrul
Tahmini Okuma Süresi: 8 sa. 20 dk.Sayfa Sayısı: 294Basım Tarihi: 2012Yayınevi: Koç Üniversitesi Yayınları
ISBN: 9786056257582Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Türler:
Reklam

Yazar Hakkında

Martin Stokes
Martin StokesYazar · 3 kitap
1961'de doğdu. 1969-75 yılları arasında batı İngiltere'de bir Anglikan kilise korosu okulu olan St. Michael's College'da okudu. 1981'de Oxford'daki St. Edward's School'dan mezun oldu. Mezuniyetinin ardından Oxford Üniversitesi bünyesindeki St. John's College'dan müzik bursu aldı. 1984'te Oxford müzik bölümünü bitirdi ve yine aynı üniversitede Sosyal Antropoloji masterini tamamlayıp aynı alanda araştırmalarını sürdürdü. 1989'da özellikle Türkiye'deki popüler kültür ve müzik üzerine hazırladığı doktora tezini tamamladı. Arabesk Debate ilk kez 1992'de yayımlandı. Yazarın diğer eserleri Etchnicity, Identity and Music; The Musical Construction of Place (Berg 1994); Kirsten Shultz ve Colm Campbell ile editörlüğünü yaptığı Nationalism, Minorities and Diasporas'dır Ayrıca Ruth Davis ile Popular Music dergisinin Ortadoğu özel sayısının ediörlüğünü yapmıştır. 1989-97 yılları arasında Belfast Queen's University'de antropoloji ve etnomüzikoloji dersleri verdi. Yazar, halen Chicago Üniversitesi müzik bölümü eğitim görevlisidir. yazdığı eserler